Terug

Betalingsprobleem bestekkosten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Legal Village

05/12/2024

Beste, Op 20.12.2023 had ik een aanrijding met een buitenlandse truck waarbij ik door de tegenpartij onmiddellijk in mijn gelijke werd gesteld. Na het opmaken van de bestekkosten door mijn garagist werd er door mijn verzekeringsmaatschappi Yuzzu, die samenwerkt met Legal Village, een expert aangesteld. Deze stelde vast dat mijn wagen als economisch totaal verlies dient beschouwd te worden. De tegenpartij heeft mij via Legal Village de restwaarde van 10.190 euro overgemaakt op mijn bankrekening. Ik meldde Legal Village dat de bestekkosten, zijnde 242 euro, niet werden vergoed door de tegenpartij. Na enkele verzoeken tot tussenkomst in deze kosten meldde de tegenpartij me dat men deze niet ten laste wil nemen. Aangezien ik hier niet mee gediend ben en ik bleef aandringen op deze vergoeding, kreeg ik de boodschap van Legal Village om de bestekkosten voor te leggen “aan de garage waar ik een nieuwe auto heb gekocht”. Ik vind dit een vreemde reactie aangezien ik na het ongeval en de magere uitbetaling me enkel een tweedehandse auto via een particulier heb kunnen permitteren. Het zou dan hypothetisch ook zeer vreemd zijn dat mijn nieuwe autoverkoper zou moeten opdraaien voor bestekkosten voor mijn vorige auto. Aangezien ik dus niet vergoed word voor de bestekkosten (242 euro) hetzij door de tegenpartij hetzij door mijn verzekeringsmaatschappij, wens ik hiervoor een klacht in te dienen. U vindt het nodige mailverkeer terug in de bijlage. Alvast bedankt om dit te willen herbekijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform