Terug

Betalingsprobleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Annulering vlucht

Klacht

K. C.

Naar: RYANAIR

15/06/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 02.02.2025 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. YT4CFD geboekt van Brussels Zaventem naar Berlin Brandenburg voor de dag 10.03.2025. Op 08.03.2025 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Op 08.03.2025 heb ik Ryanair Customer Service gecontacteerd. In jullie policy staat vermeld dat ik een vlucht kan herboeken op een andere dag, Vladyslav Y. vermelde dat een andere vlucht niet beschikbaar was op aangegeven tijd wegens volboeking. In bijlage 1 & 2 kan je het gesprek volgens, hij vermelde me: ' there is no alternatives with us, you can book your flight with a different airline and submit your expenses under EU261 Regulation'. Op 17.03.2025 heb ik een EU261 Compensation Request ingevuld (zie bijlage 3) en op 11.04.2025 heb ik van Ainize E. een confirmatie gehad die het volgende vermeld: ' Following a review of your receited expenses, we will forward you a bank transfer to the value of 299.95 euro in full and final settlement of your claim. Op 11.04.2025 werd er 23.95 euro gereduceerd en de rest ging binnen 14-20 dagen worden teruggestord. (zie bijlage 4 & 5). Op 16.05.2025 ; +14 dagen na de aangegeven data werd het resterend bedrag nog altijd niet teruggestort. Toen ik op 16 mei terug contact opnam met Customer Service vond men plots dit niet terug! Geen bedrag die moest betaald worden, geen referentie, geen klacht die werd ingediend. na 15 min vond hij het plots wel terug maar gaf aan dat ik een query moest invullen??? ( zie gesprek bijlage 6 & 7). Alsook gaf hij aan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor terugbetalingsverzoeken, dan waarom mijn tijd verspillen gedurende 20min?? Nu ook gedaan wat hij vermelde, op 16 mei heb ik terug een request ingevuld, dit staat op 'closed' en is nog steeds niet beantwoord. Emails geven aan dat ik 14 dagen moest wachten, kreeg daarna een mail dat het tot 1 maand ging duren en nu nog eens 14 dagen. Nu zijn we hier, nog steeds geen terugbetaling en continue worden gestuurd van pier naar pol. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik u mij de schadevergoeding toe te kennen die werd aangegeven en beloofd zonder 20 andere formulieren te moeten invullen. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling vanhet resterend bedrag, in totaal €276.00. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Kjenta C.

Bemiddeling door Testaankoop 03 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform