Terug

Betwisten factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. V.

Naar: Sanimalia Services

13/01/2022

Beste, op 28/12 ben ik met mijn hond Luna langsgegaan bij mijn dierenarts DAP de Mol te Bilzen omdat zij af en toe ontlasting verloor en binnen haar grote behoefte deed ineens. Dierenarts Inge Boere van DAP de Mol heeft een foto getrokken en mij doorverwezen naar dierenkliniek Sanimalie te Diepenbeek om een echo van haar buik te laten maken omdat zij niets kon vaststellen op de foto. Ik heb op 28/12 dan gebeld naar Sanimalia om een afspraak te maken en eerst gaf ze mij 3/1 als afspraak door. Ik heb daarop de situatie uitgelegd en toen kon ik de dag erop 29/12 om 9U30 met Luna langsgaan voor de echo. Dit is tijdens de normale openingsuren van Sanimalia. Op 29/12 om 9U30 ben ik bij Sanimalia langsgegaan en na een tijdje te wachten in de wachtzaal werd ik ontvangen door een jongedame (blijkbaar was dit de dierenarts) in een consultatieruimte. Zij heeft Luna eerst onderzocht en heeft haar toen meegenomen om de echo te laten maken. Ik mocht niet meegaan en moest in deze consultatieruimte wachten. Ik heb enkel een afspraak gevraagd voor een echo niet voor andere onderzoeken ook heb ik niet gevraagd voor andere onderzoeken of toestemming hiervoor gegeven. Dit was een doorverwijzing van mijn dierenarts I.B. aangezien zij geen echo's kan uitvoeren. Toen ze Luna kwamen terugbrengen wist de assistent mij te vertellen dat de dierenarts mij nog alles kwam uitleggen. Toen de jongedame (dierenarts) terug kwam wist ze mij te vertellen dat Luna vermoedelijk gas in haar darmen had (op de echo konden ze niets anders vaststellen), haar bloedresultaten waren ook normaal en ze hadden ook nog eens een foto gemaakt en ook hier konden ze niets anders op vaststellen. Ik had niet gevraagd voor bloedonderzoeken of nog een foto aangezien een bloedonderzoek mijn eigen dierenarts kon uitvoeren en een foto mijn dierenarts de dag ervoor al had genomen en ik bij haar al bijna € 75 had betaald hiervoor. Ik heb ook geen toestemming gegeven hiervoor. Ik ging ervan uit dat eerst de door mij en I.B. gevraagde echo zou gemaakt worden en deze resultaten met ons besproken zouden worden vooraleer er bijkomende onderzoeken zouden uitgevoerd worden indien deze nodig zouden zijn. Toen ik moest gaan betalen viel ik bijna achterover toen ik het bedrag hoorde. Aangezien er betaald dient te worden bij vertrek heb ik betaald en ook de factuur gevraagd (kreeg ik eerst zelfs niet mee) zodat ik deze thuis kon nakijken. Er werd mij ook een spoedtarief aangerekend terwijl ik nochtans niet na de openingsuren maar tijdens de openingsuren ben langsgegaan. Ik heb hierover telefonisch contact opgenomen na het bekijken van de factuur thuis en er werd mij telefonisch meegedeeld dat ze hier niets aan konden veranderen. Ik heb met jullie juridische dienst contact opgenomen en op aanraden van jullie heb ik dan op 29/12 een aangetekend schrijven geschreven en naar hun gestuurd waarin de factuur betwist. Tot op heden heb ik nog geen antwoord van hun ontvangen. Enkel hebben ze mij telefonisch gecontacteerd op 29/12 om mijn kant van het verhaal te vergelijken met die van hun dierenarts en hierna gingen ze mij terug contacteren maar dit is tot op heden nog niet gebeurd. Ik heb in de tussentijd wel nog een herinnering gestuurd via mail maar deze is nog onbeantwoord gebleven. Met vriendelijke groeten.

Berichten (1)

Sanimalia Services

Naar: A. V.

13/01/2022

Beste,Wij hebben deze klacht reeds beantwoord via mail op 10 januari 2022.Hieronder de inhoud van deze mail:Beste mevrouw J.XXXXX XXXXXX,Na deze zaak grondig te hebben bekeken, vanaf het telefoongesprek met onze assistente (waar ikzelf, K. W. langs stond) waarmee u de spoedafspraak gemaakt heeft en diezelfde assistente die u gesproken heeft aan de telefoon na de consultatie, na meerdere gesprekken met uw consultatiedierenarts F. M. en I. M. die die dag aanwezig was en de patiënten die in onze voorbereidingsruimte passeerden, opvolgde en uw eigen dierenarts I. B. van dap de Mol, na grondig overleg met alle directors zijn wij tot het besluit gekomen dat wij in eer en geweten hebben gehandeld en niet zullen overgaan tot restitutie van enig geldbedrag voor onze diensten of handelingen. Bovenstaande gesprekken bewezen voor ons dat de motivaties in uw schrijven niet geheel correct zijn.Ik licht toe:- Dat de toestemming voor de verdere onderzoeken gevraagd zijn volgens da F.M..- Dat u op de hoogte was dat u in onze spoedblok stond gezien u gezegd heeft dat het dringend was en de vrije momenten die wij u hebben voorgesteld voor onze reguliere, niet-spoed eisende patiënten voor u duidelijk niet voldeden.- De spoedblokken worden gereserveerd voor eigenaars die zelf bellen en/of doorgestuurd worden met een spoedeisende noodzaak en zij hebben een dierenarts ter beschikking die volledig gereserveerd wordt voor de spoed. Voor dringende patiënten die met een doorverwijzing komen buiten de reguliere uren van 8 tot 20u gelden nog andere tarieven. Deze regeling is gelijkaardig als in humane ziekenhuizen, waar een spoeddienst apart bemand wordt en waar andere tarieven gelden.- Reden van doorverwijzing door de eigen dierenarts dap de Mol: een apathische hond met vermoeden van verklevingen en/of vergroeiingen in de buik. Dit kwalificeert ook als een mogelijks spoedgeval.- Tarieven van diensten en handelingen hangen op in de wachtzaal waar u even heeft gewacht.U bent op elk ogenblik vrij geweest om verdere onderzoeken te weigeren.Wij hadden geen patiëntenfiche ontvangen van uw dierenarts met de geschiedenis van de consulten of de toegediende medicatie, enkel een rx foto in 1 richting dewelke helaas onderbelicht was en dus niet te interpreteren. U heeft enkel betaald voor 1 foto terwijl er 3 gemaakt zijn zodat we een beeld in 2 richtingen hadden met een correcte belichting dewelke een radiografisch onderzoek vraagt.-Wegens de Covid pandemie en de corona maatregelen, proberen we elk nauw contact met de eigenaars tot een minimum te beperken. Dit heeft als gevolg dat het veiliger is voor u en ons om de verdere onderzoeken te doen met een assistent of meerdere assistenten en niet de eigenaar. Een veilige afstand kan tijdens het fixeren van het dier niet gewaarborgd worden. Zo proberen wij de kans op besmetting te beperken.- Het spreekt ook voor zich dat eigenaars niet toegelaten zijn in onze voorbereidingsruimte dewelke uitkijken op onze chirurgiezalen zowel tijdens corona als voor de maatregelen gezien we de rust, discretie en hygiëne van de aanpalende chirurgie ruimtes willen handhaven en deze ruimtes niet toegankelijk zijn voor het publiek.- “De kleine (consultatie)ruimte” waar u ontvangen bent (en ik refereer naar uw schrijven) is een standaard 2.5m op 2.5m, volledig ingerichte consultatieruimte waar u ontvangen bent. Deze was tijdens dit consult consultatieruimte nummer 1 (1 van 6), geïdentificeerd door het plaatje op de deur “consultatie 1”. Deze is ingericht met een raam, een deur, een elektrisch aangedreven consultatietafel die kan zakken en stijgen, dispenser voor papieren handdoeken, een koelkast, diepvries, spoelbak, bureau, laptop, otoscoop, stethoscoop, kasten voor en met medicatie en schuiven voor en met medisch materiaal.- U bent vertrouwd met deze ruimtes gezien u reeds 9 keer bij ons op consultatie bent geweest enkel met Luna van 2016 tem 2019.-De jongedame die u beschrijft is afgestudeerd dierenarts F. M., momenteel is de ratio vrouw-man in de diergeneeskunde in de overweldigende meerderheid vrouw. U kan uw voorkeur altijd doorgeven aan de balie hoewel wij beperkt zijn door de wet op discriminatie.- Onderzoeken worden altijd uitgevoerd door gediplomeerde dierenartsen.- Een bloedonderzoek kan wijzen op een onderliggende aandoening dewelke erg relevant kan zijn voor de verdere behandeling gezien u vermelde dat Luna niet meer enthousiast was en slap en dat ze ook gebraakt had. Mogelijks onderliggende orgaanafwijkingen kunnen tegenindicaties zijn voor het inzetten van bepaalde medicatie. Uw toestemming is hiervoor gevraagd.- Collega da I. M. heeft uw dierenarts Inge de Mol proberen te contacteren, zij was niet bereikbaar.- Uw dierenarts heeft een verslag ontvangen nadat de consultatiefiche volledig was, wij hadden nog even gewacht met een definitief verslag op de orthopedische interpretatie van de lumbosacrale regio door onze da R.P..- Zowel u als uw dierenarts heeft het consultatieverslag, de rx foto’s, het bloedonderzoek via mail mogen ontvangen.- Uw klacht heeft ons bereikt eerst telefonisch, na het gesprek met u dierenarts I.B., die u, volgens u, heeft gezegd dat, en ik quote het gesprek dat u telefonisch met mij gevoerd heeft ‘sinds dat zij overgenomen zijn door een groot concern, vragen ze woekerprijzen’. Een statement dat onwaar is. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat onze tarieven nog iets lager lagen dewelke marktconform geaccepteerd waren.- De assistent die het eerste klachtentelefoontje heeft ontvangen na uw gesprek met uw da I.B. was danig onder de indruk van uw luide en brutale toon. Een assistent kan u inderdaad geen creditnota maken. Zij heeft u geadviseerd dit met dierenarts F. M. te bespreken. U heeft toen besloten verdere stappen te nemen.- Een laparotomie met bioptname kan eventueel een correcte volgende stap zijn in de diagnostiek van maagdarmklachten als verder behandelingen en onderzoeken niets uitwijzen of geen beterschap brengen, dit is enkel kort aangehaald om aan te tonen dat ze nog volgende stappen mogelijk zijn.-Uw dierenarts heeft ons verteld dat zij u het advies gegeven had naar ons te komen voor verder onderzoek maar dat u en uw partner initieel niet naar dierenkliniek Sanimalia wouden komen.- Na het maken van de afspraak heeft u uw dierenarts op de hoogte gesteld dat u toch een dringende afspraak had gemaakt en dat u de ochtend erna kon komen.Wij besluiten hier ons intern onderzoek, dit is in eer en geweten, hoe dat de gebeurtenissen zich voltooid hebben en geleid hebben tot deze motivering. Een schrijven hiervan zal u bereiken via mail en via aangetekend schrijven.Mvg,Dierenarts K. W.Het Team van SanimaliaOutlook voor Android downloaden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform