Mail t.a.v. de Heer Pierre Pignolet, Head of Commercial, Betreft: Aangetekende zending – BETWISTING van uw formele in gebreke stelling – Betwist bedrag: 1.159,36€ Klantnr: 150096252Documentnr: REM1720333339Datum: 06:07:2017Vervaldatum: 21:07/2017 Geachte Heer Pignolet, Met uiterste verbazing heb ik op 11 juli een aangetekende ingebrekestelling van u ontvangen (zie Bijl).Het betreft de factuur nr 1701462857 van 05/04/2017. (zie Bijl)Reeds viermaal heb ik met uw klantendienst (Tf 078/15 79 79) contact opgenomen om uit te leggen dat deze factuur gebaseerd is op een FOUTIEVE meterstand van mijn gasmeter (meternr. 012594190) nl. 10.610 m3 op 15/03/2017.Zowel aan Dimitri (op 28/04), Ibrahim,Wendy (op 26/05) en Leen (op 05/07) heb ik telkens uitgelegd dat deze VERKEERDELIJKE meterstand is doorgegeven door mijn buurvrouw ter gelegenheid van de overgave-overname van haar woning. Zij heeft dus mijn meternummer en HAAR meterstand doorgegeven aan Eandis. Telkens heb ik van uw medewerkers aan de telefoon vernomen dat dit zou rechtgezet worden door Essent. Na interventie op 03/07 via mail naar Essent en via Test-Aankoop was ik in de veronderstelling dat deze verkeerde situatie voor eens en altijd zou rechtgezet worden. Aangezien u mij aangetekend in gebreke stelt, ben ik op 11 jul naar Eandis gestapt om mijn juiste gasmeterstand door te geven (zie Bijl). Aangezien mijn meterstand van de gasmeter momenteel 8.254 m3 (zie foto in Bijl) bedraagt op 12/07 kan deze ONMOGELIJK op 15/03 10.610 m3 bedragen, zoals u beweerd in de opgemaakte slotfactuur 1701462857 van 05/04/2017. Zij zullen u hiervan op de hoogte brengen. U kan dit ook steeds komen controleren op mijn thuisadres. Ik kan helemaal NIET begrijpen dat u uw klanten zo behandelt. Ik heb met u een contract aangegaan voor één jaar op 01/02/2017 (nadat ik in 2016 ook klant was bij u) met de formule Aardgas variabel vooraf en Elektriciteit Variabel groen vooraf. Hiervoor heb ik op 03/02/2017 een éénmalig voorschot 613.34€ betaald (factuur 1700417853 van 20/01/17). Ik heb dit contract nooit stopgezet. Aangezien ik enerzijds tot op vandaag dit contract NIET heb stopgezet en anderzijds Eandis u op de hoogte zal brengen van de correcte meterstand van mijn gasmeter vraag ik: -annulatie van de factuur nr 1701462857 van 05/04/2017 -annulatie van de bijzondere aanmaningskosten ten bedrage van 20€ -een verderzetting van mijn aangegaan contract voor één jaar volgens factuur 1700417853 van 20/01/17 Ik hoop bij deze dat ik een positief antwoord van u mag ontvangen, Met vriendelijke groeten,Luc Cammerman