Terug

bezwaar tegen factuur (diensten van derden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. W.

Naar: Proximus

16/02/2021

Geachte heer, mevrouw,Op 4/02/21 ontving ik een factuur van uw bedrijf Proximus NV voor Mobiel – 0497 90 78 65 met het totaal bedrag van € 112,98. Middels deze brief laat ik u weten het oneens te zijn met deze vordering van diensten van derden met referentie 7171351686 van € 73,98.Overige facturen en deelbetalingen zijn telkens voldaan en zijn geen punt van betwisting.Onterechte factuurEen overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Dat staat zo in de wet.Ik ben nooit zelf op dit aanbod ingegaan. Ik ben van mening dat dit een geautomatiseerde fout is die is ontstaan bij het maken van de factuur, sta mij toe dit toe te lichten later in deze brief.Verder heb ik volgende opmerking: ook al gaat dit over diensten van derden, tenslotte krijg ik de factuur van Proximus. Proximus zal dan ook mijn factuur kunnen crediteren en moeten behandelen, als de andere leveranciers dit niet doen of mijn vraag niet behandelen, dan is het ook niet meer dan redelijk dat Proximus mijn klacht op een “normale” manier behandeld, welke het geval niet is geweest. De bewijslast ligt dan ook bij de leverancier (zijnde Proximus).Uit goodwill heb ik alle partijen zijnde Google, SDC en Proximus veelvuldig gecontacteerd zonder resultaat. De factuur komt uiteindelijk van Proximus welke mijn klacht moet behandelen, daarom dit aangetekend schrijven.Bovendien zijn er een groot aantal redenen/opmerkingen, waardoor ik van oordeel ben dat er geen koopovereenkomst bestaat, de koopovereenkomst ontbonden is en bijgevolg dat de factuur ongeldig is voor dat deel met bovenvermelde referentie en bedrag.Opmerkingen:- Op 3 december is er een aankoop geweest van SDC via de Google Playstore voor 3 maanden à € 49,99.Foutief wordt er op 10 december automatisch € 23,99 nog eens voor 1 maand aangekocht (welke ik niet zelf heb geactiveerd). Bijgevolg is dit een geautomatiseerde fout en niet geldig. U zal niet kunnen aantonen dat ik op 10 december opnieuw een manuele handeling heb uitgevoerd dat ik 1 maand heb aangekocht. Het kan niet zijn dat deze 1 maand ook nog betaald moet worden, als er reeds een aankoop van 3 maanden is. Het saldo voor toegang deze app blijft overigens ook maar 3 maand ipv 4 maanden. - Contact opnemen met Proximus resulteert in een “kastje naar de muur – verhaal”, Proximus verwijst mij naar SDC (ontwikkelaar van de App). SDC geeft duidelijk aan dat er geen openstaande betalingen zijn, zij niet de opdracht geven tot betaling en bijgevolg zij hiermee niet kunnen helpen. SDC verwijst mij op zijn beurt door naar Google. Google Playstore verwijst mij op zijn beurt terug naar Proximus.- Telefonisch contact opnemen met Proximus resulteert in een niet constructief gesprek waar ik in wacht geplaatst wordt en de verbinding uiteindelijk verbroken wordt. Meerdere langdurige pogingen resulteren uiteindelijk wel in een officiële klacht met bovenvermelde referentie.- Proximus staat mij niet toe om bewijsstukken door te sturen als ik hier om vraag, noch reageert deze niet op mijn mail als ik deze stukken wel toestuur.- Proximus communiceert zeer onprofessioneel (telefoon) of niet (mail). Antwoordden van de klantenservice medewerker: “moet ik dit uit eigen zak betalen”, “ u moet toch betalen”, “dat ik mijn mond moet houden”, in wacht geplaatst worden en de verbinding verbreken… zijn niet ongewoon. Een reactie via mail of ik deze bewijsstukken kan doormailen of aan het dossier kan toevoegen worden niet gehoord of behandeld.- Google antwoord met de standaard verkoopovereenkomsten teksten dat terugbetalingen bij de ontwikkelaar van de app liggen. Opnieuw neem ik veelvuldig contact op met SDC.Het contact met SDC verloopt heel slecht, tot op het punt dat mijn account bij SDC opgeschort, verwijderd en geblokkeerd is zonder een geldige reden en bewijslast. SDC reageert ook niet meer. Bijgevolg kan ik SDC ook niet meer contacteren (en kan ik hier dus niets meer ondernemen) daar mij de toegang tot de website en app ontzegt is, alsook totaal geen reactie meer krijg via mail.Ik ben er van overtuigd dat SDC ook niet kan aantonen dat ik enige voorwaarden geschonden heb.- Bovendien googlen op “klacht sdc Dave”, waarbij Dave de eigenaar is van de app SDC, resulteren in veel soortgelijke klachten, het is dus geen alleenstaand feit.Met alle bovenvermelde opmerkingen begrijpt u dan ook dat ik deze diensten van derden niet kan betalen.De koopovereenkomst is foutief geautomatiseerd aangerekend voor 1 maand + de verkoopovereenkomst is ontbonden wanneer SDC onterecht mij de toegang ontzegt tot deze app.Al deze opmerkingen kan ik bewijzen met screenshots en originele documenten van het mailverkeer tussen Google, Proximus en SDC.De belangrijkste kan u alvast terugvinden in bijlagen.Indien u al het mailverkeer wenst te ontvangen is deze onmiddellijk opvraagbaar via steve@digirebel.be .Bewijsplicht ondernemer sluiten van koopovereenkomst.Als u van mening bent dat er wel een koopovereenkomst tussen mij en Google, SDC, Proximus is gesloten, verzoek ik u om mij binnen 7 dagen na dagtekening van deze brief, een gemotiveerd en gedocumenteerd aan te tonen op grond waarvan ik deze vordering moet voldoen. Tot op heden krijg ik niet zo’n antwoord, standaard teksten met verkoopsvoorwaarden en “zeggen dat ik toch moet betalen” tonen NIET aan dat ik deze vordering moet voldoen.Ik verzoek u in het bijzonder de overeenkomst toe te sturen, waaruit blijkt dat ik ben ingestemd met de verkoopovereenkomst waarnaar u verwijst. Ik heb al zeker geen manuele handeling voor deze 1 maand ondernomen.Ik ga ervan uit dat u verdere invorderingsmaatregelen zult staken totdat deze kwestie is opgehelderd alsook mijn diensten zonder onderbreking blijven werken. Indien dit niet het geval is, zal ik niet aarzelen om u in gebreke te stellen en de nodige stappen te ondernemen, alsook de schade die hier uit voortvloeit op te eisen bij Proximus.Ik wens enkel schriftelijk of via mail hierover geïnformeerd te worden. Steve.

Berichten (17)

Proximus

Naar: S. W.

17/02/2021

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974413991]

S. W.

Naar: Proximus

17/02/2021

Beste,U heeft mij zojuist gecontacteerd met een nietszeggend onprofessioneel telefoontje. Waarbij u mij niet laat uitpraten, niet de nodige bewijzen aanleverd, noch inhoudelijk de brief voldoende gelezen heeft, wat blijkt uit het gesprek. Alsook het gesprek beëindigd door achter verkoopsvoorwaarden oneindig te herhalen, wat niet tot een constructief en normaal gesprek heeft geleid.Het ticket bij test aankoop kan op basis hiervan niet gesloten worden.U antwoord bovendien niet op mijn vragen. En schuift alle verantwoordelijkheid af.Steve.

Proximus

Naar: S. W.

17/02/2021

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974422990]

S. W.

Naar: Proximus

17/02/2021

Beste,Er is geen informatie schriftelijk aangeleverd.Noch bewijs ... U contacteert me enkel telefonisch, beloofd vervolgens schriftelijk de bewijzen te bezorgen, welke u niet doet. Ook reageert in u inhoudelijk nergens op. En schuilt u achter nietszeggende verkoopsvoorwaarden.

Proximus

Naar: S. W.

17/02/2021

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974433568]

Proximus

Naar: S. W.

18/02/2021

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974459537]

S. W.

Naar: Proximus

18/02/2021

Onzin!Ik ben niet meer telefonisch gecontacteerd geweest, noch is het bewijs aangeleverd.Echter heb ik van google ondertussen de melding dat ze crediteren. Zie bijlage.Ik vraag met aandrang mijn factuur recht te zetten en uw werk te doen, zoals het hoort. Ipv deze belachelijke slechte en onprofessionele communicatie.Een mail is ook verstuurd.Ik verwacht voor het einde van de week een rechtzetting.Een compensatie voor deze praktijken is ook op zijn plaats.Bovendien is het triest, dat wanneer ik mail, bel, niets gedaan wordt. Maar via test aankoop en media wel reactie krijg.Steve

Proximus

Naar: S. W.

18/02/2021

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974470007]

S. W.

Naar: Proximus

19/02/2021

Ik verwacht vandaag een oplossing, hoe moeilijk kan het zijn!Het bewijs en mail dat ik in mijn recht sta, zijn opgestuurd.De creditering van Google is doorgestuurd.Stuur mij een credit nota voor deze factuur.Bovendien is het erg lachwekkend dat ik een tevredenheidsenquete krijg van Proximus.Ik weet dat het automatisch is, maar wat een onzin!Bovendien zijn de automatische teksten, bijzonder storend."Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,"Neem de tijd om mijn klacht op een normale persoonlijke aanpak te behandelen.Men reageert niet op mijn mails of telefoons.Men belt mij niet op, ook al claimt men hier dat dat wel zo is, dat is een leugen.Er wordt mij geen informatie aangeleverd, of schriftelijk (ook al vraag ik hier uitdrukkelijk om).Men doet van alle beloftes aan de telefoon, welke men niet nakomt.Ik verwacht vandaag de creditnota, compensatie en excuses in mijn mailbox en in dit dossier van test aankoop.Ik heb lang genoeg geduld gehad, wetende dat ik heel goed in mijn recht ben.Dit zijn geen normale praktijken meer.Steve.

Proximus

Naar: S. W.

19/02/2021

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974501534]

S. W.

Naar: Proximus

19/02/2021

Het is duidelijk dat men niet kan begrijpend lezen bij Proximus.U neemt géén telefonisch contact met mij op, u zet het op mail zodat er een bewijs is.Ik zal nog 1 keer duidelijk zijn:U moet mij niet bellen, want dat kan de klantenservice blijkbaar toch niet op een deftige manier.Als Proximus belt, zal ik niet opnemen of het gesprek onmiddellijk beëindigen.Laat dit duidelijk zijn.U gaat alles op mail zetten, want beloftes worden niet nagekomen, enkel dan is er een bewijs van de creditnota.Steve.

S. W.

Naar: Proximus

23/02/2021

Komaan Proximus. Hoe zit het?Deze onzin duurt al lang genoeg.Een oplossing en gepersonaliseerde reactie is aan de orde. Waar blijft mijn creditnota?

Proximus

Naar: S. W.

23/02/2021

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974618362]

S. W.

Naar: Proximus

02/03/2021

Beste,Tot op heden krijg ik heel weinig reactie.Ik zou graag heel duidelijk weten hoe en wanneer mijn factuur gecrediteerd wordt.Mijn verplichtingen zijn telkens nagekomen en in orde gebracht.Ik ben het eigenlijk ontzettend beu, er komt geen enkele reactie, enkel telefonische beloftes, nooit iets op mail, of een antwoord.Eigenlijk begrijp ik dit totaal niet meer.Telefonisch wordt er vanalles beloofd en gezegd.Waar blijft mijn credit nota en van 49.99 € waar ik al geruime tijd recht op heb?Heel dit gedoe is al bijna 1 maand over gegaan... Hoe dat ik als klant behandeld wordt, en hoe lang dit in beslag neemt is bijna absurd te noemen ...Krijg ik AUB in gerichte reactie of nog beter mijn credit nota?Steve.

Proximus

Naar: S. W.

02/03/2021

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974820476]

S. W.

Naar: Proximus

01/04/2021

Beste,Ik heb eindelijk een credit nota ontvangen, echter de communicatie laat echter de wensen over.Ik ben geen enkele keer geïnformeerd, noch telefonisch gecontacteerd. Noch is er op mijn vragen geantwoord.Het belangrijkste is dat de creditnota in orde is.Echter heel het proces en klantenservice zonder enige communicatie is echt erg slecht.Mijn vraag voor een tegemoetkoming voor de geleden schade en last wordt ook systematisch genegeerd.Wat kan hier nog aan gedaan worden?mvg Steve.

Proximus

Naar: S. W.

06/04/2021

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven aan de klant.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192975859148]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform