Beste, ik kreeg een factuur van 922 euro. Ik schrok mij een bult. Zogezegd had ik met mij ipad mobiel internet buiten mijn bundel verbruikt. Ik gebruik mijn ipad nochtans enkel thuis en met wifi waardoor ik dit verbruik betwist heb. Toen vertelde men mij telefonisch dat ik deze factuur gecrediteerd zou worden, maar gezien die hoger is dan een bepaald bedrag, een andere dienst dit moest goedkeuren. In 2 weken tijd heb ik 3 mensen aan de lijn gehad omdat ik me zorgen maakte over de doorlooptijd en betalingstermijn. Iedereen garandeerde mij dat het in orde zou komen en ik me geen zorgen moest maken om de aanmaningskosten. Deze zouden gecrediteerd worden met de rest.Enkele dagen na mijn 1e aanmaning ontving ik een mail van telenet dat terugbetaling geweigerd werd en nu beweren ze dat ik alle kosten incl aanmaning moet betalen. Als reden geven ze dat ik het foute abonnemnet heb. Met een gsmkaart gingen ze mijn factuur wel crediteren, maar omdat het een kaartje voor ipad is met enkel mobiele data, kom ik niet in aanmerking voor deze commerciële tegemoetkoming (die ze mondeling meerdere keren beloofd hebbeb). Dit is gewoonweg diefstal.De eerste factuur betwist ik ten zeerste want ik heb onmogelijk verbruikt wat telenet beweert. 7 juli was zogezegd mijn bundel opgebruikt - ik moet hier normaal een melding van krijgen, wat nooit gebeurd is.8 juli heb ik volgens telenet 9 GB verbruikt. Dit in een tijdspanne van 00:01 tot 12u smiddags (want om 12u smiddags heb ik een melding gekregen dat ze mijn internet blokkeren uit veiligheidsredenen, gezien ik een uitzonderlijk hoog verbruik had)Om 9GB in 12u tijd te verbruiken (waarvan je al zeker 8u van de 12u aan het slapen bent) moet je al heel goed je best doen en is volgens mij zelfs onmogelijk?Meer nog... Ik moet normaal ook een melding krijgen vanaf 50 euro buiten budget, wat ook niet gebeurd is.Daarnaast zat er ook een limiet op mijn account zodat mijn 4g geblokkeerd zou worden vanaf een bepaald bedrag. Ook dit is niet in werking getreden. Meer nog, volgens de website is er geen limiet ingesteld, maar kan ik die ook niet instellen.Voor mij is het duidelijk dat telenet kampt met systeemproblemen. Ik heb dat verbruik niet gedaan en ook al had ik het gedaan, hun systeem heeft niet de nodige acties doorgevoerd om te vermijden dat het zo ernstig werd. Daarom heb ik mijn initiële factuur betwist, maar ik krijg geen gehoor bij Telenet en dit vind ik echt diefstal.