Beste Basic Fit,Laat me de situatie even uitleggen. Ik ben al klant sinds Health City, dus dat is zeker al 7-9 jaar geleden. Ik ben toen als student begonnen. Daarna zijn deze studentenprijzen afgeschaft en heb ik gewoon een eigen abonnement genomen. Deze loopt ook al meerdere jaren. Vroeger hadden jullie een policy dat je je pas kon uitdelen aan samenwonende gezinsleden. Ik woonde toen samen met mijn ex Christiaan Jacobs. Hij had op een of andere manier mijn pasje gekopieerd zonder mijn medeweten. Zoals u kan lezen is de relatie afgelopen en ben ik alleen gaan wonen. Ik had geen weet dat hij mijn pasje had gekopieerd en zelfs nog gebruikte! En ik had geen weet dat ondertussen de policy van gezinspas bij Basic Fit verdwenen was.Op een gegeven moment ergens begin 2020 (januari denk ik), hebben jullie een nieuwe lidkaart ingevoerd. Ik heb deze dan aan het automaat in de Badderijstraat Hasselt (mijn vaste fitness) proberen om te wisselen. Echter zag ik dat al mijn persoonlijke gegevens waren veranderd in die van mijn ex Christiaan Jacobs. Ik ben dat toen direct gaan melden, en de franstalige mevrouw aan de balie kon mij niet helpen, ze zei enkel dat dat niet kan dat de naam e.d. veranderd waren. Ze zei dat je enkel telefoonnummer en e-mail adres kon aanpassen maar dat het niet mogelijk was om de naam van het lid te wisselen. Ik bevestigde haar dat dit heel zeker mijn lidmaatschap was en dat ik van geen weet had dat deze wijzigingen zijn gebeurd. Ze zei dat het onmogelijk is om de naam te wijzigen en dat dit dus niet mogelijk is om het lidmaatschapsnummer in mijn naam terug te wijzigen en dat dit niet mijn lidmaatschapskaart was. Men nam mij niet serieus, en dat als vaste klant!Andere dag heb ik een andere medewerker aangesproken hierover en deze kon me ook niet helpen. Ze zei nog dat ik een fraudeur was omdat ik zogezegd met iemand anders zijn pasje kom sporten omdat wijzigen wat de naam betreft nooit mogelijk waren. Terwijl ik al jaar en dag vanuit mijn eigen rekening maandelijks via domiciliëring mijn lidgelden betaal. Toen vroeg ik wat ik dan wel nog kon doen om in orde te zijn en om ongestoord te mogen sporten onder mijn eigen naam. Mevrouw aan de balie zei dat ik dan maar een nieuw abonnement moest nemen. En ik zei, maar dan moet ik 2 abonnementen betalen? Want het abonnement dat zogezegd van Christiaan Jacobs is, loopt ook al via mijn rekening. Ze zei dat ze niks kon doen en adviseerde me om eens bij mijn bank de domiciliëring van het eerste abonnement stop te zetten. De bank zei me dat dit niet mogelijk is, omdat iedereen dan eenzijdig zijn domiciliëringen stop zou kunnen zetten en dat dit enkel gaat voor een periode van 12 maanden. Ik heb dan ook voor deze optie geopteerd. Toen ben ik opnieuw naar de balie van Basic Fit gegaan en heb ik in alle stress en zenuwen gedreigd dat ik nu onmiddellijk de stopzetting eis van een contract dat niet op mijn naam staat maar waar ik wel voor moet betalen. En eindelijk was er een vriendelijk meisje aan de balie ik denk dat ze met haar achternaam Perez noemt. Ik heb haar de hele situatie nog eens uitgelegd en ze zei dat ze wel mijn ex kende en dat ze wist wie ik was. Ze kon dan wel in ene keer mijn oorspronkelijkcontract te voorschijn toveren waarop duidelijk mijn naam stond! En ondanks dat document was het niet mogelijk om mijn naam in het contract aan te passen!! Hoe kunnen jullie dit verklaren?? Ik ben in bezig van mijn initieel contract samen met mijn pasje waarop jullie zelf mijn naam hadden geschreven op een sticker, deze dateert al van 2015!! Dat meisje kon echter niet verklaren hoe het kwam dat dit abonnement niet op mijn naam stond, en zij kon de naam eveneens niet wijzigen. Ze was wel zo vriendelijk om dit abonnement stop te zetten zodat ik een nieuw kon aanvragen op mijn eigen naam. Het uittreksel waarop de opzeg vermeld staat is gericht aan Christiaan Jacobs. Even tussendoor vind ik het wel heel vreemd dat ik al (geen idee hoe lang) maar een lange tijd binnen kwam onder de naam Christiaan als meisje en dat geen enkele medewerker mij hiervan verwittigde. Zij zien namelijk wel de naam van degene die binnenkomt.Zo gezegd zo gedaan. Toen kwam corona en jullie moeten ook beseffen dat het sporten niet hetzelfde is. Ik kom voornamelijk voor de groepslessen en als ik al op mijn werk of op school of in de winkel verplicht ben om mondmasker te dragen vind ik het onverantwoord om zonder mondmasker groepslessen te volgen. En groepslessen volgen met mondmasker is evenmin not done. Alle 2 druisen in tegen de gezondheid van de mens. Jullie kunnen dus niet meer hetzelfde meer aanbieden wat initieel in de overeenkomst was afgesproken, wat een schending is van het contract. Bovendien is sporten op afspraak ook niet hetgeen ik voor getekend heb. Ik werk full time en ik kan niet op alle vrije tijdstippen komen. En savonds is het altijd druk of volzet. Als een partij niet aan dezelfde aan dezelfde voorwaarden kan leveren als in begin van het contract dan kan de wederpartij afzien van het contract. Wat ik dus meerdere keren heb gedaan. Een maand opzeg wil ik gerust betalen, hoewel hier eigenlijk een onmiddellijke beëindiging zeker verantwoord is omdat Basicfit tegenprestatie niet meer beantwoordt aan de prestatie die in de initiële contract staat: namelijk vrije fitness zonder reservaties. Maar dus een maand opzeg zoals in de algemene voorwaarden van Basicfit staat, wil ik graag betalen. Echter hebben jullie echt het lef om mij een jaar opzeg aan te smeren. Terwijl ik al jarenlang klant ben maar een nieuw abonnement moest nemen door jullie onbegrijpelijke fouten in de administratie/organisatie.Omwille van al het vorige ga ik dus geen 1 jaar opzeg betalen. Het is overduidelijk dat ik al jaren klant ben dus ik heb recht op 1 maand opzeg. Graag wil ik u nogmaals vriendelijk verzoeken om mij een betaling van 1 maand opzeg voor te stellen, die ik dan onmiddellijk zal betalen zodat dit dossier voor eens en altijd kan worden afgesloten. Bedankt, Roza