Terug

bijbetalingen reserveringen

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Reservering

Klacht

A. V.

Naar: Bongo

02/08/2025

Beste, ik bestelde dit jaar meerdere bongobons om kado te geven bij verjaardagen. (oa bon puur natuur voor een nacht met twee in 110 locaties naar keuze en twee bongobons mercure hotel aan zee). Bij beide types bons lopen we tegen hetzelfde probleem aan. De bon Mercure hotels heeft maar twee aanbieders (oostende en Blankenberge). Geen probleem want de jarige wil heel graag naar Oostende omwille van bereikbaarheid met de trein). We hebben tientallen data geprobeerd, in 2025 en 2026 maar Oostende heeft niet 1 keer beschikbaarheid. Wanneer we hen contacteren zeggen ze dat we via Bongo moeten gaan, wanneer we bongo contacteren zeggen ze dat het hotel beslist of ze kamers vrijgeven. Dit zijn heel bedriegelijke praktijken. Zelfde voor de bon puur natuur. Deze wordt verkocht als "overnachting voor 2 met ontbijt op 110 locaties. Ook hier zelfde scenario: tientallen data geprobeerd, binnen en buiten vakanties, weekends of weekdagen. Van de 110 locaties moet je op 90% van de locaties tussen de 70 en 170 eur bijbetalen. Mag deze bon verkocht worden als bon voor een overnachting? Als er zou staan voucher voor een korting van 99 eur dan zou ik het begrijpen maar nu moet de ontvanger van mijn kadobon eigenlijk zijn eigen kado betalen. Dit lijkt me voer voor de economische inspectie omwille van bedriegelijke praktijken


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform