BesteIn april vorig jaar wilde ik overstappen van energieleverancier (van Engie naar Elegant voor aardgas en elektriciteit) maar ik deed beroep op het herroepingsrecht van 14 dagen om toch terug te keren naar Engie omdat men mij op dat moment een mooi (nieuw) voorstel deed.Mijn EAN code van elektriciteit kwam echter vast te zitten bij Fluvius en werd pas in juli of augustus weer vrij gegeven. Ondertussen was ik uiteindelijk toch (ergens juni) met aardgas naar Elegant gegaan omdat bleek dat het nieuwe voorstel van Engie uiteindelijk toch niet echt was wat ze beloofd hadden. Ik krijg sindsdien elke maand dubbele facturen voor elektriciteit (van Engie én van Elegant) die ik reeds netjes betaald heb. Enkel de laatste 2 (voorschot januari en februari van Engie) heb ik on hold laten zetten en heeft men nu in een ‘afbetalingsplan’ gezet omdat dat volgens hen niet anders kon.Na reeds een 5 à 6-tal telefoontjes naar Engie om deze facturatie stop te zetten ben ik het grondig beu. Er wordt me steeds beloofd/gezegd dat ze ‘er mee bezig zijn’ en dat dat bericht (mét hoge prioriteit) gaat naar een achterliggende helpdesk die binnen de maand antwoord zal geven maar daar gebeurt precies maar bitter weinig of het is er enorm druk...Het blijkt ook onmogelijk te zijn om met dezelfde EAN code bij 2 verschillende maatschappijen aangesloten te zijn en toch is het zo.Na mijn verwoede pogingen bij Engie heb ik uiteindelijk deze week Fluvius gecontacteerd met de vraag of zij me meer wegwijs konden maken. Hieronder vindt u een mail terug. Beste Ilse, Bedankt voor je melding.Engie is geen leverancier meer 10/07/2023 en ontving hier de nodige berichten over.Voor meer informatie, raden wij aan contact op te nemen met de leverancier.Fluvius treedt slechts op als facilitator en gaat enkel over de marktberichten zelf. Voor de inhoud van de berichten en de contracten dient u de betrokken leverancier te contacteren. Met vriendelijke groeten, Laura mevr X is op 21/08/2023 van engie naar elegant overgestapt en krijgt nu nog altijd facturen van engie.T 078 35 35 34 ma-vr 08:00 - 20:00, za 09:00 - 13:00www.fluvius.beDenk eraan dat onbeantwoorde vragen na 30 dagen automatisch afgesloten worden. Je kan dus best voor die tijd reageren. ************ NIET VERWIJDEREN ************{SrvReqNo:[6B95A3691D9C1EDEB183D79AB5E6208F]}************ NIET VERWIJDEREN ************Zoals u hieronder kan lezen heb ik een bericht van Fluvius (dat zij nogmaals doorgestuurd hebben op 7/2/2024 naar Engie) bijgevoegd waarin zij duidelijk laten verstaan dat Engie reeds op de hoogte werd gesteld van mijn overstap voor elektriciteit naar Elegant ergens augustus 2023.Van Fluvius naar Engie (7/2/2024): Beste Ilse, We zetten Engie in bcc van deze mail zodat ze het nodige kunnen doen. Aan Engie:Op 08.06.2023 ontvingen jullie het loss bericht, transactie id 229f60aa-8f6e-40d8-bc6a-7827c8b9d850. Op 12.07.2023 hebben jullie de eindstanden ontvangen, transactie id 75bf258c-5e16-4f68-b8f4-d2797e3beb9a. Gelieve de slotfactuur op te maken voor de klant. Met vriendelijke groeten, Evy T 078 35 35 34 ma-vr 08:00 - 20:00, za 09:00 - 13:00www.fluvius.beDenk eraan dat onbeantwoorde vragen na 30 dagen automatisch afgesloten worden. Je kan dus best voor die tijd reageren. ************ NIET VERWIJDEREN ************{SrvReqNo:[6B95A3691D9C1EDEB183D79AB5E6208F]}************ NIET VERWIJDEREN ************ Ik hoop van harte dat jullie me verder kunnen helpen of toch schot in de zaak kunnen brengen want mijn geduld raakt op.Alvast hartelijk dank.Met vriendelijke groeten,Ilse