Terug

Betwisting Achterstallige kosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Basic-Fit

09/11/2023

Geachte heer/ mevrouwMiddels dit schrijven wil ik graag de achterstallige betalingskosten en aanmaning die Basic-Fit opgestuurd heeft betwisten. Het gaat om de kosten verbonden aan het account met als e-mailadres ******************@gmail.com en als lidmaatschapsnummer *********. Ik ben van mening dat deze kosten niet terecht zijn. Reeds sinds 14 april 2023 probeer ik contact op te nemen met de klantendienst over kapotte toestellen in mijn thuisclub, de club in de Generaal Lemanstraat in Berchem. Dit startte met het kapot zijn van bijvoorbeeld enkele fietsen en fitnesstoestellen. Deze werden echter niet hersteld, integendeel er gingen er meer kapot met als gevolg dat er in mei en juni geen enkele fiets in de club meer functioneerde. Ik nam dan ook meerdere keren met jullie contact op en besliste uiteindelijk om de domiciliëring stop te zetten. Dit is een gevolg van de in mijn ogen breuk van het contract van jullie zijde: door het niet voorzien van werkende fitnesstoestellen voldeden jullie niet aan jullie zijde van het contract. Ook de vele valse beloftes van de klantendienst leidden ervoor dat ik het contract als opgezegd vanuit jullie kant bekeek en bekijk. Zoals uit de chatgeschiedenis in bijlage zal blijken belooft de klantendienst me talloze keren dat er contact met me opgenomen zal worden, hetgeen tot op vandaag nog steeds niet gebeurd is. Het stoppen van de betaling is volgens mij dan ook een logisch gevolg van de contractbreuk die Basic-Fit pleegt. Bij het ontvangen van de eerste aanmaning probeerde ik reeds contact op te nemen met jullie klantendienst. De klantendienst bevestigde de ontvangst van dit protest, maar intussen kwam er al een nieuwe aanmaningskost bij. Ook deze is zeer onterecht meen ik. Er is intussen niet betaald omdat ik wacht op antwoord vanuit jullie kant. Echter laten jullie niks weten en dus lopen de aanmaningskosten op, maar dit is geheel door jullie gebrek aan respons. Ik ben absoluut niet van slechte wil en wil dit geschil graag opgelost krijgen, maar ik krijg maar geen gehoor van jullie. Intussen probeer ik bijna 9 maanden al in gesprek te gaan met jullie, met telkenmale de belofte dat iemand me zal contacteren, wat helaas nooit gebeurt. Zo wordt het vinden van een gezamenlijke oplossing wel erg bemoeilijkt. Ik hoop samen een oplossing voor dit probleem te vinden. Ik meen dat het laten vallen van de aanmaningskosten en (minstens een deel) van het te betalen bedrag op zijn plaats is, aangezien ik enkel en alleen niet betaal in de periode waarin ik wacht op antwoord van jullie. Als jullie binnen redelijke termijn geantwoord hadden, had er nooit een probleem met de betaling opgetreden.Vriendelijke groetenP.S. Deze brief werd ook aangetekend opgestuurd naar Basic-Fit België en Basic-Fit Nederland, met alle bewijsstukken erbij.

Berichten (1)

Basic-Fit

Naar: E. V.

09/11/2023

We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 11520729 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform