Terug

Betwisting meterstand

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: FLUVIUS

15/12/2020

Beste,Bij de opname van m'n meterstand voor elektriciteit door Fluvius in augustus 2020 staat op de dagmeter 36437.Op de eindafrekening moesten we plots 1136 euro bijbetalen terwijl ik alle voorgaande jaren geld terugkreeg. Ik neem ons voorschot altijd zeer ruim.Op 29 oktober wilde ik zelf m'n meterstanden nog eens ingeven en er stond 36200 op de teller.We hebben geen zonnepanelen, collectoren of wat dan ook.Heb dit op 2 november aan Luminus gemeld met een foto in bijlage.Die gingen dit opnemen met Fluvius en binnen 40 dagen zou ik antwoord krijgen.Tussentijds heb ik nog enkele keren de meter gecontroleerd, die werkt normaal.Volgens mij is er bij de opname een fout gebeurd en werd er 36437 ipv 35437 genoteerd. Dit zou netjes in lijn liggen met alle vorige en daarop volgende meterstanden.Ondertussen nog steeds geen nieuws ontvangen.

Berichten (2)

FLUVIUS

Naar: B. B.

04/01/2021

BesteMijn excuses dat deze klacht nog niet eerder werd opgepikt.Ik heb hier vandaag een dossier voor opgestart met referentie 2000012009.De meterstanden van 06/08/2020 werden opgenomen in het kader van een verplichte meteropname. De laatste fysische meteropname door een meteropnemer van Fluvius dateerde al van 01/07/2016. Conform de geldende regelgeving dient er immers minstens 1 keer per 4 jaar een opname door een meteropnemer bij u langs te komen.Vermoedelijk is er bij de meteropname van 06/08/2020 een foutieve meterstand genoteerd, zoals u zelf aangeeft.Men zal nu opnieuw ter plaatse komen, voor een nieuwe meteropname, waarna de meterstand van 06/08/2020 kan worden aangepast. Ook kunnen dan de meterstanden van 01/01/2021 dan aangepast worden indien dit nodig blijkt.Op 01/01/2021 werden de meterstanden immers geschat.Ik zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: B. B.

05/01/2021

BesteOndertussen mocht ik vernemen dat er een foto van de meterstanden werd genomen op 06/08/2020.Hieruit blijkt dat de meterstand dagtarief toen 35437 kWh bedroeg i.p.v. 36437 kWh.De meterstand werd op heden aangepast. Deze aanpassing wordt nog doorgestuurd naar uw leverancier voor aanpassing van de facturatie.Ook de geschatte meterstand dagtarief van 01/01/2021 werd aangepast van 37276 kWh naar 36276 kWh.De geschatte meterstand van nachttarief (34685 kWh) bleef behouden.Indien de huidige meterstanden nog lager liggen dan de meterstanden die werden geschat op 01/01/2021, dan verzoek ik aan de klant om mij per kerende een foto over te maken van de meter waarop de meterstanden duidelijk zichtbaar zijn.Zonder tegenbericht ga ik ervan uit dat de klant akkoord gaat met de geschatte meterstanden.Alvast bedankt voor de medewerking.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform