Terug

bij -5 in de kou zitten met een nieuwe verwarmingsketel (voor het 2e jaar op rij)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: VAILLANT

10/01/2024

Mail Dec 2022:Wanneer je meer dan 3000 euro voor een verwarmingsketel betaald, verwacht je toch minstens wat service. Dat je dan vervolgens nog 250 euro extra moet betalen om je ketel te laten ombouwen naar propaan, wat een sticker opplakken blijkt en een schroef 1,75 naar links draaien, zou in principe ook nog net door de vingers gezien kunnen worden.Echter wanneer je op 23 november een afspraak wilt maken, voor dit werkje van 20min, er uiteindelijk na lang bellen 20dec! Pas iemand kan komen, je in een week met temperaturen tot -10 met 2 kinderen in de kou moet zitten, de technieker in de voormiddag zeker komt en pas om 19u komt opdagen na 5 lange telefoons met de klantedienst.Daarbij als zelfstandige verschillende klanten moet afzeggen en dus heel wat omzetverlies maakt, de ketel 2 weken later ook nog eens niet blijkt te werken door een probleem aan het (nieuw) toestel, waar je vervolgens nog eens een week moet wachten tot iemand je terug uit de kou komt helpen.Jaren was Vaillant een vaste waarde voor kwaliteit en service, maar op deze manier gaat het niet lang meer duren.TriestigVooral ook heel triestig voor de techniekers en telefonisten die wél hun uiterste best doen. Ik hoop voor die mensen dat ze degelijk vergoed worden voor de miserie die ze dagdagelijks mogen oplossen door wanbeleid en slechte organisatie.Vervolgens is dit probleem tijdelijk opgelost 9 Januari (!) het was toen een hele periode ijskoud en ik heb 2 jonge kinderen.Hier is toen een nieuw gasblok besteld, waarbij ze als deze toekwam een nieuwe afspraak gingen inplannen.Hier heb ik sindsdien niks meer over gehoord, maar dit is een probleem dat je zelf ook wat vergeet in de zomer.Eind oktober steek ik opnieuw de ketel aan, want het werd kouder, exact hetzelfde probleem.Na heel wat resets, krijg ik hem dan toch aan, maar ik bel naar vaillant met de vraag dit definitief te komen oplossen begin november, omdat ik ondertussen weet dat hij vooral uitvalt als het kouder wordt.Mail 14/11Beste,Dit probleem doet zich opnieuw voor.Kan er iemand die nu eindelijk eens definitief komen oplossen?Vorig jaar werd er gesproken over het vervangen van de glasblok, maar dit is nooit gebeurd.Dit is een volledig nieuw toestel die nu pas zijn 6e maand werkt...Daarna telefonisch contact proberen krijgen, moes tik online een afspraak proberen vastleggen.Hier een aanvraag gedaan enkele dagen later, zonder respons,Ondertussen was de ketel nog enkele malen uitgevallen.Vervolgs 14/12 nogmaals gemaild,Beste,Kan iemand hier eindelijk eens iets aan komen doen?Is reeds via mail gemeld 14/11, reeds telefonisch doorgegeven en telefonisch een nieuwe glasblok besteld, het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat deze nog niets niet aangekomen is.Het zou fijn zijn indien er een oplossing komt, want de huidige aftersales ervaringen zijn best bedroeven.GEEN RESPONSUiteindelijk nog maar eens gemaild en gebeldBij deze nogmaals een aanvraag tot reparatieDe ketel werkt sporadisch wel, maar er is nog steeds een defect met het glasblok zoals reeds aangegeven door de installateur vorig jaar.F28 foutcode, iedere keer opnieuwSoms gaat hij weer aan na 6-7 keer heropstarten, soms nietKAN ER EINDELIJK EENS IEMAND DIT PROBLEEM PERMANENT OPLOSSEN EN EEN TECHNIEKER LANGS STUREN!!Dit is reeds een probleem van in het beginIk heb hier begin november en begin december al voor gemaildVorige week kreeg ik telefoon, om het over mijn mail te hebben van de plannings(!)dienst, die me wist te zeggen geen afspraak te kunnen inplannen voor een onderdeel te vervangen(terwijl in het technisch raport van de laatste keer staat dat de onderdelen besteld zijn en er een vervolgsafspraak dient ingepland te worden) waarop ik zei, stuur dan een technieker langs om te bevestigen wat ik zeg, kan die nogmaals langskomen met het wisselstuk daarnaWas ook niet mogelijk-4, twee keer raden welk apparaat het weeral eens laat afwetenDe nieuwe Vaillant ketel.Een probleem dat nu dringend is, gezien jullie als sinds november geen actie onderneme !Moet ik nu echt testaankoop, een advocaat of een bemiddelaar inschakelen zodat jullie je job uitvoeren?Graag voor donderdag een geplande afspraak.En dit maal asap, gezien onze Kinder het bij -4 niet erg aangenaam vinden.Gisteren liet hij het dan (zoals voorspeld met de koude) weeral afweten, en kreeg ik hem desondanks vele reset pogingen niet meer aan de praat. Ik zit dus wederom in de kou, met een nieuwe ketel, met een aanvraag tot herstelling die eigenlijk al dateert van januari VORIG JAAR.Bel ik vandaag naar de klantendienst om de afspraak in te plannen, word ik na eindelijk iemand aan de lijn te krijgen (na 23 minuten in wacht te staan) gewoon van de lijn gegooid.Ik ben er helemaal klaar mee en wens een permanente oplossing binnen de week!Zoniet zal ik niet aarzelen dit onbekwaam bedrijf in gebreke te stellen en een vergoeding te eisen voor alternatieve warmtebronnen die we moeten aanschaffen hebben om de koude te overbruggen, zowel vorig jaar (28 dagen) als dit jaar (tot nu toe al 6 dagen in totaal , maar ik verwacht dat dit er nog een pak meer zullen worden).HoogachtendJulie

Berichten (9)

VAILLANT

Naar: J. D.

10/01/2024

O.Ref/CM-V10694556Beste mevrouw,Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen en bedanken U hiervoor.Wij betreuren de slechte ervaring die u heeft gehad met onze service afdeling ten zeerste en zijn u dankbaar dat u ons hiervan op de hoogte heeft gebracht.Het is namelijk zo dat de kennisneming van uw opmerkingen ons in staat stelt alle aspecten van onze prestaties in vraag te stellen en verbeteringen aan te brengen daar waar nodig bij de betreffende diensten en dit met het oog op een zo goed mogelijke dienstverlening naar ons cliënteel toe.De tevredenheid van onze klanten is onze nummer 1 doelstelling en daarom werken we dagelijks aan de verbetering van onze prestaties door te leren uit onze fouten en klaar te staan met een luisterend oor aangaande elke gemaakte commentaar.Na analyse van het dossier hebben wij gevraagd aan onze diensten om met U contact op te nemen. Zij zullen U contacteren in een korstmogelijke termijn.Het referentienummer van de gasblok hebben wij alvast aan onze dienst planning met wisselstukken mede gedeeld.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw, met de meeste hoogachting.LieveKlachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!

J. D.

Naar: VAILLANT

10/01/2024

Beste,Bedankt voor jullie antwoord, ik verwacht vandaag nog een telefoontje om de afspraak in te plannen en een voorstel voor compensatie van de vele mails, de vele koude dagen en de aanschaf van andere warmtebronnen omdat jullie toestel herhaardelijk gefaald heeft en hier geen oplossing voor geboden is op korte termijn.Alsook bedankt aan de website van testaankoop, want desondanks de vele mails, wachttijden aan telefoon, gaat het via deze site plots wel voor Vaillant om in actie te schieten.Nu hopen dat het ook effectief snel opgelost wordt.

VAILLANT

Naar: J. D.

10/01/2024

O.Ref/CM-V10694556Beste mevrouw DHondt,Wij hebben uw mail goed ontvangen waarvoor onze dank.Zoals reeds medegedeeld contacteren onze diensten U in een korstmogelijke termijn.Wij kunnen geen positief gevolg geven op uw vraag voor een tegemoetkoming.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw, met de meeste hoogachting.LieveKlachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!

J. D.

Naar: VAILLANT

10/01/2024

Beste,Mag ik vragen waarom mijn tijd, geduld en energie (letterlijk, want we verwarmen nu bij met stookolie in een extra kachel) niet vergoed wordt?Het is door jullie foutieve producten en gebrek aan verantwoordelijkheid dat ik hier moet in investeren.Indien jullie een werkende ketel geleverd hadden of in het slechtste geval gewoon de service bieden om problemen die buiten mijn verantwoordelijkheid liggen op te lossen, was dit überhaupt geen kwestie geweest.

VAILLANT

Naar: J. D.

10/01/2024

O.Ref/CM-V10694556Beste mevrouw,Wij hebben uw mail goed ontvangen waarvoor onze dank.Wij hebben de afspraak op morgen 11/01/2023 ingepland met een brigadier.Met vriendelijke groeten,LieveKlachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!

J. D.

Naar: VAILLANT

12/01/2024

Beste,De installateur is gisteren inderdaad la gekomen, maar had over het hoofd gezien dat de ketel omgebouwd was naar propaan, bij het opnieuw starten is hierdoor een stuk "ontploft" en is het probleem dus nog steeds niet opgelost.Ik ging deze voormiddag gecontacteerd worden wanneer er vandaag of morgen iemand ging langskomen om het "ontplofte" stuk te vervangen, maar tot op heden nog geen oplossing

VAILLANT

Naar: J. D.

12/01/2024

O.Ref/CM-V10694556Beste mevrouw DHondt,Onze excuses voor het ongemak die men heeft ondervonden.De technieker heeft U laten weten dat wij vandaag of morgen U zouden bellen voor een afspraak niet dat wij zouden langs komen met de wisselstukken, gezien dit altijd moet besteld worden.De technieker zal dinsdag 16/01/2024 langs komen. Het kan zijn dat er achteraf misschien nog een wisselstuk dient vervangen te worden, maar deze is momenteel in stockbreuk.De technieker zal op 16/01/2024 de primaire al vervangen.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw, met de meeste hoogachting.Lieve Klachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!

J. D.

Naar: VAILLANT

12/01/2024

Beste,Dit wil zeggen dat ik nog ten minste tot dinsdag in de kou zit?Heeft u de temperaturen van afgelopen en komende dagen gemist? Dit wil ook zeggen dat ik weer minstens 1 extra dag moet thuisblijvenWij zijn zelfstandig, gaat u de dagen dat ik moet thuis blijven vergoeden?

VAILLANT

Naar: J. D.

12/01/2024

O.Ref/CM-V10694556Beste mevrouw DHondt,De technieker heeft U enkel mede gedeeld dat wij U zouden contacteren, deze heeft niet gezegd dat wij vandaag of morgen zouden langs komen, de technieker heeft mij dit alsnog bevestigd.Het wisselstuk dient besteld te worden en hebben deze dan ook zo vlug mogelijk ingepland, wij hebben dan ook onze planning aangepast om U een zo vlug mogelijke afspraak te geven.Nogmaals onze excuses voor het ongemak die U heeft ondervonden.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mevrouw, met de meeste hoogachting.Lieve Klachtendienst medewerker Collaborateur service plainteVaillant Group Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform