Terug

betwisting facturen Orange

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. S.

Naar: Orange

26/09/2023

Beste, ik heb sedert enkele jaren een GO Plus abonnement bij Orange voor de volgende GSM nummers 0470/24.53.77 en 0484/34.29.94, waarvan mijn zonen Biermans Jorick en Biermans Casper gebruiker zijn.De abonnementsprijs + opties bedraagt 23,00 euro voor elk van beide nummers. De facturen van Orange bedragen maandelijks, al jarenlang, ongeveer tussen de 50 en 60 euro en worden via mijn rekening betaald dmv domiciliëring.Op 17/08/2023 ontvang ik plots een factuur t.b.v. 426,36 euro, waarvan een bedrag van 362,56 euro voor 'mobiel internet' en dit voor het GSM nummer 0484/34.29.94. Mijn zoon heeft evenwel geen gebruik gemaakt van mobiel internet voor een dergelijk bedrag en hij heeft dan ook telefonisch contact opgenomen (rond 12/09) met Orange om de factuur te betwisten en een verklaring te vragen. Er werd hem meegedeeld dat een en ander berustte op een vergissing maar dat een creditnota voor het gehele bedrag niet mogelijk was. Men zou het teveel aangerekende (en via domiciliëring geïnde) bedrag terug verrekenen met toekomstige facturen. Enkele dagen later, begin van de maand september 2023, krijgen mijn beide zonen een sms van Orange dat zij reeds meer dan 50 euro aan mobiel internet zouden verbruikt hebben. Dit is evenwel niet mogelijk. Mijn zonen gebruiken voornamelijk Wifi thuis, waren niet in het buitenland waar eventuele roamingkosten konden aangerekend worden en het was nog maar het begin van de maand...Op 15/09/2023 krijg ik dan een factuur met het exorbitante bedrag van 635,72 euro. Wij zijn naar een Orange winkel geweest om ons bezwaar schriftelijk te laten attesteren maar daar verwezen ze ons door naar de klantendienst. Die hebben wij op 25/09/2023 telefonisch gecontacteerd. Aan telefoon werd mij meegedeeld dat (1) er geen sprake kon zijn van enige terugbetaling van de factuur van augustus, ondanks eerdere toegevingen daartoe (waarvan blijkbaar geen spoor meer terug te vinden was) en (2) dat ook aan de factuur van september niets kon worden gedaan. Er werd mij meegedeeld dat er blijkbaar op drie verschillende gelegenheden in 2022 een verhoging van de limieten zou zijn aangevraagd via de klantenzone. Ik noch mijn zonen weten hiervan. Ik werd hiervan als beheerder van het abonnement nooit in kennis gesteld. Ik ben nog nooit op de klantenzone geweest (ik geraak daar ook niet op), laat staan dat wij een verhoging zouden aanvragen voor een abonnement waarbij wij altijd (min of meer) binnen de limieten zijn gebleven. Ik heb thans de domiciliëring stopgezet.ik ben bereid de verschuldigde abonnementskosten te betalen met uitzondering van het voor mobiel internet ten onrechte aangerekend bedrag van 362,56 euro in de factuur van 17/08/2023 (nr. 04537470823) en 499,99 euro in de factuur van 15/09/2023 (nr. 04524680923).An Simons


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform