Terug

Betalingsprobleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Opzeg

Klacht

L. D.

Naar: TotalEnergies

21/01/2025

Korte beschrijving van uw probleem Ik diende reeds eerder klacht in ivm de aanrekening van verbruik van gas en elektriciteit na opzegging van de contracten. Total Energies liet in mail van 9 april 2024 weten dat de datum van stopzetting 1 februari is en dat alle openstaande afrekeningen voldaan zijn en het dossier wat hen betreft volledig is afgerond. Ik ontvang nu facturen 74,14 euro voor de periode van 01/02/2024 tot 01/03/2024 en van 24,43 euro voor de periode van 01/03/2024 tot 12/03/2024. Hierover is mailverkeer geweest (referentie E171121824). Total Energies blijft beweren dat deze facturen door mij moeten betaald worden. Het gebouw is niet meer onze eigendom sinds 19 december 2023. Vorig klachtnummer bij Test Aankoop 09664280

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: L. D.

27/01/2025

Referentie: E171121824 Beste Luc De Geyndt Via Test-Aankoop hebben we uw bericht mogen ontvangen. Zoals we in eerdere communicatie hebben vermeld, kunnen we elektronisch uitgelezen meters zoals die van u, enkel stopzetten 30 dagen in de toekomst op de eerste van de volgende maand, dit zijn we wettelijk verplicht. Aangezien we het overnamedocument hebben ontvangen op 17 december 2023, is de volgende maand januari met als datum van stopzetting 1 februari. Zoals in de algemene voorwaarden van uw contract staat aangegeven, dient een stopzetting van dit soort meters, 3 maanden voor einddatum gemeld te worden. Enkel dan kunnen we de stopzetting uitvoeren op de effectieve datum. Gebeurt dit niet, dan zijn we wettelijk verplicht te werken met de 30 dagen en eerste dag van de volgende maand. In uw geval komt het dan neer op 31 januari als volledige einddatum. Dit hebben we ook meegedeeld en hiermee is ook akkoord gegaan. Bedankt, ik begrijp dat ik de facturen van januari nog moet betalen omwille van de regelgeving voor AMR meters., mail van 20 februari 2024. De afrekeningen voor de periodes 01/02/2024 tot 01/03/2024 en periode 01/03/2024 tot 12/03/2024 werden beide voor u gecrediteerd. In de bijlage ingesloten kan u de origineel opgemaakte afrekeningen en de annulering van deze afrekeningen terugvinden. Hopelijk hebt u zo voldoende informatie. Met vriendelijke groeten, Lorenzo Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately. --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 1/21/2025 3:00 PM Aan: support@totalenergies.be Onderwerp: Betalingsprobleem ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500QD0SHxen:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform