Terug

Betwisting factuur : geen sms en/of mail ontvangen bij overschrijding mobiele data hoewel ingesteld

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Telenet

06/06/2023

Factuurnummer 233905124841 dd 26.05.2023 ontvangen (pas) vandaag 06.06.2023, aanbieding bij bank via domiciliëring op 07.06.2023 (1 gebruiker = ikzelf)Ik had eerder via mijn Telenet verbruiksherinneringen ingesteld bij overschrijding abonnement King (5,10,15 ....) zie https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-verbruik/hou-je-mobiel-verbruik-onder-controle?multisolution_attribute=eenBij een vierdaagse reis in/naar Duitsland (via Frankrijk) van 18.05 tot en met 21.05.23 gebruik ik mobiel internet (inbegrepen 7 GB in abonnement) ik zie dit verbruik regelmatig na in de Telenet App. Bij aankomst in België op 21.05 zie ik dit verbruik nogmaals na en ik zit nog onder de 7GB dus ik laat dit aanstaan.Ik heb GEEN ENKELE verbruiksherinnering ontvangen : 1.noch van 75 en 90 en 100% mobiel internet 2. noch van overschrijding 5,10,15... euro (zelf ingesteld) 3. noch van overschrijding 50€ totaal op mijn abonnement en dit tot op heden. Als ik nu dit nazie en foto ten bewijze wil bijvoegen vind ik dit niet meer terug in Mijn Telenet of de App ???Hoe komt dit?Toch had ik melding(en) moet(en) ontvangen, helaas.Op de factuur, pas vandaag 6.6.23 ontvangen, is echter een ruime overschrijding van bijna 130€ aangerekend (normaal 64,56 als abonnementen, nu totaal 192,23€ (waaronder 82,80€ mobiel internet, ongeveer 45 € roaming waarvan bijna alles op 21.05.2023 = datum terugkomst).In de app verscheen GEEN overschrijding datalimiet (regelmatig nagezien > 7 GB), nogmaals : ik heb GEEN enkele herinnering ontvangen van overschrijding.Bijgevolg wordt deze factuur betwist : had ik gezien in de App dat er overschrijding was had ik gestopt OF/EN had ik eer verbruikersherinnering ontvangen was ik gestopt met mobiel internet (of kon ev. zelf tariefplan wijzigen in mijn profiel, of gsm vriendin gebruiken).Ook de sms'sen (miniem bedrag) meen ik dat inbegrepen is in mijn abonnement (binnen de EU en daar is NL toch bij).Mijn normaal bedrag van de factuur behelst 64,56 € : ik stort dit heden met dezelfde gestructureerde mededeling.De domiciliëring wordt geschorst bij de bank voor deze factuur . Ik verkies deze handelwijze boven de volledige factuur, na afhouding/betaling, terug te vorderen bij de bank wegens betwisting.Gezien de slechte bereikbaarheid wegens de vele recente klachten bij Telenet maak ik deze klacht op deze manier over.Heeft dit iets te maken met de recente storingen, zo ja graag antwoord en een kredietnota .Graag een overzichtelijke oplossing voor mij.

Berichten (5)

L. D.

Naar: Telenet

06/06/2023

Op 6 februari 2023 heeft Telenet mij bevestigd dat deze verbruiksherinneringen actief staan (zie bijlage) bij toepassing van een vorige klacht.Mail in bijlage verzonden door Kristof Value Service Center Telenet.beAls dit heden niet zo blijkt heb ik dit zeker NIET uitgevoerd! Maar door een update Telenet of te wijten aan de recente problemen/klachten bij Telenet.Gelieve dit opnieuw dan in te stellen om de fouten Telenet, waardoor deze klacht volgt en deze klant opnieuw veel werk en frustraties heeft, recht te zetten.Mvg

Telenet

Naar: L. D.

09/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

L. D.

Naar: Telenet

13/06/2023

Geachte - Telenet,Met dank voor de nodige aandacht in dit dossier en de vlugge reactie met een positief resultaat voor deze klant (creditnota). Ook voor de erkenning van hetgeen fout ging na uw opzoeking (zodat dit in de toekomst kan voorkomen worden, ook bij andere Telenet klanten).Een positief resultaat voor Telenet hoe een klanten/klachtendienst dient te werken.Ik sluit dit zo dadelijk af als probleem opgelost met positief resultaat.Het is mij wel niet zo duidelijk hoe de herinneringen overschrijding limiet/bedrag te zien zijn of aan te passen in de app Telenet (maar wel gelukt in Mijn Telenet via pc).Bij inbegrepen verbruik is 100% ingevuld en kan niet gewijzigd worden, bij meldingen over extra verbruik staat 50€ standaard ingevuld, er kan slechts 1 ander vakje aangevinkt worden maar bij volgend nazicht is dit terug weg.Dit is misschien feedback voor uw diensten die deze app optimaliseren?Vriendelijke groeten.

L. D.

Naar: Telenet

17/10/2023

Ik nam kennis dat MeDirect de fout in de app heeft rechtgezet, maar met alle "specialisten" moet een klant dit opmerken? Hieruit kwam echter voort dat een nieuwe rente //getrouwheidspremie slechts toepasbaar is na 1 jaar, tenzij (uit het persoonlijk antwoord dat andere lezers niet mogen lezen??)."Indien u van de nieuwe rente wenst te genieten en uw opgebouwde getrouwheidspremie wenst te behouden kan u uw bedrag overmaken naar een andere gereglementeerde spaarrekening (bv MeDirect Dynamic spaarrekening), en nadien terug overzetten (deze beweging kan u 3x per jaar per gereglementeerde spaarrekening doen)."Op uw website vond ik deze niet duidelijke vermelding : "Het gehanteerde tarief blijft ongewijzigd gedurende deze periode van 12 maanden en zal gelijk zijn aan het tarief dat van kracht was toen het geld werd gestort, zelfs als dit tarief in de tussentijd is gewijzigd."Maar inzake overzetten naar een andere rekening (te openen) en dan terugzetten is NIETS vermeld en voor ALLE klanten totaal onduidelijk maar in het voordeel van Me Direct : de klanten denken dat zij onmiddellijk van de nieuwe tarieven genieten hetgeen dus niet zo is (na een jaar pas!).Dit moet echte beter vermeld worden. Ik sluit mijn klacht af als "niet opgelost" en hoop dat velen dit lezen.Ik heb oa deze ontevredenheid (en andere klachten) ook gemeld in een laatste enquête en verkoos hierover teruggebeld te worden maar na bijna 2 weken nog niets.Hoeft dit nog? Als ik de google reviews nalees over Me Direct (gemiddelde 3 en echt veel ontevreden klanten) moet dit echt veel beter.Beleggen bij Me Direct zal ik zeker nooit meer doen (vermeld in de enquête).

L. D.

Naar: Telenet

17/10/2023

Ik nam kennis dat MeDirect de fout in de app heeft rechtgezet, maar met alle "specialisten" moet een klant dit opmerken? Hieruit kwam echter voort dat een nieuwe rente //getrouwheidspremie slechts toepasbaar is na 1 jaar, tenzij (uit het persoonlijk antwoord dat andere lezers niet mogen lezen??)."Indien u van de nieuwe rente wenst te genieten en uw opgebouwde getrouwheidspremie wenst te behouden kan u uw bedrag overmaken naar een andere gereglementeerde spaarrekening (bv MeDirect Dynamic spaarrekening), en nadien terug overzetten (deze beweging kan u 3x per jaar per gereglementeerde spaarrekening doen)."Op uw website vond ik deze niet duidelijke vermelding : "Het gehanteerde tarief blijft ongewijzigd gedurende deze periode van 12 maanden en zal gelijk zijn aan het tarief dat van kracht was toen het geld werd gestort, zelfs als dit tarief in de tussentijd is gewijzigd."Maar inzake overzetten naar een andere rekening (te openen) en dan terugzetten is NIETS vermeld en voor ALLE klanten totaal onduidelijk maar in het voordeel van Me Direct : de klanten denken dat zij onmiddellijk van de nieuwe tarieven genieten hetgeen dus niet zo is (na een jaar pas!).Dit moet echte beter vermeld worden. Ik sluit mijn klacht af als "niet opgelost" en hoop dat velen dit lezen.Ik heb oa deze ontevredenheid (en andere klachten) ook gemeld in een laatste enquête en verkoos hierover teruggebeld te worden maar na bijna 2 weken nog niets.Hoeft dit nog? Als ik de google reviews nalees over Me Direct (gemiddelde 3 en echt veel ontevreden klanten) moet dit echt veel beter.Beleggen bij Me Direct zal ik zeker nooit meer doen (vermeld in de enquête).


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform