Terug

Bloed, zweet en kwetsbare tranen gekost bij Krefel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. S.

Naar: KREFEL

10/07/2023

Beste, ik dien klacht in wegens zeer onvriendelijk behandeld te zijn geweest bij Krefel, afdeling Rooigemlaan 2A in Gent. Ik zit in een kwetsbare situatie als Oekraïense en had recht op een bon van Fluvius voor aankoop van een energiezuinige wasmachine. Ik had eerst een factuur nodig (dus wou nog niets aankopen) omdat ik elders ook nog een tussenkomst kon krijgen en dit eerst wou kunnen voorleggen. Op die factuur werd mij een soort onderhoudsgarantie van 5 jaar aangesmeerd, dit werd me niet goed uitgelegd. De persoon in kwestie (Jana G.) was onvriendelijk en hield mijn bon van Fluvius in, terwijl ik nog niet betaald had. In een eerdere winkel kreeg ik ook een aankoopvoorstel maar hadden ze enkel het bonnummer genoteerd. Deze persoon knipte mijn bon gewoon af en hield ze bij haar zonder iets aan mij te zeggen. De verkoopster had ter plaatse ook mijn maatschappelijk werker aan de lijn, om uit te leggen dat die 5 jaar garantie van dat voorstelfactuur moest geschrapt worden, maar zelfs dan gebeurde dit niet, terwijl mijn maatschappelijk werker natuurlijk wel Nederlands spreekt. Ik besloot de dag nadien dat ik die garantie en deze wasmachine niet wou en ergens anders mijn aankoop wou doen. Ik wou dus ook mijn bon terug. Het heeft 1,5 maand geduurd voor ik die bon terug kreeg!! Er werden mij veel dubbele boodschappen gegeven: de ene keer zou alles in orde komen, de andere keer weer niet. Dit gaf mij enorm veel stress. Ik ben minimum 10x terug naar de winkel geweest en werd van het kastje naar de muur gestuurd. Er hebben mij 2 maatschappelijk werkers geholpen die hier veel tijd in staken en ondertussen moest ik naar het wassalon om mijn was te doen, wat me ook tijd en geld kostte!Diezelfde verkoopster heeft me ook eens vreemd behandeld toen ik er een opzetstuk voor een dweil wou kopen. Ik betaalde met een briefje van 20€ en kreeg €10 terug (dat was 0,95€ teveel). Ik vroeg een ticket, maar kreeg die niet. Ik werd uitgevraagd waarom ik dat ticket nodig had! Ik moest me precies verantwoorden waarom ik die aankoop wou doen. Die medewerker riep er een collega (terug diezelfde Jana G.) bij en ik kreeg dan pas een aankoopbewijs/ticket. Die 0,95€ mocht ik laten vallen? Wanneer het voor hen goed uitkwam dan begrepen ze me wel. Als het voor hen slecht uitkwam, dan leken ze me niet meer te begrijpen. Dit voelde aan als discriminatie. Ik werd genegeerd toen ik die medewerkster begroette bij 1 van mijn bezoeken daar. Andere klanten hebben dit gezien. Ik heb uiteindelijk mijn bon teruggekregen en elders een wasmachine kunnen aankopen.Ik dien deze klacht in, omdat het zo onrechtvaardig aanvoelt en omdat ik niet wil dat er nog andere klanten dit ook moeten meemaken. Dit heeft me enorm veel bloed, zweet en tranen gekost.

Berichten (1)

KREFEL

Naar: V. S.

11/07/2023

Beste Vira,Eerst en vooral willen wij ons verontschuldigen voor de ontevredenheid over de klantvriendelijkheid en dienstverlening van onze winkelmedewerker(s).Wij danken je voor de moeite die u heeft willen nemen om jouw reactie te melden.De opmerkingen van onze klanten zijn een waardevolle informatiebron en laten ons toe de nodige actie te ondernemen. Wij zullen niet nalaten de betrokken medewerkers hierover aan te spreken, teneinde dergelijke situaties in de toekomst te vermijden.Met vriendelijke groeten,MorganeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen-------------------- ref:_00D5I3dQ0g._5005Ibhl4w:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform