Terug

Betalingsprobleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

J. N.

Naar: UPS

04/07/2024

Korte beschrijving Beste, Ik kocht online een mountainbike (Orbea Oiz H10 2023 size S). Gezien een foute maat stuurde ik deze terug naar Mammothbikes (Spanje). Ik meldde mijn pakket aan via de site van UPS in de originele verpakking op 23/04/2024. Via het online verzendformulier moest ik het adres van de verzender en ontvanger, het gewicht en de afmetingen van mijn pakket ingeven. Op basis hiervan werd volgende verzendprijs berekend: €205,22. Ik kreeg een verzendticket toegestuurd via mail en daags nadien werd mijn pakket thuis opgehaald zoals aangegeven via het verzendformulier. Behoudens het verzendticket kreeg ik op dit moment geen andere documentatie van jullie. Op 29/04/2024 kwam mijn pakket aan te Mammothbikes (Spanje), waarvan ik in 2e tijd via mail een bevestiging kreeg van Mammothbikes dat het pakket correct werd geretourneerd. Achteraf bleek bij de maandelijks afrekening van mijn kredietkaart dat niet enkel het bedrag van €205,22 van mijn rekening ging maar eveneens een additionele 1023,86 euro werd overgemaakt naar UPS Diegem. Ik werd niet op de hoogte gebracht van additionele kosten. Hiervoor nam ik contact op met UPS, telefonisch kreeg ik het antwoord dat mijn pakket (met volgende afmetingen: 170 cm lengte, 32 cm breedte, 70 cm hoogte) de maximale afmetingen overschreed dewelke zij definiëren als de som van de lengte en omtrek > 400 cm. Omtrek wordt hierbij gedefinieerd als de som van (2xbreedte) + (2xhoogte). Gezien volgens mijn berekeningen mijn pakket binnen de correcte afmetingen valt ondernam ik volgende stappen. Via mail vroeg ik mijn factuur alsook de gemeten afmetingen op. Hierop kreeg ik de factuur toegestuurd alsook het gemeten gewicht door UPS wat 93 kg bedroeg. Gezien dit een fiets is van zo'n 12 kg en ik deze retourneerde in een kartonnen doos, is het gewogen gewicht door UPS foutief. De factuur geeft eveneens niet aan vanwaar deze extra kosten/toeslagen afkomstig zouden zijn. Alsook is het totale bedrag dat van mijn rekening ging en het bedrag van de factuur niet gelijk. Graag zou ik een terugbetaling van UPS willen bekomen van de additionele €1023, 86. De nodige documentatie werd bijgevoegd. Gezien het verzendformulier enkel via de site kan ingevuld worden heb ik dit opnieuw ingevuld ter illustratie en het beeldmateriaal hiervan toegevoegd. uw probleem

Bemiddeling door Testaankoop 19 juli 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform