Beste- Wij boekten een 2-persoonskamer voor de nachten van 7 en 8 juni 2023 in hotel Do Norte in Porto, Portugal.- hotelkamer nr. 47- Op 8 juni rond 21 u. kwamen we in onze kamer. De vensters waren gesloten. - Het regende- Er druppelde regen binnen van boven het kleine raampje links van het grote raam.Er was een plas water op de vloer onder het raam.- We verwittigden onmiddellijk de receptie.Zij kwamen met een emmer en dweil en plaatsten dit onder de binnendruppelende regen.- De receptionist zei dat hij ons geen andere kamer kon geven.Hij kon de baas van het hotel niet bereiken. Hij kon ons niet verder helpen.- Op de plaats van de binnensijpelende regen, zijn sporen van eerdere waterschade.- We sliepen amper die nacht door het geluid van de binnendruppelende regen. Wij waren niet op ons gemak in deze situatie.- Op 11 juni stuurden we via mail een klacht naar de klantendienst van booking.- in de mail vragen wij om compensatie, nl. terugbetaling van de nacht van 08 juni 2023.- Booking antwoordde dat zij contact hadden met hotel Do Norte. Het hotel biedt ons een tegoed aan van 65 euro geldig tot 13/12/2023.- In hun mail van 14/06/2023 maant Booking ons aan akkoord te gaan met dit voorstel.Op 18/06/2023 stuurden wij het volgende antwoord naar BookingDat u ons in uw laatste contact aanmaant om akkoord te gaan met het voorstel van hotel Do Norte, leert ons dat u aan de kant van uw accommodaties staat. Wij boekten via u ons verblijf bij dit hotel en zijn dus uw klant. Wij vertrouwen dan ook op uw ondersteuning.Wij gaan niet akkoord met het voorstel van hotel Do Norte, nl. een nacht ter waarde van 65 euro geldig tot 13/12/23. Dit is een korting op een volgend verblijf en geen compensatie voor het door ons geleden ongemak.U begrijpt dat wij geen vlucht boeken die duurder is dan de prijs van een nacht in het hotel.U begrijpt verder dat wij na dit voorval niet meer geïnteresseerd zijn in een verblijf bij dit hotel, ook al is dit kosteloos. Nadat wij de Camino van Porto naar Santiago liepen, kwamen wij naar Porto terug om de stad te bezoeken en terug naar huis te keren. Wij hebben niet de intentie om binnen het halfjaar Porto opnieuw te bezoeken.Als deze situatie zich in de kamer telkens als het regent voordoet, is deze kamer niet meer geschikt om verhuurd te worden. Daarenboven vertoont de plaats van waterinsijpeling sporen van eerdere waterschade en zijn er zwarte schimmel strepen. Dit brengt een gezondheidsrisico mee voor de gasten die er verblijven.De situatie in het hotel is ook voor het personeel problematisch aangezien zij hun baas niet kunnen consulteren bij een ongemak en zelf geen passende oplossing kunnen bieden.De enige aanvaardbare compensatie is dat wij terugbetaald worden voor de betreffende nacht. Wat een heel billijke eis is van ons. We verwachten een spoedige en correcte regeling na het voorval. Gelieve ons hiervoor rechtstreeks via onderstaande mailadres te contacteren.Bij het uitblijven van een akkoord zien wij ons genoodzaakt onze zaak voor te leggen aan een consumentenorganisatie.- Wij kregen op ons antwoord nog geen reactie van Booking. Booking liet ons niet weten onze mail te hebben ontvangen.- Wij stellen ons correct op . Wij overdrijven niet in onze eis. De nacht van 07/06/23 was er geen probleem, wij vragen daarvoor geen compensatie.Wij vragen enkel terugbetaling voor de nacht van 08/06/2023.