Geachte mevrouw, heer,
Op 22 oktober 2025 kwam een medewerker van Dakwerken Verbist langs om mijn schoorsteen te vegen. Op hun website vermelden ze dat deze dienst wordt aangeboden vanaf €49,95. Tot mijn grote verbazing werd mij echter gevraagd om €689,03 contant te betalen. De kleine lettertjes zou ik op de website vinden zegt de werknemer. Ik moet betalen of krijg de documenten niet voor de verzekering.
Deze vordering betwist ik in haar geheel.
Voorafgaand aan de werken werd geen enkele prijsopgave of toelichting gegeven waaruit bleek dat het bedrag zo hoog zou uitvallen. Ter vergelijking (zie bijlage): in het verleden heb ik voor een gelijkaardige schoonmaakbeurt €95 betaald bij een andere dienstverlener.
Aangezien de werkzaamheden bovendien slechts ongeveer 25 minuten hebben geduurd, acht ik het gevraagde bedrag volkomen buitensporig en ongerechtvaardigd.
Ik verzoek u daarom vriendelijk, doch uitdrukkelijk, om een deel van het betaalde bedrag terug te storten (BE28 9730 9448 6320) en mij schriftelijk te bevestigen dat u mijn betwisting hebt ontvangen. Indien er binnen een redelijke termijn geen passende oplossing wordt geboden, behoud ik mij het recht voor om verdergaande stappen te ondernemen via de Consumentenbescherming of Economische Inspectie.
Met vriendelijke groet,
Mieke Beelen