Terug

Blijvende onopgeloste vochtproblemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

R. D.

Naar: MURPROTEC

24/11/2024

Betreft: Klacht inzake niet-conforme uitvoering van werkzaamheden door Murprotec (contractnummer 90894) 1. Overeenkomst en voorgestelde werkzaamheden In juni 2022 werd tussen ondergetekende en Murprotec een overeenkomst gesloten (contractnummer 90894) voor het behandelen van een vochtprobleem in de kelder. De voorgestelde werkzaamheden omvatten, zoals door de verkoper uiteengezet, een interne bekuiping in combinatie met een wanddrainagesysteem, inclusief de installatie van een pomp, tegen een totaalbedrag van € 12.000. Conform de factuur zouden de werkzaamheden het volgende omvatten: Bekuiping: Het aanbrengen van een twee- of driecomponenten primer en een epoxyverflaag; Wanddrainage: Het creëren van een geul met waterdichte epoxy-afwerking, een pompput met pomp en afvoerleidingen, een drainagebuis met grind, en een drainerend membraan. 2. Gebrek aan adequate diagnose voorafgaand aan de werkzaamheden Opmerkelijk is dat Murprotec geen inspanningen heeft verricht om de oorzaak van het vochtprobleem voorafgaand aan de werken grondig te analyseren. Hoewel was aangegeven dat een expert ter plaatse zou komen voor een analyse, is deze stap achterwege gelaten. In plaats daarvan is direct een technisch rapport opgesteld en toegezonden. 3. Tekortkomingen in het technische rapport Bij nadere bestudering van het technische rapport bleek, helaas te laat, dat het vakje betreffende de pomp niet was aangevinkt, ondanks dat hiervoor wel was betaald. Daarnaast was in het rapport vermeld dat een drainage membraan en een behandeling van de muren onderdeel van de werkzaamheden zouden zijn. Verder zouden de muren worden afgewerkt met panelen. 4. Uitvoering van de werken en vastgestelde gebreken De werkzaamheden werden uitgevoerd in september 2022. Tijdens de uitvoering werden: Een lage epoxywand van enkele centimeters hoog aangebracht; Kunststof panelen geplaatst ter afwerking van de muren. Bij oplevering leken de werkzaamheden visueel in orde, aangezien de muren volledig verborgen waren achter de panelen. Echter, in december 2022 werd een aanzienlijke hoeveelheid vocht geconstateerd in de kelder. Hierop werd Murprotec gecontacteerd met het verzoek de situatie te onderzoeken. Op advies van de werfleider werd een deel van de panelen verwijderd. Dit bracht het volgende aan het licht: De muren waren niet behandeld zoals beschreven in het technisch rapport; Er was geen drainage membraan aangebracht; Een pomp en andere onderdelen van het voorgestelde afvoersysteem ontbraken ; Enkel twee gele drainagebuizen zonder grind of afvoerfunctionaliteit waren aanwezig. De situatie heeft tot gevolg dat water, dat via de muren de kelder binnendringt, zich ophoopt in een geul en daar blijft staan totdat het verdampt. Dit resulteert in een muffe en onaangename geur, evenals blijvend vocht in de kelder. 5. Ondername van contact en uitblijven van oplossingen Gedurende 2023 is herhaaldelijk contact opgenomen met Murprotec. Uiteindelijk werd een kwaliteitsmanager ingeschakeld, die zou langskomen om een afspraak te maken. Tot op heden heeft dit geen resultaat opgeleverd. Derhalve is er geen adequate oplossing geboden voor een factuur van € 12.000, terwijl de uitgevoerde werken duidelijk niet conform de overeenkomst zijn uitgevoerd. 6. Conclusie en verzoek Uit de bijgevoegde foto's blijkt overduidelijk dat de uitgevoerde werken geen structurele oplossing bieden voor het vochtprobleem. Het grondwater blijft via de muren binnendringen en verzamelt zich in de geul zonder enige vorm van afvoer. Ik verzoek Murprotec dringend om: Een volledige herziening van de uitgevoerde werken conform de oorspronkelijke overeenkomst; Een structurele en effectieve oplossing voor het vochtprobleem, inclusief installatie van de ontbrekende pomp en drainage-elementen; Compensatie voor de geleden schade en de kosten van niet-conforme werkzaamheden. Bij uitblijven van een reactie of oplossing behoud ik mij het recht voor verdere juridische stappen te ondernemen. Met hoogachting,

Berichten (1)

MURPROTEC

Naar: R. D.

25/11/2024

Beste Heer De Meuter, Zoals daarstraks telefonisch besproken heb ik uw probleem reeds doorgegeven aan onze technische dienst en ik zal dan ook spoedig bij u terugkomen met een oplossing. Indien u in tussentijd nog vragen hebt, ben ik steeds bereikbaar van 9u tot 21u. Wellbeing Reminder: Are you receiving this email outside your normal working hours? We understand that balancing work and personal life is unique for everyone. This email was sent at a time that suits me. Please feel free to respond when it suits you best. Take care! Kind regards, met vriendelijke groeten, cordialement, mit freundlichen Grüßen Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: zondag 24 november 2024 21:15 Aan: tim.smets@murprotec.be Onderwerp: Blijvende onopgeloste vochtproblemen ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform