Terug

Betwisting factuur

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

A. Z.

Naar: Engie

21/10/2025

Betreft: : Klacht/betwisting over mijn contract en eindafrekening van 8 oktober ’25 en verzoek om oplossing Geachte mevrouw/heer, Hierbij wil ik een formele klacht indienen over mijn huidige energielevering bij Engie en verzoek ik om een dringende oplossing voor mijn situatie. Ik heb de klantendienst reeds gecontacteerd maar heb geen bevredigend antwoord gekregen. Ik heb een klachtenbrief verstuurd maar complaintmanagementteam@engie.com maar heb nog geen antwoord ontvangen. Ik neem contact met jullie op via Test Aankoop. Het is i.v.m. de eindafrekening van 8 oktober ’25. Op 27 december 2024 hebben wij telefonisch contact gehad met uw klantenservice om een vast contract aan te vragen met een vast maandbedrag. Tijdens dit gesprek werd het jaarlijkse verbruik doorgegeven van onze vorige leverancier, Total Energies: 10.000 kWh voor gas en 2.000 kWh voor elektriciteit. Wij hebben aanvaard dat het maandbedrag 94,20 euro zou zijn, waarbij duidelijk werd gecommuniceerd dat dit een vast bedrag betrof voor het opgegeven verbruik voor een jaar. Na het opzeggen bij Total Energies ontvingen wij een bevestiging per e-mail waarin deze afspraken werden herhaald, een contract voor een jaar met een vaste prijs. Tot onze verbazing ontvingen wij op 7 oktober 2025 onze afrekening, waaruit blijkt dat wij 546,26 euro moeten terugbetalen (zie bijlage). Ons verbruik bleek zelfs lager te zijn dan datgene wat aanvankelijk werd opgegeven: 5.948 kWh voor gas en 1.405 kWh voor elektriciteit. Dit staat in schril contrast met de duidelijke afspraken die wij hebben gedaan. Ik heb jullie gecontacteerd maar heb geen bevredigende hulp kunnen verkrijgen (enkel dat wij een ander contract kunnen aangaan). Dit is voor mij zeer teleurstellend en onaanvaardbaar, aangezien ik mijn verbruik te goeder trouw heb doorgegeven en een duidelijke overeenkomst heb gesloten. Ik verzoek u vriendelijk om deze situatie te herzien en om een passende oplossing te bieden. Gezien wij dit betwisten zullen wij de betaling voorlopig uitstellen tot wij een correct en volledig antwoord van u hebben ontvangen. Met vriendelijke groet, Ameer Zaidan en Halima Arbaj

Berichten (2)

Engie

Naar: A. Z.

21/10/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd. Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée. Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service. Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client. Sincères salutations, Complaints Handling Team Bu Benelux Boulevard Simón Bolívar 36 1000 Bruxelles Belgium www.engie.be

Engie

Naar: A. Z.

22/10/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: mardi 21 octobre 2025 10:16 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Betwisting factuur Betwisting factuur ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform