Terug

Bezorgdheid over geannuleerde bestelling 96INFRQZ26KFG en beroep op artikel 5.69 Burgerlijk Wetboek

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. B.

Naar: FNAC BELGIUM

14/11/2023

Geachte heer/mevrouw,Ik schrijf u met betrekking tot mijn recentelijk geannuleerde bestelling met referentienummer 96INFRQZ26KFG bij Fnac.Het spijt me ten zeerste te vernemen dat mijn bestelling geannuleerd moest worden vanwege een mogelijke fout op de website. Ik begrijp dat dergelijke situaties kunnen ontstaan, maar ik wil graag wijzen op het feit dat ik met Fnac een overeenkomst heb gesloten volgens artikel 5.69 van het Burgerlijk Wetboek.Na zorgvuldige overweging ben ik van mening dat de situatie niet uitsluitend te wijten is aan een fout op de website. De promotie waarvan ik heb geprofiteerd, kwam herhaaldelijk terug en was niet aanzienlijk laag, gezien het product al geruime tijd op de markt is en een korting van 50-60% niet buitensporig lijkt.De promo ging namelijk van 119 euro naar 39 euro, dit lijkt mij ook niet om een typefout te gaan. Ik begrijp dat voorraadbeheer een uitdaging kan zijn, maar mocht het product momenteel niet beschikbaar zijn, ben ik bereid te wachten tot het weer op voorraad is. Ik verzoek u vriendelijk om mijn bestelling te handhaven en deze naar mij te verzenden zodra het product weer beschikbaar is.Ik waardeer uw aandacht voor deze kwestie en vertrouw erop dat we tot een passende oplossing kunnen komen. Mocht u aanvullende informatie nodig hebben, ben ik beschikbaar om mijn standpunt verder toe te lichten.Met vriendelijke groet,Valerie Buts

Berichten (5)

FNAC BELGIUM

Naar: V. B.

14/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Zoals u wellicht hebt gemerkt toen u uw bestelling plaatste, was de prijs van het product dat u bestelde verkeerd.Door deze foutive prijsaanduiding zijn wij echter genoodzaakt je bestelling te annuleren.Wij verontschuldigen ons oprecht voor deze fout en voor de annulering van de bestelling. Wij hopen dat dit betreurenswaardige incident geen afbreuk zal doen aan uw loyaliteit, uw vertrouwen in ons merk en onze goede trouw.Wij danken je voor je begrip en hopen je binnenkort opnieuw van dienst te kunnen zijn.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

V. B.

Naar: FNAC BELGIUM

15/11/2023

HalloHierbij is er dus geen deftige oplossing aangeboden. U geeft mij en anderen gewoon een zelfde antwoord, maar de vragen die worden gesteld en punten die worden gemaakt, worden volledig genegeerd. U geeft zelf aan dat ik zou gemerkt hebben dat de prijs van het product tijdens het bestellen fout zou zijn, maar dat is dus niet het geval. Dit leek mij een mooie aanbieding tijdens Black Friday, net als vele anderen. De korting is niet ongezien. Dat jullie zich niet aan jullie verbintenis willen of kunnen houden is jullie probleem, niet die van mij. Ik heb wel degelijk een verbintenis met jullie aangegaan tijdens het bestellen van dit product. Ik ga er vanuit dat jullie zich nog steeds aan deze verbintenis gaan houden en alsnog dit product opsturen zoals afgesproken. Ik hoop dat jullie ook niet telkens met andere excuses afkomen, zo heb ik van verschillende gedupeerden al verschillende redenen gehoord als: een betaling die zou tegengehouden zijn voor fraude en dus terugbetaald werd, dat de voorraad uitgeput was en bij mij dus dat de prijs niet correct zou zijn.Alvast bedankt om dit effectief op te lossen door het leveren van het product.Mvg

FNAC BELGIUM

Naar: V. B.

15/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Het spijt ons, maar helaas kunnen wij de Ultimate Ears BOOM 3 Luidspreker niet leveren aan de prijs van Eur 38,70 gelet op de uiterst lage marges. Wij menen dan ook dat wij het recht hadden de bestelling te annuleren, aangezien er geen akkoord was over deze manifest verkeerde prijs.Wij verontschuldigen ons voor dit voorval, en doen er alles aan om in de toekomst nog zorgvuldiger om te gaan met de informatie die wij op onze website vermelden.Wij hopen op je begrip.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be

V. B.

Naar: FNAC BELGIUM

16/11/2023

Graag verwijs ik naar de Wetboek van Economisch Recht. Deze wet bestaat inderdaad maar er is een uitbreiding van deze wet waarbij dit wel mag met solden/uitverkoop/.. Laat daar nu Black Friday en dergelijke onder vallen.Art. VI.116. [1 § 1. Teneinde eerlijke marktpraktijken te verzekeren tussen ondernemingen, [is het elke onderneming] verboden goederen met verlies te koop aan te bieden of te verkopen.Als een verkoop met verlies wordt beschouwd, elke verkoop tegen een prijs die niet ten minste gelijk is aan de prijs waartegen de onderneming het goed heeft gekocht of die de onderneming zou moeten betalen bij herbevoorrading, na aftrek van eventueel toegekende en definitief verworven kortingen, alsook van niet definitief verworven volumekortingen berekend op basis van 80 % van de volumekorting die de onderneming in het voorbije jaar voor hetzelfde goed heeft verworven. Om uit te maken of er verkoop met verlies is, wordt geen rekening gehouden met kortingen die, al dan niet uitsluitend, toegekend worden in ruil voor verbintenissen van de onderneming andere dan de aankoop van goederen.§ 2. In geval van gezamenlijk aanbod van verscheidene, al dan niet identieke goederen, geldt het verbod bedoeld in paragraaf 1, eerste lid, slechts wanneer het aanbod in zijn geheel een verkoop met verlies uitmaakt.]1----------(1)[Ingevoegd bij W 2013-12-21/23, art. 3, 009 Inwerkingtreding : 31-05-2014]Art. VI.117. [1 § 1. Het in artikel VI.116, § 1, eerste lid, bedoelde verbod geldt evenwel niet :1° voor goederen die uitverkocht worden of in het kader van een opruiming verkocht worden2° voor goederen die niet langer bewaard kunnen worden3° voor goederen die de onderneming, ten gevolge van externe omstandigheden, redelijkerwijze niet meer kan verkopen tegen een prijs gelijk aan of hoger dan de aankoopprijs ervan4° voor goederen waarvan de verkoopprijs, om dwingende redenen van mededinging, wordt afgestemd op de prijs die door de concurrentie voor hetzelfde of een concurrerend goed gevraagd wordt.§ 2. De contractuele bedingen waarbij verkoop met verlies aan de consument wordt verboden, kunnen niet ingeroepen worden tegen degene die het goed verkoopt in de gevallen bedoeld onder paragraaf 1.]1

FNAC BELGIUM

Naar: V. B.

17/11/2023

Beste,Bedankt voor uw mail.Het spijt ons, maar helaas kunnen wij de Ultimate Ears BOOM 3 Luidspreker niet leveren aan de prijs van Eur 38,70 gelet op de uiterst lage marges. Wij menen dan ook dat wij het recht hadden de bestelling te annuleren, aangezien er geen akkoord was over deze manifest verkeerde prijs.Wij verontschuldigen ons voor dit voorval, en doen er alles aan om in de toekomst nog zorgvuldiger om te gaan met de informatie die wij op onze website vermelden.Wij hopen op je begrip.Met vriendelijke groeten,RaphaelWebshop Fnac.bewww.fnac.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform