Terug

Betalinsgprobleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

T. V.

Naar: EnergyVision

12/01/2025

Beste, Ze hebben me ingebreken gesteld voor een achterstallige betaling dat via domiciliëring gebeurd. Blijkbaar bij aangifte van afhaling van de rekening stond niet genoeg op de rekening. Bij navraag bij de bank is deze geen 2demaal aangeboden voor betaling. Ze hebben dan 2 maand gewacht voor een aanmaning te sturen. Deze is betaald geweest met een 1 dag vertraging door ik op vakantie was. Terwijl sturen ze al een aanmaning voor de betalingsdatum nog niet is verstreken. Mogen ze dit zomaar? Wat kan ik hier zelf aan doen?

Berichten (1)

EnergyVision

Naar: T. V.

13/01/2025

Hallo, Bedankt voor de melding hiervan. De klant had ons ook rechtstreeks gecontacteerd waar we vervolgens ook de situatie hebben toegelicht. Communicatie als volgt: Hallo, We danken je voor jouw bericht. Graag lichten we de situatie even toe. Factuur met referentie VF-EV-24-34202 heb je weldegelijk betaald op 08/01/2025, vervaldatum was op 08/01/2025. ​De eerstvolgende ochtend wordt deze verwerkt in onze systemen. Aangezien de vervaldatum 08/01/2025 was, werd automatisch op 09/01/2025 de ingebrekestelling verstuurd. Vervolgens geef je aan dat je het niet eens bent met het vermelden van de 2de factuur (VF-EV-25-01950) op de ingebrekestelling. De 2de factuur betreft jouw voorschotfactuur voor januari 2025 en deze werd jou toegezonden op 03/01/2025. Aangezien dit ook een openstaand factuur is, wordt deze automatisch mee opgenomen in de ingebrekestelling, die nog niet vervallen is. De vervaldatum van deze voorschotfactuur is 17/01/2025 (14 dagen na ontvangst) terwijl dat de vervaldatum van de ingebrekestelling op 24/01/2025 staat (21 dagen na ontvangst). Jouw laatste voorschotfactuur zullen we op 17/01/2025 vervolgens ook aanbieden bij de bank. In dat opzicht zijn alle termijnen weldegelijk gerespecteerd. Graag geef ik je ook even mee dat we jou hier ook geen extra kosten voor zullen aanrekenen. We wensen je een fijne dag toe. Met vriendelijke groeten Best regards Salutations Anthony EnergyVision T: +32 9 38 38 296 HQ Ghent: Bijenstraat 28 - 9051 Ghent Office Brussels: Laarbeeklaan 74 - 1090 Brussels Follow EnergyVision: Op Zo, 12 Jan om 10:15 PM , Klachten klachten@test-aankoop.be schreef: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 91723:2909330


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform