Terug

Betalingsprobleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. O.

Naar: MS Amlin

22/07/2025

Beste, ik vraag dat u grondig nagaat waar het totaalbedrag van de door mij te betalen autoverzekeringspremie precies vandaan komt (zie bijgaand document). Het totaal te betalen bedrag van € 430,39 komt namelijk niét overeen met de som van de nettopremie (€ 262,79) en de taksen & kosten (€ 66,08). Na telefonisch en e-mailcontact blijkt dat er nog € 101,52 BEHEERSKOSTEN te betalen zijn. Volgens MS-AMLIN mogen die beheerskosten echter wettelijk niet vermeld worden op de factuur, wat ik bijzonder eigenaardig en zelfs verdacht vind. Tot nog toe heb ik dus alleen maar de nettopremie betaald. (Ik heb de factuur overigens pas vorige week per e-mail ontvangen, meer dan 6 maanden nadat ik mijn verzekeringsdocumenten had ontvangen, ook al vreemd - zij wijten dat aan softwareproblemen. Ik heb altijd gedacht dat de officiële verzekeringspapieren gelden als bewijs van betaling). Alvast erg bedankt om bij het bedrijf (de verzekeringsmaatschappij van autobedrijf CARDOEN) na te gaan waar die fameuze beheerskosten precies vandaan komen. Bijgaand voeg ik ook de factuur in kwestie (pdf) toe. Dank bij voorbaat. Met vriendelijke groeten, Erik Vertriest - tel. 0478 49 44 26 / e-mail: erik.vertriest@skynet.be.

Berichten (2)

MS Amlin

Naar: N. O.

25/07/2025

Geachte heer Vertriest, Ik meld u goede ontvangst van uw klacht via Testaankoop. Ik heb voor uw klacht een klachtendossier opgemaakt, de referentie is MSAC114278. In uw bericht uit u uw ongenoegen over het bedrag van de totale premie, en ook over het feit dat u de betalingsaanvraag veel later ontving dan uw polisdocumenten. Ik hoop dat ik uw klacht correct heb omschreven. MS Amlin, nu MSIG Europe, is uw verzekeraar. In geval van gedekte schade komen wij tussen. Het is echter uw makelaar Concordia/Cardoen die voor ons de polisdocumenten opstellen, premies innen en ook de kwijtingen/facturen opstellen. Ik heb daarom aan de verantwoordelijke van Concordia gevraagd om uw klacht te bekijken en terug te koppelen. Van zodra zij reageren bericht ik u. Met vriendelijke groeten, Ilse Mathys Complaints Manager, MSIG Europe SE Boulevard Roi Albert-II 37Koning Albert-II Laan 37, 1030 Brussels Tel: +32 2 894 71 71 Mob: +32 495 822589 msig-europe.com For information on how we process your data, please see our Data Policy.

MS Amlin

Naar: N. O.

30/07/2025

Geachte heer Vertriest, Ik heb zoals aangegeven in mijn bericht aan u van 25/07 uw klacht bij Test Aankoop onderzocht. Ik heb hiervoor uw makelaar, die de documenten waar uw klacht over gaat opstelt en overmaakt, om toelichting verzocht. Ik kreeg volgende terugkoppeling: De premie voor de verzekering van uw voertuig is als volgt samengesteld: De netto premie: BA : 213,20 EUR RB: 26,70 EUR Bestuurdersverzekering: 22,89 EUR Totaal: 262,79 EUR De taksen op deze netto premie: BA: 57,78 EUR RB: 4,47 EUR Bestuurder: 3,83 EUR Totaal: 57,78 EUR Deze zijn samen 320,57 EUR . Wanneer u voor een verzekering beroep doet op een makelaar rekent deze ook een vergoeding aan voor het geleverde werk. Hij zoekt immers voor u een maatschappij die u als bestuurder en uw voertuig verzekert. In geval van schade kan u ook op hem een beroep doen. Die vergoeding heet beheersvergoeding. Die komt dus bovenop uw premie, en ook daarop moeten nog eens taksen worden betaald. Als we netto premie, beheersvergoeding en taksen samentellen komen we op een totale premie van 430, 39 euro. Uw polis loopt vanaf 01/01/25. U ontving van uw makelaar een eerste uitnodiging tot betaling via gewone briefwisseling in de maand december. De briefwisseling die u nu ontving is een herinnering tot betaling van uw premie. Ik begrijp uw ongenoegen dat de communicatie niet duidelijk is en tot verwarring leidt. U heeft daarin gelijk. Ik heb dan ook alle begrip voor het feit dat u uw ongenoegen heeft geuit, dat was terecht. Dit werd ook door onze diensten met de makelaar opgenomen. Zij zullen er werk van maken om de documenten voor de toekomst sluitend te maken. Wij bedanken u dat u uw ongenoegen uitte, op deze manier kan er iets gedaan worden aan de onduidelijkheid. Wie bieden u onze oprechte excuses aan voor de verwarring. Wij kunnen u echter wel geruststellen dat de premie correct is en dat u – bovenop de netto premie die u al betaalde – ook het overblijvende deel, nl de taksen en de beheersvergoeding kan betalen. Ik hoop dat ik met mijn antwoord duidelijkheid heb kunnen verschaffen. Met vriendelijke groeten, Ilse Mathys Complaints Manager, MSIG Europe SE Boulevard Roi Albert-II 37Koning Albert-II Laan 37, 1030 Brussels Tel: +32 2 894 71 71 Mob: +32 495 822589 msig-europe.com For information on how we process your data, please see our Data Policy.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform