Terug

betwisting factuur

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

T. M.

Naar: Farys

18/12/2025

Betreft: Betwisting van factuurnummer 3.104.190.313 van 28/11/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 04/12/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 1838,90. Dat moet echter een vergissing zijn: het waterverbruik sinds de installatie van de Fluvius digitale meter op 05/12/2024 ligt veel hoger dan in het verleden, zonder aantoonbare reden. Sinds augustus 2018, dit is de maand wanneer wij in onze woning zijn komen wonen, is onze gezinssituatie niet veranderd (steeds 3 personen) en is ook ons waterverbruik niet veranderd. Tijdens de periode 31/07/2018-05/12/2024, dit is 6 jaar en 4 maanden (=76 maanden), hebben wij 350m3 water verbruikt (=722-372m3, zie analoge meterstanden op foto's in bijlage). Als we 350m3 omzetten naar gemiddeld verbruik per jaar, dan komen we aan 350/76*12=55m3 per jaar. Dit is 4x minder dan de 210m3 die werd geregistreerd door de Fluvius digitale meter die sinds 1 jaar actief is. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. Met vriendelijke groet, T.M.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform