Terug

betwisting boete en dubbele facturatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. P.

Naar: POPPY Mobility

18/03/2024

Beste,- 28 januari 2024 gebruikte ik een Poppy wagen. Ik maakte een veilige rit, heb de wagen geparkeerd, nadat ik een foto stuur in de app is de rit afgesloten.- 19 februari 2024 krijg ik een mail met bericht van een boete van 225 euro. Details over de factuur: Fee for damages - drove against a curb resulting in damage to the tire and rim - €100 for new tire + €25 rim damage + €50 jockey fee + €50 processing fee- 25 februari 2024 beantwoord ik de de mail naar hello@poppy.be om dit te betwisten. Vragend naar meer bewijs dat ik verantwoordelijk ben voor de schade die pas 3 weken na de rit word gemeld.- 7 maart 2024 stuur ik een herinneringsmail omdat ik nog geen antwoord heb ontvangen, aangevuld met mijn telefoonnummer.- 11 maart 2024 krijg ik een mail van poppy, vergelijkbaar aan de eerste mail. Een boete van 225 euro met detail: Damage fee 2XXX123 28/01/2024 - No info from client, hit a curb and damaged tire - Full amount for repairs + €50 processing fee (nummerplaat gecensureerd)-diezelfde dag antwoord ik weer naar hello@poppy.be, verwijzend naar mijn eerdere mails waarin ik de schade betwist. - 18 maart heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen van poppy. Ik stuur een herinneringsmail en meld dat ik dit publiek betwist via test-aankoop. Ik heb u alle informatie bezorgd, maar ik krijg verder geen antwoord meer op mijn vragen. Gelieve het bedrag onmiddelijk terug te betalen of me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Bedankt

Berichten (1)

POPPY Mobility

Naar: S. P.

26/03/2024

- Typ uw reactie boven deze regel - Poppy Finance (Poppy) 26 mrt 2024 11:51 CET Beste Said,Onze excuses voor de vertraagde reactie.Ik heb dit voor je nagekeken en kom op het volgende uit:De schade aan de band werd na jouw rit doorgegeven door de persoon die de wagen na jou wou gebruiken. Gezien de schade aan de band kon er niet meer met de wagen gereden worden, de band stond volledig plat. Alsook konden onze experts door de schade vaststellen dat dit werd veroorzaakt door het tegen een borduur rijden. De wagen stond met de beschadigde band aan de borduurkant na jouw rit, dit kan dus ook niet door een derde partij zijn veroorzaakt. We kunnen dus met zekerheid zeggen dat deze schade opgelopen is tijdens jouw rit, meer bepaald tegen het einde van jouw rit.Alsook willen we benadrukken dat het ten allen tijde noodzakelijk is om het voertuig voor vertrek te inspecteren op zichtbare schade en eventuele gebreken te melden in de applicatie. Aangezien er geen melding van schade werd gedaan voordat je jouw rit begon, gaan we ervan uit dat het voertuig in goede staat verkeerde bij aanvang van je rit.De kosten die wij in rekening hebben gebracht zijn bedoeld voor het herstel van de opgetreden schade. Helaas is het niet mogelijk om deze kosten te annuleren of terug te betalen. Wel zien we dat deze kost door het systeel dubbel werd aangerekend, mijn excuses hiervoor. We hebben dus wel 1 van de aanrekening van Eur225 terugbetaald.Je kan foto's van de schade vinden in bijlage.We danken je voor je begrip!Met vriendelijke groeten,Laura van Poppy 🚗 klachtenbox@test-aankoop.be 18 mrt 2024 19:19 CET Team PoppyLet's ride 🚗 🛵 🛴 Dit e-mailbericht is een service van Poppy.[R3ZDND-2NRW3] Team PoppyLet's ride 🚗 🛵 🛴 Dit e-mailbericht is een service van Poppy.[R3ZDND-2NRW3]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform