Terug

betwisting van de factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

V. C.

Naar: TotalEnergies

05/07/2024

Betreft: Betwisting van factuurnummer E2402763185 Geachte mevrouw/heer, Op 17.05, 10.06, 24.06. 2024 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 1.041.39. Er werd op 09.10.2022 een afrekenning afgemaakt van de periode van 01.03.2022 tot 03.10.2022 waarbij ik 207 euro terugkrijg. Nu op 17.05.2024 heb ik een factuur gekregen voor de periode van 02.03.2022 tot 01.01.2023. Ik heb dus voor dezelfde periode 2 afrekeningen gekregen. Ook de facturen van 20.03.2023 tot 29.12.2023 zijn onduidelijk. Eerst kreeg ik hiervoor 226.64 euro terug. Nu zou ik 773,55 Euro terug moeten betalen. Dat moet echter een vergissing zijn: omdat de meternummers niet kloppen. Het nieuwe nummer 1SAG1100061943 is in gebruik vanaf 17.12.2023 en niet in 2022. Het sociaal tarief is toegekend vanaf 01.07.2023 en niet in 2022 zoals de medewerkers beweren. Volgens TE bedraagt het verbruik van 8 maanden 02.03.22 -31.12.22 2402 kWh. En volgens Fluvius is het 2.132 kWh van de periode van 1 jaar van 01.2022 tot 12.2022 . En in de periode van maart 2023 tot december 2023 ( 10 manden)bedraagt het verbruik volgens TE 2340kWh. En Fluvius geeft een andere getal op: 2.060 kWh van 01.2023 tot 17.12.2023 en nog 120 kWh na de plaatsing van de nieuwe digitale meter. In totaal is het 2.180 kWh voor 12 maanden. Ik heb volmacht gegeven aan de medewerkers van TE om de gegevens van Fluvius te mogen gebruiken. Volgens de medewerkers van TE moet ik zelf de medewerkers van Fluvius benaderen. Ik heb 2 keer de medewerkers van Fluvius telefonisch gecontacteerd. Ze zien geen fouten in hun gegevens. Hoe komt dat het jaarfactuur wordt voor de tweede keer herberekend? Hoe komt dat gasverbruik niet wordt meegerekend? Ik heb 4 keer telefonisch contact gehad mat de medewerkers van TotaalEnergies. Ik heb verschillende antwoorden gehoord: dat het aan de verkeerde Eban nummer of aan het bijberekenen van het sociaal tarief in 2022?? of aan de verkeerde gegevens van Fluvius is en zovoort. Ze willen niet helpen. Ze doen alsof ze het niet begrijpen. Ze doen alles om klant te laten geloven dat de factuur volledig klopt. Ze dreigen om juridische stappen te ondernemen. Op 3.07.2024 heb ik klacht ingediend bij de Ombudsdienst Energie. Binnen 3 weken verwacht ik het antwoord. Ik betwist de facturen dan ook en vraag u om ze na te kijken. Ik zou graag een duidelijke overzicht van alle meterstanden (gas inclusief), voorschotten en effectieve kosten die ik heb en betaald sinds september 2021. Ik weiger om factuur te betalen in afwachting van het antwoord van de OmbudsdienstEnergie. Met vriendelijke groet, Vera

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: V. C.

16/07/2024

Uw Referentie: E181480435Beste heer/mevrouw,Wij hebben de klacht goed ontvangen op datum van 05/07/2024 in verband met de facturatie en de meterstanden.In het klantnummer E181480435 van uw client Vera Chramtsova, hebben wij opgemerkt dat gedurende het volledige contract van electriciteit steeds een slimme zelf communicerende meter is geweest.Het contract gaat over het leveradres Jachthoornstraat 35 gelijkvloers in Turnhout met EAN nummer 541448860018990151 dat inmiddels is gestopt wegens een energieleverancierswissel op 30/12/2023, alsook voor gas met het EAN nummer 541448860018990137.Het sociaal tarief voor beide energieën is gestart vanaf 01/07/2023 tot op het moment dat het contract stopte, dus gedurende 5 maanden.Het contract zelf is begonnen met een 'Top' vast tarief naar begin 01/01/2023 een variabel tarief de 'Pixel-Blue' tot einde van het contrac voor beide energieën.Onderstaand vindt u een overzicht terug aangaande het electriciteitsverbruik:- 22/09/2021 tot 01/03/2022 : gedurende 5maanden : 1163kwh- 01/03/2022 tot 17/12/2023 : gedurende 9maanden : 2340kwh (meterstand correctie)- 17/12/2023 tot 30/12/2023:gedurende 12dagen:106kwhOnderstaand vindt u een overzicht terug aangaande het gasverbruik:- 22/09/2021 tot 01/03/2022 : gedurende5maanden:3422kwh- 01/03/2022 tot 03/10/2022 : gedurende7maanden:1041kwh (geschat verbruik)- 03/10/2022 tot 30/12/2023 : gedurende 14maanden: 2760kwh (geschat verbruik)Wat betreft de facturatie is het voorschotbedrag sinds november 2021 gestegen van 157.49euro naar 267.90euro in februari 2022, daar het verbruik gestegen.Doordat de voorschotfacturen hoger zijn ingeschat, heeft uw client bij de volgende afrekeningen N2201278055 en N2201278054 telkens een tegoed gekregen.De daarop volgende voorschotfacturen van 133.11euro sinds augustus tot november 2022 met 121.01euro hebben eveneens te maken met een minder verbruik.Weliswaar werden de voorschotbedragen vanaf januari 2023 opnieuw verhoogd.Dit resulteerde in totaal 297.71euro, doordat de meterstanden te hoog werden ingeschat, omdat een juiste meterstand ontbrak.Een annulatie E2402763054 van 17/05/2024 voor 197.34euro heeft te maken met de afrekening N2300242079 voor hetzelfde bedrag door een correctie van de meterstand voor electriciteit.Na afrekeningen N2300244300 en de N2300242079 op 24/02/2023 zijn er opnieuw tegoedbedragen uitgekeerd, waardoor van mei tot december 2023 het maandbedrag verminderde tot 98.46euro door ingeschatte meterstanden.Over het ganse contract heen, kunnen we concluderen datbijna geen enkele juiste meterstanden gekend was, waardoor er verschillende prijsschommelingen zijn gebeurd bij de voorschotfacturen doorheen de 2,5 jaar en telkens een teruggave was bij de afrekeningen. Ook al was er voor een bepaalde periode een slimme meter geïnstalleerdHet sociaal tarief is verrekend geworden in de afrekeningen.Uw client dient nu de afrekening van electriciteit de E2402763185; een hoog bedrag 773.65euro te betalen.Mede doordat één afrekening van electriciteit is geannuleerd, is er een eindafrekening opgemaakt op 17/05/2024, waarbij uw client alsnog 196.14euro heeft teruggekregen.Dit dossier is vrij gecompliceerd, hopelijk kunnen de bevindingen en de gegeven uitleg een verduidelijking geven.Ingesloten vindt u in bij lagen de 4 laatste gedetailleerde afrekeningen, de annulatie afrekening en de overzichtslijst.Met vriendelijke groeten,RudiCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachten@test-aankoop.be]Verzonden: 5/07/2024 15:45Aan: support@totalenergies.beOnderwerp: betwisting van de factuur‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!5000805Q97hz:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform