Terug

Bijboeken bagage

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. L.

Naar: Sunweb

05/08/2015

Beste,Op maandag 3 augustus 2015 heb ik, Anne C., samen met mijn vriend een last minute geboekt via Sunweb. Onze reisbestemming werd Kreta, Gouves, in het hotel ‘The Island’. Onze reis is van woensdag 5 augustus 2015 (vlucht: 19:45) tot maandag 10 augustus 2015. Tijdens onze boeking werd vermeld dat de ruimbagage niet is inbegrepen, enkel handbagage. Voor de ruimbagage kon je tegen betaling kiezen uit 3 formules. Deze ruimbagage kon je op een later moment toevoegen via Sunweb+ zoals vermeld. Wij hebben gekozen om onze bagage later toe te voegen. (zie bijlage printscreen).Op dinsdag 4 augustus 2015 heb ik de factuur betaald. Er werd vermeld dat ik de bagage online niet meer kon toevoegen. Via een gesprek naar de Sunweb klantendienst werd mij verteld dat ze geen bagage meer konden toevoegen. Dat we voor de ruimbagage zelf moesten opdraaien voor de kosten (overbagage op de luchthaven)Ondanks contact te hebben gehad met uw klantendienst (Natalie) tot driemaal toe, was het volgens de klantendienst niet mogelijk bagage bij te boeken zowel voor de heen als de terugreis. Na rechtstreeks contact te hebben gehad met de 2 luchtvaartmaatschappijen zei men dat bagage kon bijgeboekt worden tot 4 uur voor de vlucht. Maar wegens ontbreken van een referentienummer (die de klantendienst van Sunweb me ook niet kon geven) konden ze mij niet verder helpen. Op het moment van de boeking is er op geen enkele wijze melding geweest dat een latere toevoeging van bagage niet mogelijk zou zijn met een Last minute. Integendeel, er werd namelijk vermeld dat dit later nog wel mogelijk zou zijn!(zie bijlage)

Berichten (1)

Sunweb

Naar: L. L.

10/08/2015

Beste meneer LambrechtsWij hebben inderdaad vastgesteld dat in ons boekingsproces geen duidelijke vermelding wordt gemaakt van het feit dat de bagage zo kort voor vertrek niet meer bijgeboekt kan worden. Dit zal spoedig aangepast worden op onze website.Kan je ons een betalingsbewijs bezorgen van de gemaakte kosten, alsook een rekeningnummer (IBAN BIC) en de naam van de rekeninghouder? Aan de hand van het betalingsbewijs zullen wij de terugbetaling in orde brengen.Met vriendelijke groetenSophie LebonSunweb.be Bisschoppenhoflaan 383, 2100 AntwerpenTel 07035 01 42E-mail info@sunweb.be Web www.sunweb.beVisit us on Facebookfacebooksunweb.be facebooksunweb.be.ski


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform