Beste,
23 november '24 heb ik het poetsbedrijf Easy Life via mail om een vervanging gevraagd op 8 januari '25. Zij hebben uiteindelijk nooit bevestigd, met naam en uur, dat er wel degelijk iemand zou komen. Op 7 januari stuurde ik hen of ik nu iemand moest verwachten de volgende dag. Zij hebben toen gezegd dat er niemand ingepland stond en dat mijn huidige poetshulp weer zal komen op 15/01.
Hieronder de mail van hen om 16u50.
Beste klant
Ik heb net gekeken in de planning en ik zie dat er niemand is gepland voor morgen (8/1) maar inderdaad pas voor volgende week woensdag 15/1.
Met vriendelijke groeten
Magdalena
Consulent
Om 16u58, 2 minuten voor sluitingstijd van hun kantoor, krijg ik plots een sms met dat ik vervanger DANUTA mag verwachten om 8u de volgende dag. Een uur dat ik me onmogelijk kan vrijmaken. Ik heb toen meteen in mail en ook op die sms gestuurd dat ik op dat uur nooit iemand kan binnenlaten wegens mijn werkplanning. Zoiets moet ook absoluut eerst met akkoord afgesproken worden met de klant eer zij effectief inplannen. Zo werkt het altijd. Zij hebben toen niet meer geantwoord, en nadat ik online zag dat hun kantoor intussen was gesloten (om 17u) heb ik geredeneerd dat ze het hopelijk 's morgens nog zouden zien en anders was het natuurlijk pech voor de poetshulp die er stond om 8u. Dat is ook zo gebleken. Mijn buren lieten we weten dat ze herhaaldelijk aan de bel stond om 7u45.
Een uur later krijg ik een mail van Easy Life dat het een foutje was en er een poetshulp om 13u ging komen. Toen heb ik hen gebeld om te zeggen dat dit niet meer mogelijk was, gezien dit nérgens was afgesproken en ik, na die sms de vorige dag met dat er om 8u plots een niet afgesproken vervanging werd vastgelegd, heb geredeneerd dat er dan al zeker niemand om 13u beschikbaar zou zijn in de poetsplanning. Op 7 januari heb ik in de vroege avond dus besloten dat er die dag niemand om 13u kon komen gezien dit van hen uit nergens is gezegd, alleen om 8u wanneer ik niet kon, en zodoende heb ik mijn werkplanning aangepast. Wat maakte dat ik sowieso niet thuis was om iemand last-minute binnen te laten.
Zij blijven zeggen dat ik in een mail van 23 november al had gevraagd naar een vervanging om 13u en dat dit niet meer uit het systeem te halen valt. Maar ze spreken zichzelf constant tegen, want op 7 januari (nadat ik er zelf achter moest vragen of er nu iets was geregeld) was hun eerste antwoord dat er niemand stond ingepland. Op basis van dat antwoord heb ik mijn conclusies getrokken. Ze blijven ook beroep doen op dat ik tenminste 14 dagen op voorhand iemand moet annuleren, maar er stond niemand in hun planning. Er viel dus eigenlijk niets te annuleren. Zij blijven zeggen dat ik om 13u de poetshulp had moeten binnenlaten want dat dit naar afspraak was en omdat ik dit niet heb gedaan, ik haar moet betalen. Dat klopt gezien de hele voorgaande communicatie niet.
Er staat nérgens zwart op wit dat er een vervanging was voorzien om 13u op 8 januari, sterker nog, ze hebben last-minute iemand willen sturen (en dat hebben ze gedaan) om 8u 's morgens. Na dit alles blijven ze mij een factuur sturen met foutieve motivatie, van 78,80 euro. Een bedrag dat ik moet betalen volgens hen, want anders krijgt de poetshulp haar loon niet. Nochtans is het feit dat zij haar loon nu niet krijgt, volledig hun verantwoordelijkheid in deze zaak en dus door hén te financieren.
Ik bedank u alvast om dit te bekijken en te helpen waar kan.
Groet.