Terug

bijbetaling maar verbruik minder

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Mega

23/04/2024

Beste, Volgens de simulatie op 08/23 gaf ik aan dat ik 17682 kwh gas ging verbruiken. Jullie gaven me een simulatie en hierop ging ik in. Daarop heb ik dus een contract getekend van 1 jaar vast cosy lopende van 01-08-23 tot 01-08-24. Nu op 22-04-24 krijg ik een eindafrekening waar ik 577.98 euro moet bijbetalen terwijl ik maar 17495.66 kwh verbruikt heb.

Berichten (5)

Mega

Naar: L. V.

25/04/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 25 apr 2024 09:55 CESTBeste mevrouw VANHOEGAERDEN,We hebben uw klacht via Test-aankoop in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie.De simulatie die voor u gemaakt werd werd gebaseerd op een jaarverbruik van 17682 kwh gas, de afrekening die u nu ontving heeft betrekking op de periode van 01-08-2023 tot 02-04-2024 en betreft dus geen geheel jaar maar maar 246 dagen.Wanneer we uw huidige verbruik van 17495.66 kwh over de afgelopen 246 dagen omzetten naar een jaarverbruik, betreft dit een verbruik van 25958 kwh op jaarbasis en ligt dit dus niet in lijn met uw doorgegeven verbruik bij de simulatie.Omwille van dit verhoogde verbruik lag het berekende voorschot niet in lijn met de realiteit en vond er omwille van dit verhoogde verbruik een opleg plaats op uw recente afrekening van aardgas.Op de afrekening kan u ook onderaan het nieuwe voorschotbedrag van aardgas terugvinden (Eur183,59), dit zal van toepassing zijn vanaf uw volgende voorschot tot aan uw volgende afrekening.Ten aanzien van uw afrekeningsfacturen zijn we bereid u een vrijblijvend afbetalingsplan toe te staan indien u dit zou wensen.Het volstaat te reageren op deze e-mail indien we u hiermee van dienst kunnen zijn.We horen het graag van u.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[W20KM1-54E13]

L. V.

Naar: Mega

25/04/2024

Beste Nicky, Dit klopt toch niet dat jullie dit nu al doorrekenen? Jullie weten ook dat dit de wintermaanden zijn en je nu meer verbruikt dan de andere maanden.

Mega

Naar: L. V.

25/04/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------A-S Leuven, 25 apr 2024 16:30 CESTBeste mevrouw VANHOEGAERDEN,Naar aanleiding van uw reactie op de klacht via Test-aankoop stuur ik uw onderstaande reactie.De meteropname gebeurd door de netbeheerder in een vaste periode in het jaar, wanneer deze meteropname plaatsvind wordt bepaald door uw netbeheerder en is afhankelijk van uw woonplaats.De meteropname voor u vind steeds plaats in de maand april.Omwille van deze meteropname ontving u op 22-04-2024 het afrekeningsfactuur 2240155592 over de periode van 01-08-2023 tot 02-04-2024.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[LJ6KJ9-PKL4N]

L. V.

Naar: Mega

26/04/2024

Beste Nicky, Dit is geen antwoord op mijn vraag maar gewoon een cirkel er rond.

Mega

Naar: L. V.

26/04/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------A-S Leuven, 26 apr 2024 10:22 CESTBeste mevrouw VANHOEGAERDEN,Naar aanleiding van uw reactie op de klacht via Test-aankoop stuur ik u onderstaande reactie.In mijn eerdere bericht legde ik u uit hoe en op welke termijn de meteropname gebeurd, naar aanleiding van het doorkrijgen van de jaarlijkse meterstanden naar aanleiding van de jaarlijkse meteropname zijn wij als energieleverancier verplicht op basis van deze informatie een afrekening op te stellen.Het moment en tijdstip van de jaarlijkse meteropname staat dus ook los van het moment van aangaan van een contract bij een leverancier, u kan dus bijvoorbeeld al meteen een afrekening ontvangen na het net overschakelen van leverancier omwille dat de jaarlijkse meteropname plaatsvind rond hetzelfde tijdstip van overschakeling van leverancier.Naar aanleiding van de ontvangen meterstanden van uw netbeheerder werd de afrekening dus opgemaakt.Ik hoop dat ik hiermee mijn antwoord op uw vraag meer heb kunnen specificeren.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,NickyKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons ![](s:mega1.zendesk.com/attachments/token/dkHvtK0GKQ9yCeJYvq8eEZieY/?name=zendesk-launch-telco-NL.png)* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.**We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens.** Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[G32RD9-6D7V3]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform