Terug

betalingsprobleem

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

E. D.

Naar: Engie

17/11/2025

hallo , ik heb verleden maand een afrekening gekregen van Engie ( fluvius ) en moet meer betalen in één maand dan in de voorbije jaren samen ( €1263.43 ) , rekening houden dat ik 32 zonnepanelen op mijn dak heb en dat mijn meter tot en met begin augustus terugdraaide en mijn vrouw die zelfstandig is ( kapster ) nu niet meer 5/5 werkt maar verminderd is voor gezondheidsredenen naar 3/5 sinds 2025 maar toch zoveel te betalen - heb deze rekening reeds betaald zodat wij geen problemen zouden krijgen met de electriciteit voor het kapsalon . Heb al meerdere malen contact op gezocht maar zij beweren dat dit normaal is . Wat ook belangrijk is dat ik maandelijks 270€ voorschot heb betaald aan Engie !! vorige jaren het verbruik 2022 totaal 1483Kwh 2023 totaal 1281kWh 2024 totaal 966kWh 2025 totaal 4831kWh totaal kost 2025 €2112.02+€1263.43 = € 3375.45 met zonnepanelen en terugdraaiende teller en een rijhuis ( geen villa hé )

Berichten (1)

Engie

Naar: E. D.

18/11/2025

Fluvius - Intern Beste, Ik begrijp dat uw verbruiksfactuur vragen oproept, en dat kan zeker verwarrend zijn. We hebben het voor u nagekeken en willen graag wat toelichting geven: Voor 14-10-2024 hebben we geen correcte meterstanden ontvangen, waardoor er toen een schatting voor de periode 08-09-2023 t/m 14-10-2024 naar uw leverancier is verzonden. Als we die schatting buiten beschouwing laten, zien we dat het nachttelwerk een gemiddeld verbruik van 6 kWh per dag had tussen 08-09-2023 en 01-08-2025. Dit komt overeen met uw historisch verbruik in 2013, 2014, 2015, 2016 en 2021. Door de geschatte meterstand van 14-10-2024 heeft u wellicht een vertekend beeld van het jaarverbruik in 2024 en 2025. Hopelijk helpt deze informatie om uw factuur van ENGIE (niet van Fluvius) beter te begrijpen. Vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius

Bemiddeling door Testaankoop 19 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform