Terug

betwisting beslissing KBC

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. G.

Naar: KBC Verzekering

06/02/2025

In de periode mei/juni 2024 stelde ik vast dat er zowel een barst is ontstaan in mijn dekton werkblad als in mijn douchebak. Dit betreft een nieuwbouw appartement en ik ben de eerste bewoner. Gedurende 2 jaar hebben wij geen problemen gehad. Plots ontstaan de barsten waarna ik mij zowel naar mijn verzekering als de hoofdaannemer richt. Beide instanties weigeren verantwoordelijkheid nemen en sturen mij door naar de andere waardoor ik als gedupeerde achterblijf. Verzekering beroept zich sinds het begin op constructiefout/gebrek eigen aan het product. Na enige tijd besloot men toch om een expert langs te sturen van KBC. Er werd een nazicht uitgevoerd met aanwezigheid van alle partijen en men kon geen oorzaak aanwijzen van de barsten. Materialen zijn goed geplaatst. Expert van KBC zei in onwetendheid dat het dan maar een gebrek is dat eigen is aan het product. Na een periode van 2 jaar van probleemloos gebruik kan ik hier niet mee akkoord gaan. Ik wens volgende argumenten aan te brengen: ° Er is een kromming in mijn vloer ° Kit begint op verschillende plaatsen tussen vloer en plinten door de scheuren ° Werkblad dat van dekton is en niet kan scheuren volgens de producent staat ook krom, voorbije maanden is de barst alleen groter geworden, wat betekent dat het blad nog steeds onder spanning staat en er dus een externe kracht wordt uitgeoefend... ° Scheur in werkblad en douchebak lopen gelijkend. ° Pas in december is er speling ontstaan op mijn kookvuur waardoor dit nu is beginnen kraken bij kuisen. Expert van KBC had hier geen boodschap aan en zei dat KBC geen spaarpotje heeft om alle schadegevallen zomaar uit te betalen. Ik voel mij hier als klant echt in de steek gelaten. Datum expertise betreft 10 december 2024. Op moment van schrijven, op 06 februari 2025 heb ik nog steeds geen officieel verslag gekregen van KBC. Ik vind dit ronduit schandalig. verzekeringstussenpersoon Wasur Bv is wel steeds goed bereikbaar en sturen rappels naar KBC om het verslag over te maken. Er werd mij wel al meegedeeld dat beide schadegevallen niet gedekt zullen worden wegens schade die eigen is aan het product... Ondertussen heb ik ook een klacht ingediend via de Ombudsmand verzekeringen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform