Terug

Betalingsprobleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Wijziging van leverancier

Klacht

M. P.

Naar: TotalEnergies

06/07/2024

Beste, ik ben al 2jaar klant en leveren jullie mijn elektriciteit maar ik vrees een serieuze fout. mijn contract bij jullie starte /stopte 22/06/2022 – 10/08/2022. omdat ik toen wilde overstappen naar eneco (voor een volledig pakket gas en elektriciteit. Maar om de één of andere reden is die overgang naar eneco er niet gekomen. waarom weet ik niet want eneco heeft jullie verwittigd dat zij mijn leverancier zouden worden. Daar is niets mee gebeurt dus bleef ik mijn elektriciteit van jullie krijgen. ondertussen betaal ik 2 jaar aan jullie maar nu komt het probleem boven door digitale meters die bij mij zijn geinstalleerd. Fluvius heeft meterstanden doorgegeven(zij gaan ervan uit eneco mijn leverancier is en staat ook zo geregistreerd).automatisch krijgt eneco de meterstanden en het contract gaat in voege omdat het al bestond vanaf 10/08/2022 toen het bij jullie stopte. Ik heb ook nagekeken of ik van jullie jaarafrekeningen heb gekregen en blijkt dat ik in die 2 jaar nog geen jaar afrekening heb gekregen wat er op wijst dat er van fluvius uit nooit een jaar verbruik is gestuurd. wat ik wil zeggen is dat ik inderdaad geen contract heb bij jullie maar bij eneco. Wat er is mis gegaan weet ik niet maar ik zou het wel fijn vinden als dit sap in orde word gebracht. Ik ben op 2 plaatsen rekeningen aan het betalen voor 1 verbruik maar wel 2 keer. Ik wil graag mijn betaalde kosten terug vanaf het moment dat het contract was gesloten en dat was op 10/08/2022

Berichten (2)

TotalEnergies

Naar: M. P.

12/07/2024

Uw Referentie: E11304152Beste heer/mevrouw,Wij hebben de mail goed ontvangen op datum van 06/07/2024 in verband met het contract.In het klantnummer E11304152 van uw client Marc Putseys, hebben wij opgemerkt dat er 2 leveradressen zijn:- Nieuwstraat 22 in Testelt, waarbij enkel electriciteit was, EAN 541448820061495379 contract begonnen op 01/09/2011 en gestopt op 29/06/2022 wegens een verhuis, maar zonder energieovernamedocument te bezorgen- Zandstraat 103 in Zichem, waarbij enkel electriciteit is, EAN 541448820061540543 contract begonnen op 22/06/2022 via een verhuisAls uw client het contract betwist en aangeeft bij een andere energieleverancier te zijn op hetzelfde moment, hebben wij een contractbewijs nodig.Uw client kan steeds contact opnemen met de intercommunale in de regio, aan de hand van de EAN nummer, kan hij zijn huidige energieleverancier kennen voor electriciteit en/of gas.Wat betreft de facturatie, is de laatste afrekening N2301142319 opgemaakt op 02/11/2023 met een tegoed voor 194.27euro, voor het leveradres in de Zandstraat.De daarop volgende voorschotfacturen tot op heden voor enkel dit leveradres zijn vereffend. Er is geen openstaand bedrag.Ingesloten vindt u in bijlage de voorschotfactuur van juli en de twee afrekeningen terug.Hopend een verduidelijking te geven.Met vriendelijke groeten,RudiCustomer Services TotalEnergiesTotalEnergies Power Gas BelgiumRue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUEwww.totalenergies.beCONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur.CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately.--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachten@test-aankoop.be]Verzonden: 6/07/2024 10:00Aan: support@totalenergies.beOnderwerp: Betalingsprobleem‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!5000805Q98az:ref

M. P.

Naar: TotalEnergies

12/07/2024

Beste, wat betreft de bijlages hierboven daar is geen discussie over. De afrekening die betaald is (in de bijlage die jullie gestuurd hebben is van een paar maanden(Periode van 22/06/2022 tot 10/08/2022). het contract had moeten beeindigd zijn op 10/08/2022. Op die datum is het contract bij eneco gestart. Waar de communicatie is fout gelopen weet ik niet maar het staat wel vast dat totalenergies ervan wist omdat ze toch de afrekening hebben gemaakt tot die datum. In bijlage het bewijs dat ik een contract heb bij eneco vanaf 10/08/2022. Ik heb ook contact gehad met fluvius en die zijn ook stellig dat ik een contract heb bij eneco en zij mijn leverancier zijn. Vraag me niet hoe dit probleem tot stand is gekomen maar wat ik wel weet is dat er die periode van overgang problemen waren met software. zowel bij elektriciteits leveranciers als bij fluvius. In bijlage ook een reactie van fluvius waarin ze zeggen dat eneco mijn leverancier is. Beste, wat gaat er nu gebeuren met de betalingen die gebeurt zijn gedurende die 2 jaar?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform