Terug

betwisting factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

D. G.

Naar: Mega

03/06/2025

Beste, Op 16/05/25 heb ik een dagvaarding ontvangen van Etude Bordet met referentie 0917760, dossier CF251518. Ik betwiste de slotfactuur omwille van het niet woonachtig te zijn in de aangegeven periode (zie verkoopakte). Ik heb het overnamedocument misgelezen en dacht dat dit nog steeds ging over de periode van 2019/2021 waar er ook problemen waren met de leverancier Mega. Ik had ook geen ervaring met dergelijke documenten zoals een overnamedocument doorsturen bij het verkopen van de woning en dacht dat dit gebeurde via het toenmalig immokantoor( immodot). De meterstanden van bij het verkopen van de woonst zijn dus nooit precies ingevuld geweest en er was ook een probleem met de tellers. Zie bijlagen dat dit een aanslepend dossier is waarbij beide eigenaars al meerdere malen dit hebben proberen op te lossen en we niet verder geraakte. Zoals u op de verkoopakte ziet was ik al lang uit het appartement en zaten de toenmalige eigenaars al met Luminus in contract. Mijn verbroken contract met Mega werd opeens verder gezet en ik wist daar niets van. Ook van Fluvius kreeg ik een factuur van 5934,96 euro voor dezelfde periode, ondanks het meerdere maals mailen en telefoneren werd het dossier niet opgevolgd en opgelost. Hopend u hiermee wat meer duidelijkheid te kunnen bieden en dat u ziet dat het een menselijke fout is zonder slechte bijbedoelingen en dat ik dit zo spoedig mogelijk wil oplossen. Zijn de toegevoegde documenten voldoende duidelijk om aan te tonen dat ik niks verschuldigd ben. U kan me steeds contacteren op het nummer: 0472 46 53 76 email: Davygoormachtig@hotmail.com Mvg Davy

Berichten (3)

Mega

Naar: D. G.

05/06/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste meneer Goormachtig, We hebben uw klacht via Test-aankoop met als referentienummer in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie. Op 06/10/2022 werden we pas voor het eerst door u op de hoogte gesteld dat u niet meer op het adres Raversijdestraat 19 BC 8400 Oostende woonachtig zou zijn, een energie-overnamedocument mochten we helaas ook nooit van u ontvangen. Uw contract werd bij ons stopgezet op 03/09/2022 doormiddel van de gelanceerde dropprocedure wegens wanbetaling. Indien u ons alsnog een ingevuld energie-overnamedocument of een foto van uw eindmeterstanden kan bezorgen kunnen wij voor u alsnog een meterherziening aanvragen bij uw netbeheerder zodanig we op deze manier uw meterstanden kunnen laten corrigeren en u dus enkel voor uw verbruik betaald op uw oude adres. Uw dossier werd inderdaad intussen ook al reeds doorverwezen naar de deurwaarder waardoor wij momenteel niet op de hoogte zijn van het actueel openstaande saldo, hiervoor verwijs ik u graag rechtstreeks door naar de deurwaarder. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Nicky Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [Y6R4MJ-3DRJP]

D. G.

Naar: Mega

06/06/2025

Beste, Zoals eerder vermeld beschik ik niet meer over de meterstanden van toen. Doordat dit mijn eerste verkoop was had ik geen ervaring en wist ik niet dat er een overnamedocument nodig was en dat dit door het immokantoor inorde gebracht zou worden. U kan zien dat ik men facturen tijdens men verblijf wel betaalde en dat ik zelf teveel betaalde want op de slot factuur hadden jullie mij gemailed dat er geld teruggestort zou worden en dit is ook nooit gebeurd. Ik beschik niet over de correcte meterstand van toen en de toenmalige kopers wisten ook niet de juiste meterstanden door te geven waardoor er problemen ontstonden. Hoe kan dit op een andere manier opgelost worden? Op basis van verkoopakte? Ik beschik enkel nog over enkele fotos van meterstanden van 2019/2020. Ook kan ik Etude Bordet zowel telefonisch als via mail niet bereiken. Mvg Davy

Mega

Naar: D. G.

06/06/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste meneer Goormachtig, We hebben uw klacht via Test-aankoop met als referentienummer in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie. Om een aanvraag uit te kunnen sturen naar de netbeheerder om deze meterstanden te laten herzien hebben we een concreet bewijs nodig. Indien er op de verkoopakte meterstanden zouden genoteerd staan en je kan ons dit document bezorgen kunnen we aan de hand hiervan deze herziening gaan aanvragen. Ik verwijs ook graag naar het eerder antwoord op deze klacht waarin wordt aangegeven dat we te laat de melding mochten ontvangen van deze verhuis en dit zonder meterstanden. Er werd maar contact opgenomen toen het dossier reeds overgemaakt was aan de deurwaarder. Hieronder vindt u alvast nog eens het telefoonnummer en e-mailadres terug van deze deurwaarder om een beeld te kunnen krijgen op het openstaande saldo: 04 365 85 41 info@etudebordet.com Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Jens Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [6RZ03Y-K6KY2]

Bemiddeling door Testaankoop 22 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform