Terug

Betwisting aanrekening nr. 253915129837 – mobiele internetkosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. F.

Naar: Telenet

20/10/2025

Geachte, Hierbij wens ik de aanrekening van € 639,34, d.d. 16 oktober 2025, met referentie 253915129837, formeel te betwisten. Op deze factuur werden hoge bedragen aangerekend voor mobiel internetverbruik in België, terwijl ik niet vooraf op de hoogte was van de toepasselijke tarieven en zonder mijn uitdrukkelijke toestemming een nieuw mobiel abonnement heb gekregen na de stopzetting van mijn vorige Telenet-diensten. Ik heb intussen het deel van de aanrekening betaald dat ik als redelijk en verschuldigd beschouw, namelijk: € 123,77 voor het normale abonnement (One Up-bundel), en € 60,50 voor het mobiele internetverbruik in Nederland (roaming). Deze betaling gebeurde uit goodwill en zonder erkenning van schuld voor de overige aangerekende bedragen. De resterende aanrekening, met name de kosten voor mobiel internet in België (€ 627,18 + € 44,19), betwist ik volledig. Ik vraag daarom: *Een volledige toelichting over de totstandkoming van dit nieuwe abonnement en de daarbij gehanteerde tarieven; *De rechtzetting en creditering van de ten onrechte gefactureerde bedragen; *De opschorting van alle invorderingsmaatregelen tot mijn klacht grondig is onderzocht en beantwoord. Daarnaast wens ik te benadrukken dat ik mijn Telenet-toestel (modem) tijdig en correct heb teruggestuurd, conform de instructies van Telenet. Tot op heden ontving ik echter geen bevestiging van ontvangst, noch de terugbetaling van € 90 die hiervoor voorzien is. Ik verzoek u dringend om dit te verifiëren en de terugbetaling onverwijld in orde te brengen. Aangezien er geen geldige toestemming of transparante prijsinformatie werd verstrekt, beschouw ik deze aanrekening als niet rechtsgeldig (cf. artikelen VI.2 en VI.97 van het Wetboek van Economisch Recht – misleidende handelspraktijken en stilzwijgende contractvernieuwingen zonder instemming). Gelieve de ontvangst van deze betwisting te bevestigen en mij binnen 14 dagen schriftelijk te informeren over de verdere afhandeling. Met beleefde groeten, Sean Fierens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform