Terug

Bizarre afrekening - na contact geen uitleg enkel aanmaning om te betalen.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

C. B.

Naar: Eneco

19/08/2024

Geachte mevrouw/heer, Ik ben klant bij uw onderneming. Ik heb de eindafrekening gekregen op 29/05/2024 voor een bedrag van 495 EUR. Ik betwist echter deze factuur: ik heb jullie contact-centrum gebeld en jullie medewerker vertelde me dat die afrekening te maken had met de vervanging van de analoge meter door een digitale meter. Hoe kan dit? Mijn meter werd in 2021! vervangen? Dit kan dus niet. Vervolgens heb ik jullie contactformulier ingevuld en kreeg van jullie een zeer vaag antwoord. Ik vraag aub om de meterstanden over het afgelopen half jaar te controleren en mede te delen voor de zeer eenvoudige reden dat er tijdens de laatste 6 maanden slechts 1 persoon in het huis woont en toch zou het verbruik meer dan vorig jaar zijn (toen er 3 personen woonden). Zeer bizar en ik maak me dan ook ernstige zorgen: werkt de meter wel correct? Is jullie berekening wel correct? Ik vraag u beleefd hoe jullie het verbruik berekend hebben, waarom vertelde de medewerker van het contactcentrum dat het te maken had met de meterstanden anologe meter? van meer dan 3 jaar geleden al? Het is allemaal best bizar. Mag ik u verzoeken om de nodig informatie te bezorgen? Met vriendelijke groet, Catharina Bamps

Berichten (5)

Eneco

Naar: C. B.

22/08/2024

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.Je bent overgeschakeld vanaf juni 2024 naar maandelijkse afrekeningen. Hiervoor hebben we de meterstanden van 30/06/2024 van Fluvius ontvangen. Zo wordt de periode voor de maandelijkse afrekeningen afgerekend. Deze meterstanden zijn uitgelezen uit je digitale meter. De afrekening rekent dus een correct verbruik af. In bijlage vind je de afrekening inclusief betaalgegevens terug.Een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: maandag 19 augustus 2024 23:00Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Bizarre afrekening - na contact geen uitleg enkel aanmaning om te betalen.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

C. B.

Naar: Eneco

06/09/2024

Geachte, uw uitleg is niet correct: ik ben sinds 1 januari 2022 klant bij jullie en heb steeds maandelijkse voorschotfacturen betaald. Het is niet mijn keuze geweest om plots over te schakelen naar maandelijkse afrekeningen. Blijkbaar moet er nu een hoog bedrag bijbetaald worden: u kan niet zomaar eenzijdig beslissen dat de klant moet volgen. Ik wens een afbetalingsplan. Als ik een domiciliering had gehad, hadden jullie nu al alles gecasht maar op basis van zeer slechte ervaringen zoals ook nu weer deze, wil ik geen domicilie. Als straf rekenen jullie dan maar peperdure herinneringskosten aan, dit is echt niet ok en ik overweeg sterk om bij jullie weg te gaan.

Eneco

Naar: C. B.

16/09/2024

Beste,Bedankt voor je antwoord. We hebben de aanvraag voor maandelijkse afrekeningen ontvangen via ons online platform. Indien je dit wenst, kunnen we dit opnieuw aanpassen naar voorschotfacturatie. We merken op dat je intussen contact hebt gehad met onze klantendienst. Zij hebben een betaalplan voor je opgemaakt. Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: vrijdag 6 september 2024 10:15Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Nieuw bericht van CATHARINA B‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

C. B.

Naar: Eneco

18/09/2024

Geachte, ik heb zelf moeten aandringen op een betalingsplan voor de nog steeds zeer bizarre afrekening: ik zal die betalen maar het is nog steeds een zeer groot raadsel hoe het kan dat er zo een hoge afrekening is als er zeer weinig verbruik is geweest (er woont slechts 1 persoon tegenover vorig jaar 3 personen). Ik heb zelf contact met jullie moeten opnemen en er werd me ook nog verteld dat het heel druk was. De contactpersoon was vriendelijk en geduldig, waarvoor dank en proficiat met het kado dat jullie van mij ontvangen.

Eneco

Naar: C. B.

03/10/2024

Beste Catharina, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop in verband met je afrekening voor aardgas en elektriciteit met de periode van 1-12-2023 tot 30-6-2024. Uit nazicht van je meterstanden dien ik te bevestigen dat deze automatisch worden uitgelezen en doorgestuurd naar je netbeheerder. Om deze redenen zijn deze correct. Je verbruik in deze periode van 1-12-2023 tot 30-6-2024 licht wel lichtjes hoger dan het jaar ervoor (periode van 365 dagen: 1-12-2022 tot 1-12-2023) omdat de periode van1-12-2023 tot 30-6-2024 voornamelijk het winterverbruik omvat en de zomermaanden juli en augustus hierin niet verrekend zitten. Hierdoor valt het gemiddelde verbruik in deze maanden wat hoger uit. Op heden heb je nog volgende openstaande saldo's: Afbetalingsplan: 121001253510 22.10.2024 57,07 EUR 121001253510 22.11.2024 57,07 EUR 121001253510 22.12.2024 57,07 EUR 121001253510 22.01.2025 57,07 EUR 121001253510 22.02.2025 57,07 EUR 121001253510 22.03.2025 57,07 EUR 121001253510 22.04.2025 57,07 EUR Achterstallige openstaande facturen/kosten: 161600754210 05.08.2024 08.08.2024 7,50 EUR 161900780917 29.08.2024 01.09.2024 20,00 EUR 141061022159 10.09.2024 28.09.2024 142,60 EUR Alvast bedankt om je afbetalingsplan steeds voor de vervaldatums uit te voeren. Om verdere kosten te vermijden vragen we ook om je achterstallige facturen/kosten voor een totaalbedrag van 170,10€ te betalen opIBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/3327/62229+++. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groeten, Tom Customer Relations Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.be Klimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 18 september 2024 22:00 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Nieuw bericht van CATHARINA B ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform