Terug

Betalingsachterstand

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. A.

Naar: ING - Bank and kantoren

10/01/2024

Beste, In een ver verleden werd een bankrekening afgesloten bij Record Bank. Dit betrof een gratis zichtrekening waarbij er geen mogelijk was om onder 0 te gaan op de rekening. Door de jaren heen ben ik klant geworden bij een andere bank en blijkt de Record Bank rekening niet afgesloten. Hierbij werd ervan uit gegaan dat dit om een slapende rekening ging. Op 10/01/2024 krijg is een brief in de bus afkomstig van de Nationale Bank waarin vermeld staat dat ik met een betalingsachterstand werd opgenomen in het Bestand van de niet gereglementeerde registraties (ENR). Ik besloot nazicht te doen en merk op dat Record Bank ondertussen is opgegaan in ING. Via de ING website kon ik via 'itsme' inloggen op de zichtrekening van ING en bleek dat ik een schuld had van 55,35 euro. Sedert enige tijd gaat er maandelijks 1,90 euro van de rekening (maandelijkse kosten), alsook is een bedrag van 20,95 euro afgetrokken voor een onregelmatige debetstand. Ik nam contact op met de klantendienst van ING om mijn verhaal mee te delen, doch zij deelden mee dat ik het bedrag moest aanzuiveren tot 0, waarop ik zelf de rekening dan kan afsluiten. Het is zo dat ik totaal niet af wist van deze rekening/wijzigende tarieven. Dit is niet waar ik indertijd voor getekend heb en al zeker niet om onder 0 te kunnen gaan. Ik ben sedert een 10-tal jaar verhuisd en niet meer woonachtig op het adres die zij nog in hun klantenbestand staan hebben. Bijgevolg heb ik nooit briefwisseling ontvangen, noch een bankkaart van de bank. Ik vroeg mij dan ook af of er een andere optie bestaat dan het louter betalen van het bedrag en het afsluiten van de rekening. Bestaat de mogelijkheid om het negatief saldo kwijt te schelden en vervolgens de (niet gebruikte) rekening af te sluiten zonder meer? Alvast bedankt en met vriendelijke groeten.

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: S. A.

09/02/2024

Geachte heer Aspeslagh,Bedankt voor uw bericht.U vraagt meer informatie over de tarifering van een rekening op uw naam die gemigreerd is van Recordbank naar ING. U haalt aan dat u reeds geruime tijd deze rekening niet meer gebruikt en bent van mening dat dit een gratis rekening betrof. ING heeft de voorwaarden van de zichtrekeningen aangepast met ingang vanaf 1/7/2021. De cliënten werden hiervan ingelicht op 27/4/2021. Dit bericht is ook gepubliceerd en raadpleegbaar op onze website www.ing.be tarieven en reglementen, de tarievenfolders in onze ING-kantoren en deze wijziging werd aangekondigd in een bericht op 21/4/2021 in de rubriek berichten van de ING APP. Indien u niet akkoord kon gaan met deze wijziging, dan had u de mogelijkheid om deze rekening kosteloos af te sluiten voor 1/7/2021.Niettemin hebben we de rekening gesloten op 6/2/2024 en de kosten ten laste van ING genomen.Ook de melding op uw naam bij de Nationale Bank van Belgie (NBB) hebben we ondertussen geschrapt.We hopen dat dit bericht beantwoordt aan uw verwachtingen.Met vriendelijke groeten,Customer Care CenterING Client ServicesT +32 2 547 61 01 Mailbox klachten@ing.beING BelgiumSint-Michielswarande 60 - 1040 BrusselHelp ons onze klachtendienstverlening te verbeteren! U zal een korte vragenlijst via email ontvangen zodat u uw waardevolle feedback met ons kan delen.We vragen u vriendelijk deze in te vullen, want we willen echt leren van uw persoonlijke ervaring! ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform