Terug

Betwisting factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

T. P.

Naar: Engie

07/05/2025

Betreft: Betwisting van factuurnummer [708 492 601 362] van [24-04-2025] Geachte mevrouw/heer, Op [2-05-2025] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [1574,01]. Dat moet echter een vergissing zijn: [het verbruik komt niet overeen met de verbruiksgegevens van fluvius]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [?], en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet,

Berichten (3)

Engie

Naar: T. P.

07/05/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd. Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée. Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service. Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client. Sincères salutations, Complaints Handling Team Bu Benelux Boulevard Simón Bolívar 36 1000 Bruxelles Belgium www.engie.be

Engie

Naar: T. P.

12/05/2025

Beste heer Puts Bij de vervanging van de analoge meter door een digitale meter heeft Fluvius een administratieve aanpassing doorgevoerd van het verbruik op de analoge meter en de beginmeterstand op de digitale meter. De aanpassing gebeurt bij klanten met zonnepanelen als de metervervanging buiten de reguliere opnamemaand plaatsvindt. Deze compensatieregel is vastgelegd door de Vlaamse Nutsregulator (voordien VREG). Waarom is deze aanpassing nodig? Om ervoor te zorgen dat je verbruik en de door de zonnepanelen opgewekte energie correct worden geregistreerd en gefactureerd, past Fluvius deze compensatieregel toe. Dit zorgt ervoor dat je geen nadeel ondervindt en dat de gecompenseerde afname en injectie op je analoge teller niet verloren gaat. Wat betekent dit voor jou? Het is een administratieve correctie van het verbruik op de analoge teller en de beginmeterstand van de digitale teller. • Het verbruik op de analoge meter wordt naar nul herleid. Dit nulverbruik vind je terug op de afrekening met nummer 700 010 571 725 van 26.12.2024. Zie onderstaande afbeelding van je factuur voor meer details. • Als de analoge meter verbruik registreerde, dan wordt dit verbruik in mindering gebracht van de beginmeterstanden van de digitale teller op de afname van het betrokken telwerk. Dit verbruik, dat in mindering werd gebracht, vind je terug op de afrekening met nummer 708 492 601 362 van 24.04.2025. Zie onderstaande afbeelding van je factuur voor meer details. Meer informatie over hoe Fluvius de opbrengst van je terugdraaiende meter compenseert, vind je op de Fluvius-website via de onderstaande link: s:www.fluvius.be/nl/meters-en-meterstanden/digitale-meter/zonnepanelen/geplaatst-voor-2021 Met vriendelijke groeten Het ENGIE team Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: woensdag 7 mei 2025 11:30 Aan: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Onderwerp: Betwisting factuur Betwisting factuur ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

Engie

Naar: T. P.

12/05/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: mercredi 7 mai 2025 11:30 À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.com Objet: Betwisting factuur Betwisting factuur ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

Bemiddeling door Testaankoop 02 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform