Terug

betwisting afrekening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. O.

Naar: Engie

05/12/2024

Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u opnieuw in verband met de elektriciteitsafrekening en meterstanden voor mijn pand op het adres Lodewijk van Berckenlaan 344/16 te Borgerhout, waarvoor ik formeel bezwaar aanteken tegen de toewijzing van verantwoordelijkheid voor het verbruik tussen 28 maart 2023 en 26 februari 2024. Zoals ik eerder herhaaldelijk heb aangegeven, ben ik eigenaar van het pand, maar de huurder is op 28 maart 2023 vertrokken en ik heb het pand pas op 26 februari 2024 betrokken. Gedurende de periode van 28 maart 2023 tot 26 februari 2024 stond het pand leeg en vond er geen verbruik plaats door mij of andere bewoners. Ter onderbouwing van mijn standpunt heb ik het historiekadres van de gemeente ingediend. Dit document toont aan dat ik pas vanaf 26 februari 2024 als bewoner geregistreerd sta op het adres. Het betreft een officieel bewijsstuk van een bevoegde overheidsinstantie, dat wettelijke waarde heeft en daarom niet genegeerd kan worden. Daarnaast betwist ik de toewijzing van verbruik aan mijn naam om de volgende redenen: 1. Gebruikersverantwoordelijkheid volgens artikel VII.83 van het Wetboek Economisch Recht Conform artikel VII.83 van het Wetboek Economisch Recht (WER) kan een energieleverancier enkel elektriciteitsverbruik toewijzen aan degene die daadwerkelijk het verbruik heeft veroorzaakt of verantwoordelijk is voor de levering. In de betwiste periode was ik geen gebruiker van het pand, aangezien ik het pas betrok op 26 februari 2024. Volgens de geldende wetgeving kan ik dan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor het verbruik in de periode van 28 maart 2023 tot 26 februari 2024. De toewijzing van dit verbruik aan mijn naam zonder bewijs van daadwerkelijke betrokkenheid is een schending van dit fundamentele principe. 2. Wettelijkheid van het historiekadres Het historiekadres, verstrekt door de gemeente, is een officieel document van een bevoegde overheidsinstantie en voldoet aan de eisen van artikel 2 van de Belgische wet op de administratieve vereenvoudiging. Dit document bevestigt dat ik pas op 26 februari 2024 als bewoner ben geregistreerd, en dient als juridisch bewijs dat ik in de betwiste periode geen verantwoordelijkheid had over het pand. Het niet aanvaarden van dit bewijs is juridisch onterecht, aangezien een dergelijk document van de overheid een hoge bewijskracht heeft. 3. Onvermogen tot tracering van het verbruik door Fluvius Uit mijn communicatie met Fluvius blijkt dat zij niet in staat zijn om via de analoge meter vast te stellen wanneer het verbruik heeft plaatsgevonden. Dit bevestigt dat er geen objectief bewijs bestaat dat het verbruik in de betwiste periode heeft plaatsgevonden, laat staan dat het door mij zou zijn veroorzaakt. In overeenstemming met artikel VII.94 van het WER, waarin de verplichting tot correcte verbruikstoewijzing wordt beschreven, is het ontbreken van tracering van het verbruik een reden om de afrekening te betwisten. 4. Afwezigheid van een overnamedocument Hoewel ik geen ondertekend overnamedocument van de vorige huurder heb kunnen voorleggen, doet dit geen afbreuk aan mijn standpunt. Het ontbreken van een dergelijk document verschuift de bewijslast niet naar mij. U als leverancier dient aan te tonen dat het verbruik daadwerkelijk door mij is veroorzaakt, hetgeen u tot op heden niet heeft gedaan. De wet vereist dat de energieleverancier, in dit geval, de verantwoording draagt voor het leveren van bewijs van het verbruik. 5. Afwezigheid van bewijs voor de meterstanden Er ontbreekt objectief bewijs (zoals foto’s van de meterstanden of een ondertekend document bij vertrek van de huurder) dat de begin- en eindmeterstanden correct vastlegt. Zonder deze informatie is de factuur speculatief en kan ik deze niet accepteren. Conform artikel 12 van de Algemene Voorwaarden van de energieleverancier en in lijn met de principes van goede trouw en redelijkheid, kan geen betaling worden verlangd zonder dat het verbruik correct is vastgesteld en gedocumenteerd. Op basis van bovenstaande verzoek ik u het volgende: • Annulering van de afrekening die betrekking heeft op de periode 28 maart 2023 tot 26 februari 2024, omdat ik niet verantwoordelijk was voor het verbruik in deze periode. • Herziening van de meterstanden en facturatie, op basis van het bewijs dat ik pas op 26 februari 2024 het pand ben gaan bewonen. • Een schriftelijke bevestiging dat ik niet verantwoordelijk wordt gehouden voor het verbruik in de betwiste periode. Gezien de lange duur van deze kwestie verwacht ik van u een reactie. Indien u nalaat om mijn bezwaar naar behoren te behandelen, zal ik overwegen om mijn klacht voor te leggen aan de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG). De VREG is bevoegd om toezicht te houden op de naleving van de energiewetgeving in Vlaanderen en kan optreden tegen energieleveranciers die hun verplichtingen jegens consumenten niet naleven. De VREG ziet toe op de juiste toepassing van de regelgeving rond consumentenrechten en energielevering en kan bemiddelen bij geschillen tussen consumenten en energieleveranciers. In dit geval kan de VREG ook onderzoeken of mijn rechten als consument correct zijn gerespecteerd en of de facturering in overeenstemming is met de wetgeving. Daarnaast behoud ik mij het recht voor om juridische stappen te ondernemen om deze onterechte aanrekening aan te vechten. Ik dank u voor uw aandacht en medewerking en vertrouw erop dat u tot een redelijke oplossing zult komen. Met vriendelijke groet, Seher Özcelik Lodewijk van Berckenlaan 344/16 2140 Borgerhout

Berichten (9)

Engie

Naar: S. O.

05/12/2024

Beste mevrouw, Beste heer, Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd. Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée. Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service. Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client. Sincères salutations, Complaints Handling Team Bu Benelux Boulevard Simón Bolívar 36 1000 Bruxelles Belgium www.engie.be

Engie

Naar: S. O.

12/12/2024

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Cordialement, Complaints Handling Team Bu Benelux boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document

S. O.

Naar: Engie

12/12/2024

Geachte heer/mevrouw, Ik heb uw antwoord zorgvuldig gelezen en wil enkele belangrijke punten juridisch toelichten. 1. Verantwoordelijkheid als eigenaar en beëindiging huurovereenkomst: Uw stelling dat ik als eigenaar verantwoordelijk ben voor het verbruik vanaf het moment dat mijn huurder het pand verliet, kan ik niet volledig volgen. De wetgeving stelt duidelijk dat verantwoordelijkheid voor elektriciteitsverbruik enkel toekomt aan degene die daadwerkelijk het verbruik heeft veroorzaakt of gebruik heeft gemaakt van de levering. Zoals ik reeds eerder heb aangegeven, was het pand tussen 28 maart 2023 en 26 februari 2024 leeg en heb ik het pas op 26 februari 2024 betrokken. Dit is bevestigd door het historiekadres van de gemeente, waaruit blijkt dat ik pas op die datum als bewoner geregistreerd sta. Gedurende de betwiste periode was ik geen gebruiker van het pand en is er dus geen verbruik geweest waarvoor ik verantwoordelijk kan worden gehouden. De wet (Artikel VII.83 van het Wetboek Economisch Recht) schrijft voor dat verbruik enkel kan worden toegewezen aan de persoon die daadwerkelijk gebruik heeft gemaakt van de elektriciteit. 2. Verplichting tot meldingen van wijziging op het verbruiksadres: Wat betreft de melding van een wijziging op het verbruiksadres binnen 30 dagen, wil ik graag benadrukken dat deze verplichting, zoals opgenomen in uw algemene voorwaarden, voornamelijk betrekking heeft op het geval waarin een huurder de verantwoordelijkheid voor het verbruik op zich neemt. Aangezien ik de verantwoordelijkheid pas op 26 februari 2024 heb genomen, kan de melding van een wijziging, zoals beschreven, niet worden toegepast voor de periode van 28 maart 2023 tot 26 februari 2024. Ik heb het pand niet betrokken en dus geen verbruik veroorzaakt, wat maakt dat de verantwoordelijkheid voor de verbruiksperiode niet op mijn naam kan staan. 3. Beginmeterstanden en het rechtzettingsformulier: Uw verzoek om een ondertekend rechtzettingsformulier van zowel mijzelf als de vorige huurder begrijp ik, maar zoals reeds aangegeven heeft Fluvius aangegeven dat het verbruik niet kan worden getraceerd en er geen bewijs is van het verbruik in de betwiste periode. Het ontbreken van correct vastgelegde meterstanden bij het vertrek van de huurder en de afwezigheid van documentatie over de beginmeterstanden van 28 maart 2023 maakt de facturatie onterecht. Het is de verantwoordelijkheid van de energieleverancier om dit bewijs te leveren, niet van mij als klant. Daarnaast wil ik benadrukken dat, in lijn met de Belgische consumentenwetgeving, de bewijslast ligt bij de energieleverancier om aan te tonen dat het verbruik daadwerkelijk door mij is veroorzaakt. Het ontbreken van objectief bewijs (zoals foto’s van de meterstanden bij het vertrek van de huurder en een rechtzettingsformulier) maakt de facturatie onterecht en strijdig met de verplichtingen van de leverancier onder artikel VII.94 van het Wetboek Economisch Recht, die vereist dat verbruik correct wordt toegewezen en gedocumenteerd. Verder kan de energieleverancier niet zomaar de verantwoordelijkheid voor het verbruik in de betwiste periode aan mij toewijzen, aangezien ik pas vanaf 26 februari 2024 daadwerkelijk gebruik heb gemaakt van het pand. Zoals ik reeds heb aangegeven, stond het pand gedurende de betwiste periode leeg en was er geen gebruik van elektriciteit. Het feit dat de energieleverancier geen bewijs kan overleggen van het verbruik in deze periode bevestigt mijn standpunt en maakt dat ik niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de aanrekening van dit verbruik. Ik wil erop wijzen dat de wetgeving inzake nutsvoorzieningen en leegstand van onroerend goed voorschrijft dat, zolang er geen daadwerkelijk verbruik plaatsvond in het pand, de eigenaar niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de elektriciteitskosten. In dit geval is het pand tussen 28 maart 2023 en 26 februari 2024 leegstaand geweest en was er geen verbruik door mij of door andere bewoners, hetgeen bevestigd wordt door de afwezigheid van bewijs van daadwerkelijke leveringen. Verder wil ik erop wijzen dat de Belgische wetgeving (zoals het Burgerlijk Wetboek en de wet op de consumentenbescherming) bedrijven verplicht om op een eerlijke en transparante manier te handelen. Het ontbreken van bewijs van het verbruik gedurende de betwiste periode, en het niet verstrekken van documentatie die de juistheid van de meterstanden aantoont, getuigt van een gebrek aan goede trouw in de behandeling van mijn zaak. Ik verwacht van een professionele energieleverancier dat zij haar verplichtingen op een transparante en correcte wijze nakomt. Op basis van bovenstaande verzoek ik u opnieuw: _Het verbruik tussen 28 maart 2023 en 26 februari 2024 te herzien en de afrekening in te trekken, aangezien ik geen verantwoordelijkheid draag voor dit verbruik. -De meterstanden te herzien en de facturatie aan te passen, conform het bewijs dat ik pas op 26 februari 2024 het pand ben gaan bewonen. -Een schriftelijke bevestiging dat ik niet verantwoordelijk wordt gehouden voor het verbruik in de betwiste periode. Indien u geen bevredigend antwoord biedt, ben ik voornemens mijn klacht opnieuw in te dienen bij de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG) en mogelijk juridische stappen te overwegen. Ik vertrouw erop dat u dit verzoek met de nodige zorgvuldigheid zult behandelen. Met vriendelijke groet, Seher Özçelik

Engie

Naar: S. O.

16/12/2024

Beste mevrouw, Beste heer, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Ons standpunt blijft behouden en we beschouwen uw dossier als gesloten. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Complaints Handling Team BU Benelux Boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document

S. O.

Naar: Engie

20/12/2024

Geachte mijnheer/mevrouw Bedankt voor uw reactie d.d. 16/12. Na gegronde beoordeling blijf ik bij mijn standpunt dat er geen rechtsgrond is om mij tot betaling te verplichten voor het betwiste verbruik van 28/03/23 tot 26/02/24, aangezien het pand leegstond en ik het pas op 26/02/24 heb betrokken, hetgeen ik kan aantonen met een attest van de gemeente. Uw vordering wordt niet ondersteund door bewijs en is in strijd met de Belgische wetgeving. In de bijlage geef ik een gedetailleerde juridische toelichting op mijn bezwaren, met verwijzingen naar de relevante wetgeving, waaronder het Wetboek Economisch Recht. Ik verzoek u de factuur in te trekken en schriftelijk te bevestigen dat ik niet aansprakelijk ben voor de energiekosten van de betwiste periode. Met vriendelijke groeten, Seher Özçelik

S. O.

Naar: Engie

16/01/2025

Geachte heer/mevrouw Vandaag 16/01/2025 heb ik van u een ingebrekestelling ontvangen met als datum 07/01/2025. Hiermee ga ik niet akkoord. Ik heb u reeds op 20/12 per mail via Test Aankoop duidelijk meegedeeld dat ik betwist verantwoordelijk te zijn voor de betwiste energiekosten en mijn standpunt met bewijzen onderbouwd. Ik heb sinds mijn schrijven d.d. 20/12 geen inhoudelijke reactie van u mogen ontvangen, ondanks dat de wetgeving u verplicht om transparant en in goede trouw te handelen. Dit gebrek aan communicatie getuigt van nalatigheid en ondermijnt de rechten van de consument. Uw voortdurende poging om mij aansprakelijk te stellen voor kosten zonder bewijs is niet alleen juridisch ongegrond, maar veroorzaakt ook onnodige stress en ongemakken. Ik behoud mij het recht voor om schadevergoeding te eisen voor deze gevolgen Ik blijf benadrukken dat: • Ik geen gebruiker was van het pand tijdens de periode van 28/03/23 tot 26/02/24. Dit kan ik aantonen met een attest van de gemeente dat mijn verhuisdatum bevestigt. • U tot op heden niet hebt voldaan aan uw wettelijke verplichting om bewijslast te leveren dat ik verantwoordelijk zou zijn voor het verbruik in deze periode. • Volgens de richtlijnen van de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG) moet een leverancier in geval van leegstand zorgdragen voor een correcte opvolging van meterstanden en facturering. Uw nalatigheid om dit te doen, is in strijd met deze richtlijnen en kan niet aan mij worden toegerekend. • Ik gebruik maak van mijn recht om de betaling op te schorten, zoals vastgelegd in artikel 73 van de Invorderingswet van 1998, totdat u sluitend bewijs levert dat ik verantwoordelijk ben voor het betwiste verbruik. Daarnaast heb ik verzocht om een onafhankelijke technische audit van de situatie. In bijlage treft u mijn eerder verstuurde brief van 20/12, waarin mijn volledige juridische bezwaren en de relevante wetgeving zijn opgenomen. Ter versterking van mijn standpunt voeg ik de volgende bewijzen toe: een kopie van het gemeentelijk attest dat mijn verhuisdatum bevestigt en mijn eerdere correspondentie waarin ik mijn bezwaar duidelijk uiteenzet over de onvolledigheid van uw vordering. Deze bewijzen ondersteunen mijn standpunt dat ik niet verantwoordelijk ben voor de betwiste periode en dat u hierin tekort bent geschoten. Ik wil tevens benadrukken dat uw gebrek aan tijdige en inhoudelijke reactie niet alleen nalatig is, maar ook in strijd is met de principes van transparantie en goede trouw, zoals vastgelegd in Artikel VII.94 van het Wetboek Economisch Recht. Daarnaast voldoen uw handelswijzen niet aan de richtlijnen van de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG), die voorschrijven dat energieleveranciers bij betwiste facturen zorg dragen voor een correcte opvolging en bewijsvoering. Ik verzoek u dringend om binnen 14 dagen schriftelijk te bevestigen dat de betwiste factuur wordt ingetrokken en dat ik niet aansprakelijk ben voor de opgevoerde kosten. Indien er geen bevredigend antwoord volgt, zal ik genoodzaakt zijn verdere stappen te ondernemen, waaronder het indienen van een klacht bij de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG). Ik vertrouw erop dat u deze kwestie alsnog op een redelijke en transparante wijze zult afhandelen, zodat verdere escalatie kan worden voorkomen. Met vriendelijke groeten Seher Özçelik

S. O.

Naar: Engie

30/01/2025

Beste Bij deze stuur ik u een kopie van mijn nieuw aangetekend schrijven, dat ik vandaag (30/01/2025) naar u heb verstuurd. Tot op heden heb ik geen enkele inhoudelijke reactie ontvangen op mijn eerdere aangetekende brief van 16/01/2025, noch op mijn mail van 20/12/2024, die via Test Aankoop werd doorgestuurd. In deze ingebrekestelling herhaal ik mijn formeel bezwaar tegen de onterechte afrekening en schadevergoeding en som ik opnieuw de wettelijke verplichtingen op waaraan u niet hebt voldaan, waaronder: - De bewijslast om mijn aansprakelijkheid voor de energiekosten aan te tonen (Art. VII.94 WER). - De erkenning van mijn officieel gemeentelijk attest, dat bewijst dat ik geen gebruiker was van het pand tijdens de betwiste periode. - Mijn recht op opschorting van betaling (Art. 73 Invorderingswet van 1998) totdat u sluitend bewijs levert. Uw volgehouden nalatigheid en gebrek aan transparantie vormen een ernstige schending van het Wetboek Economisch Recht en de VREG-richtlijnen. Indien u binnen 14 dagen nog steeds niet inhoudelijk reageert, zal ik zonder verdere kennisgeving overgaan tot: - Een klacht bij de VREG en de FOD Economie wegens onterechte facturatie en misleidende praktijken. - Juridische stappen tegen Engie, inclusief een vordering tot schadevergoeding wegens contractbreuk (Art. 1147 BW). - Aandringen op een formeel onderzoek naar uw structurele handelswijze ten aanzien van consumenten. Ik verwacht een snelle en inhoudelijke reactie op mijn bezwaar! Met vriendelijke groeten

S. O.

Naar: Engie

06/02/2025

Geachte heer/mevrouw, Hierbij zend ik u een korte samenvatting van mijn ingebrekestelling: Op 16/01/2025 heb ik u aangetekend bezwaar gemaakt tegen de betwiste afrekening en om reactie gevraagd op mijn eerdere correspondentie van 20/12/2024. Tot op heden is hierop geen inhoudelijke respons ontvangen. Op 30/01/2025 heb ik u opnieuw aangetekend verzocht om het bewijs te leveren dat ik verantwoordelijk ben voor het verbruik. Ook hierop hebt u niet gereageerd. Ik heb inmiddels een voorschotfactuur van januari 2025 ontvangen, waarop een onverklaarde schadevergoeding is aangerekend. Ik ben niet op de hoogte van de grondslag van deze kosten en betwist deze ten stelligste. Uw handelwijze – met name het ontbreken van sluitend bewijs, de dreiging tot contractstopzetting bij niet-betaling en de herhaalde verwijzingen naar het overnamedocument – schendt uw wettelijke verplichtingen en mijn rechten als consument. Ik verzoek u binnen 14 dagen schriftelijk en gedetailleerd te motiveren op basis van welke contractuele of wettelijke bepaling deze kosten worden aangerekend, en de foutieve facturatie te corrigeren. Bij uitblijven van een correcte reactie zie ik mij genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen. Voor een volledige toelichting en de relevante wettelijke verwijzingen verwijs ik u naar de bijgevoegde documentatie. Met vriendelijke groeten,

S. O.

Naar: Engie

03/03/2025

Geachte mijnheer/mevrouw Ik wil u informeren dat ik vandaag een officiële klacht heb ingediend bij de FOD Economie Inspectie en VREG. De reden voor mijn klacht is het feit dat ik bindende bewijzen heb die aantonen dat ik niet op het adres woonde in de desbetreffende periode, waaronder een attest van de gemeente en een proces-verbaal van de politie. Daarnaast heb ik een foto van de meterstand genomen op 13.02.2024, het moment waarop ik een energiecontract wilde afsluiten. Ondanks deze dwingende bewijzen, weigert Engie Star deze documenten aan te nemen, terwijl deze bewijzen conform Art. 1319-1322 BW en Art. 9 van het Wetboek van Registratie-, Hypotheek- en Griffierechten erkend zouden moeten worden als geldig bewijs. Ik verzoek dan ook dat deze situatie in overeenstemming met de wet wordt behandeld. Ik vertrouw erop dat de situatie snel en correct zal worden opgelost. Met vriendelijke groeten Seher Özçelik


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform