Betreffende mijn klacht over de jaarlijkse verbruiksfactuur 3.002.504.533 van 27 maart 2025, wens ik formeel te vragen om een herziening van deze factuur en om tussenkomst via het solidariteitsfonds of een minnelijke schikking.
Tot december 2023* woonde ik niet in de woning aan de Melkerijstraat 33 in Gent. De woning was in deze periode leegstaand en in renovatie.
Ik heb nooit enige brief of meteropvraag ontvangen in 2023 of 2024.
Ook de aangekondigde sms over de meterstand in maart 2024 heb ik niet ontvangen.
Daardoor kon ik mijn meterstand niet tijdig doorgeven en was ik *niet op de hoogte van de geschatte factuur* van 2024, die later aanleiding gaf tot een hoge correctie.
Het verbruik dat nu werd aangerekend (tussen januari 2023 en maart 2025) stemt niet overeen met de feitelijke situatie, aangezien de woning tot eind 2023 niet bewoond was.
Ik vraag hierbij:
1. Een herziening van de verbruiksfactuur op basis van de feitelijke omstandigheden (fout adres, leegstand tot december 2023, pas nadien bewoond);
2. Een tussenkomst via het solidariteitsfonds of minnelijke schikking, overeenkomstig artikel 19 van het Algemeen Waterverkoopreglement;
3. De terugbetaling van het abnormaal hoog aangerekende verbruik.
Ik voeg als bewijs toe:
bewijs van domicilie op het adres Melkerijstraat 33 sinds december 2023;
Ik vertrouw erop dat u deze situatie met redelijkheid zult beoordelen.
Het niet ontvangen van uw communicatie lag volledig buiten mijn wil, en het verbruik kan onmogelijk overeenstemmen met de realiteit gezien de langdurige leegstand.
Met vriendelijke groeten,
Lieve Scheirlinckx
Melkerijstraat 33
9000 Gent