Geachte heer Vertriest,
Ik heb zoals aangegeven in mijn bericht aan u van 25/07 uw klacht bij Test Aankoop onderzocht. Ik heb hiervoor uw makelaar, die de documenten waar uw klacht over gaat opstelt en overmaakt, om toelichting verzocht. Ik kreeg volgende terugkoppeling:
De premie voor de verzekering van uw voertuig is als volgt samengesteld:
De netto premie:
BA : 213,20 EUR
RB: 26,70 EUR
Bestuurdersverzekering: 22,89 EUR
Totaal: 262,79 EUR
De taksen op deze netto premie:
BA: 57,78 EUR
RB: 4,47 EUR
Bestuurder: 3,83 EUR
Totaal: 57,78 EUR
Deze zijn samen 320,57 EUR .
Wanneer u voor een verzekering beroep doet op een makelaar rekent deze ook een vergoeding aan voor het geleverde werk. Hij zoekt immers voor u een maatschappij die u als bestuurder en uw voertuig verzekert. In geval van schade kan u ook op hem een beroep doen. Die vergoeding heet beheersvergoeding. Die komt dus bovenop uw premie, en ook daarop moeten nog eens taksen worden betaald.
Als we netto premie, beheersvergoeding en taksen samentellen komen we op een totale premie van 430, 39 euro.
Uw polis loopt vanaf 01/01/25. U ontving van uw makelaar een eerste uitnodiging tot betaling via gewone briefwisseling in de maand december. De briefwisseling die u nu ontving is een herinnering tot betaling van uw premie.
Ik begrijp uw ongenoegen dat de communicatie niet duidelijk is en tot verwarring leidt. U heeft daarin gelijk. Ik heb dan ook alle begrip voor het feit dat u uw ongenoegen heeft geuit, dat was terecht. Dit werd ook door onze diensten met de makelaar opgenomen. Zij zullen er werk van maken om de documenten voor de toekomst sluitend te maken. Wij bedanken u dat u uw ongenoegen uitte, op deze manier kan er iets gedaan worden aan de onduidelijkheid.
Wie bieden u onze oprechte excuses aan voor de verwarring. Wij kunnen u echter wel geruststellen dat de premie correct is en dat u – bovenop de netto premie die u al betaalde – ook het overblijvende deel, nl de taksen en de beheersvergoeding kan betalen.
Ik hoop dat ik met mijn antwoord duidelijkheid heb kunnen verschaffen.
Met vriendelijke groeten,
Ilse Mathys
Complaints Manager, MSIG Europe SE
Boulevard Roi Albert-II 37Koning Albert-II Laan 37, 1030 Brussels
Tel: +32 2 894 71 71 Mob: +32 495 822589
msig-europe.com
For information on how we process your data, please see our Data Policy.