Terug

Betreft Problemen Junior Mini City Coco Elektrische scooter

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. S.

Naar: ELECTRO DEPOT

18/06/2021

Op 24/07/20 kocht ik bij u 2 elektrische scooter Junior Mini City Coco voor 2 X 599.00 euro. Het gaat om merk Move way. Helaas was er al problemen al de eerste maand met de scooters . De voorlichten waren afgevallen van alle 2 scooters. Achterwiel van één scooter was volledig misvormd bij de aankoop( Het werd mijn verteld dat het misvormd was omdat de banden plat waren, Wat duidelijke niet het geval was), batterij van alle 2 scooters waren niet volgens de beschrijving op verpakking. Na paar kilometers waren de batterijen al volledig plat terwijl het anders vermeld stond op de verpakking. ( afstand 40-60km werd vermeld op verpakking) . Voor de batterijen werd mij ook verteld dat ze de nodige papierwerk zouden doen om mijn nieuwe batterijen te bezorgen. Eens ik daarvoor aandrong, werd mij vertelt dat wettelijke termijn al overschreden was met 2 weken voor herstelling batterij. Dit was duidelijk een manier om tijd te winnen voor batterijen niet te vervangen.Defecte scooter De scooter zelf had ik naar de winkel gebracht en er werd mij verteld dat het ging hersteld worden. Na een maand wachten kreeg ik geen antwoord. Ik ging zelf naar Elektro Depot en er werd mij verteld dat de scooter niet teruggestuurd was omdat ze geen karton hadden. Weer een maand later werd mijn vermeld dat er een bedrag moest betaald worden Nl. 79 euro. Ik had die bedrag direct betaald. (zie bijlage betaling) Dan nog een maand later werd op mijn aanvraag verteld dat de scooter nog steeds niet teruggestuurd was omdat ik nog een bedrag van 79 euro niet had betaald. Wat ik al één maand vooraf had betaald!! Van de betaling waren de medewerkers ook niet op hoogte. ( Hierbij als bijlage betalingsbewijs).Elektrodepot_betalingsbewijs.pngHierna werd mijn valse beloftes gemaakt van terugbetaling en werden mijn telefoons niet meer opgenomen terwijl ik buiten de elektro depot zelf stond. Medewerkers die telefoon niet opnemen zaten Sigaret te roken voor meer dan een half uur.Nu wacht ik al 5 maanden voor herstelling of volledig terugbetaling van aankoop bedrag (+ 79 euro)Hierbij nog te vermelden.....Ik heb de scooter normaal gebruikt. De gashandel van de scooter bleef vastzitten waardoor ik levensgevaarlijke ongeluk had meegemaakt ( Bijna door venster van winkel Nl. Carla Brackx terwijl ik wou parkeren ) op mijn achterwiel gesleurd geweest voor 4-5 meter wanneer ik glasraam van de winkel wou ontwijken, Dit allemaal terwijl mijn voorwiel omhoog ging en volledig controle verloor. De scooter bleef nog steeds gas geven op maximum.( Wat als mijn vrouw dit meemaakte aan de rode lichten of gelijkaardig?????)Met deze brief vraag ik u om een oplossing voor het probleem binnen de 14 dagen. En ik vind dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschafprijs. Aangezien ik al 5 maanden wacht, vraag ik mijn waarvoor ik 2 jaar garantie heb...wat houdt de garantie in ???????Waarom krijgen wij een garantie als de voorwaarden niet gerespecteerd worden.- Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Dit betekent dat het product de eigenschappen moet hebben die ik ervan mocht verwachten volgens de koopovereenkomst. Als het product een onverwacht gebrek heeft, is de verkoper verplicht om het product zonder kosten en binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen. Doet de verkoper dat niet als de consument hierom vraagt, dan mag de consument het product op kosten van de verkoper door een andere partij laten herstellen. Of de consument mag de koopovereenkomst ontbinden. In dat geval moet de consument het product teruggeven aan de verkoper. De verkoper moet het aankoopbedrag terugbetalen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/garantie. - Wat verwacht ik van u?Ik verwacht dat u mijn product volledig repareert, of dat u mij een nieuw product geeft, of volledig terugbetaling van aankoop bedrag 599 euro + 79 euro (Kosten dat mijn werd opgelicht tijdens garantie. Dit behoort tot de meest slecht klantenservice ooit. Ik zou dit aan niemand aanraden om bij jullie een elektrische toestel te kopen na wat ik heb meegemaakt.Hiervoor zal ik ook klacht indienen bij consumentenrecht , test aankoop en verscheidene bronnen waarmee jullie geassocieerd zijn. Op facebook , twitter en elke mogelijke sociale media zal ik kopie van deze mail bezorgen zodat andere mensen niet opgelicht kunnen worden zoals met mij gebeurde. Ik vraag u vriendelijk om een oplossing binnen 14 dagen een definitieve antwoord te bezorgen via mail naar Radusuciu69@gmail.com Biedt u geen reparatie of vervanging binnen deze termijn, dan bent u in gebreke en zal ik genoodzaakt zijn om gerechtelijke procedure. Ik heb dan het recht om de koopovereenkomst te ontbinden en ik verwacht dat u mij het aankoopbedrag zo snel mogelijk volledig terugbetaalt.Ik aanvaard geen waardebon aangezien mijn laatste aankoop bij jullie bijna mijn leven heeft gekost. Binnen 14 dagen kunt u mij ook verwachten met paneel waarop oplichters staat...etc. voor uw winkel (Eletro Depot te Oostende)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform