Terug

Betwisting factuur 3.002.504.533

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

L. S.

Naar: Farys

17/09/2025

Ik betwist de factuur 3.002.504.533 van 27 maart 2025, ten bedrage van €3.875,97. Ik wens hierbij te verduidelijken dat: Er geen sprake is van enig lek of onregelmatigheid in onze binneninstallatie. Wij hebben een lektest uitgevoerd en het waterverbruik is normaal en volledig verklaarbaar. Wij wonen met een gezin van 4 en bevinden ons momenteel in verbouwingswerken met slechts 4 waterpunten, waardoor het verbruik uiterst beperkt is. Dit is ook duidelijk terug te zien op de nieuwe facturen. Het exorbitante bedrag van deze factuur is het gevolg van een foutieve berekening, waarbij ons twee jaar waterverbruik in één jaar is aangerekend, waardoor wij onterecht als grootverbruiker extra kosten aangerekend kregen. Ik verzoek u daarom dringend om: De factuur te herzien en aan te passen aan het werkelijke verbruik. Indien geen correcte oplossing wordt geboden, behoud ik mij het recht voor om verdere stappen te ondernemen. Gelieve binnen 14 dagen te bevestigen dat deze kwestie in behandeling wordt genomen en dat de factuur zal worden herzien. Met vriendelijke groeten, Lieve Scheirlinckx

Berichten (3)

Farys

Naar: L. S.

24/09/2025

Geachte heer, mevrouw Wij bezorgen onze klant - onder meer om redenen van privacy - een antwoord via een aparte e-mail. U vindt meer informatie over ons privacyverklaring op www.farys.berivacybeleid. Heeft u nog vragen, dan helpen wij u graag verder via www.farys.be/contact of via het nummer 078 35 35 99. Met vriendelijke groeten Farys klantendienst Oorspronkelijke tekst Van:klachten@test-aankoop.beAan:Klantendiensten klantendienst@farys.beCC:Verzonden:17.09.25 14:53:15Onderwerp:Betwisting factuur 3.002.504.533 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

L. S.

Naar: Farys

10/10/2025

Betreffende mijn klacht over de jaarlijkse verbruiksfactuur 3.002.504.533 van 27 maart 2025, wens ik formeel te vragen om een herziening van deze factuur en om tussenkomst via het solidariteitsfonds of een minnelijke schikking. Tot december 2023* woonde ik niet in de woning aan de Melkerijstraat 33 in Gent. De woning was in deze periode leegstaand en in renovatie. Ik heb nooit enige brief of meteropvraag ontvangen in 2023 of 2024. Ook de aangekondigde sms over de meterstand in maart 2024 heb ik niet ontvangen. Daardoor kon ik mijn meterstand niet tijdig doorgeven en was ik *niet op de hoogte van de geschatte factuur* van 2024, die later aanleiding gaf tot een hoge correctie. Het verbruik dat nu werd aangerekend (tussen januari 2023 en maart 2025) stemt niet overeen met de feitelijke situatie, aangezien de woning tot eind 2023 niet bewoond was. Ik vraag hierbij: 1. Een herziening van de verbruiksfactuur op basis van de feitelijke omstandigheden (fout adres, leegstand tot december 2023, pas nadien bewoond); 2. Een tussenkomst via het solidariteitsfonds of minnelijke schikking, overeenkomstig artikel 19 van het Algemeen Waterverkoopreglement; 3. De terugbetaling van het abnormaal hoog aangerekende verbruik. Ik voeg als bewijs toe: bewijs van domicilie op het adres Melkerijstraat 33 sinds december 2023; Ik vertrouw erop dat u deze situatie met redelijkheid zult beoordelen. Het niet ontvangen van uw communicatie lag volledig buiten mijn wil, en het verbruik kan onmogelijk overeenstemmen met de realiteit gezien de langdurige leegstand. Met vriendelijke groeten, Lieve Scheirlinckx Melkerijstraat 33 9000 Gent

Farys

Naar: L. S.

16/10/2025

Geachte heer, mevrouw Wij bezorgen onze klant - onder meer om redenen van privacy - een antwoord via een aparte e-mail. U vindt meer informatie over onze privacyverklaring op www.farys.be/nlrivacyverklaring. Heeft u nog vragen, dan helpen wij u graag verder via www.farys.be/contact of via het nummer 078 35 35 99. Met vriendelijke groeten Farys klantendienst Oorspronkelijke tekst Van:klachten@test-aankoop.beAan:Klantendiensten klantendienst@farys.beCC:Verzonden:10.10.25 12:54:55Onderwerp:Nieuw bericht van LIEVE S ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform