Terug

Betaling via QR code/Payconiq niet meer mogelijk

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. W.

Naar: Keytrade Bank

23/11/2023

Beste,Sinds de overschakeling van Maestro naar Visa Debit voor bankkaarten is het niet meer mogelijk om via QR code te betalen of te ontvangen.Dit wil zeggen dat je niet meer kan betalen aan vrienden, op kleinere evenementen, bij de bakker of frituur om de hoek, ... kortom, overal waar het om een particuliere QR code gaat. Absurd genoeg moet ik hierdoor terug meer cash gebruiken of terugvallen op klassieke overschrijvingen. Dit laatste is niet altijd gewenst omwille van de verwerkingstijd en bovendien verwacht je meer van een internetbank die zou moeten voorop lopen op vlak van digitalisatie.Keytrade lijkt dit af te schuiven op Visa Debit maar andere banken met dezelfde Visa Debit kaart werken wel nog zonder problemen (e.g. Fortis/Hello Bank)Keytrade is ook onduidelijk over de vraag of en wanneer ze dit probleem willen aanpakken. Getuige de vele reacties op spaargids en hier op test-aankoop.- https://www.spaargids.be/forum/keytrade-visa-debet-kaart-geen-payconiq-t31864.html.- https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01790733-16&updateBeanConsent=trueConcreet heb ik dus 2 vragen:1) Zal keytrade dit probleem aanpakken en betaling via QR code tussen particulieren terug ondersteunen?2) Wanneer kan men een oplossing verwachten?Alvast bedankt voor uw reactie,F.W.

Berichten (1)

Keytrade Bank

Naar: F. W.

27/11/2023

Beste,Wij hebben kennis genomen van deze klacht.Wij hebben de klant gecontacteerd.Met vriendelijke groetenFranck MarinQuality OfficerKeytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)Vorstlaan 100 Blvd. du Souverain, B-1170 Brussels32(0)2 679 90 00qualitycare@keytradebank.comSi vous n'etes pas entièrement satisfait par le traitement de votre plainte par Keytrade Bank vous pouvez la soumettre au Service Médiation des Services Financiers, en abrégé Ombudsfin (North Gate II, Boulevard du Roi Albert II, n° 8, bte. 2, 1000 Bruxelles www.ombudsfin.be ombudsman@ombudsfin.be) qui est une entité qualifiée de règlement extrajudiciaire des litiges de consommation en matières financière.Indien u niet geheel tevreden bent over de afhandeling van uw klacht bij Keytrade Bank, kunt U de klacht voorleggen aan de Ombudsman in financiele geschillen, afgekort tot Ombudsfin (North Gate II, Koning Albert II-laan 8 bus 2, 1000 Brussel:www.ombudsfin.be ombudsman@ombudsfin.be), een gekwalificeerde entiteit voor buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen in financiele aangelegenheden.If a complaint is not dealt with to your full satisfaction by Keytrade Bank, you may submit it to the Financial Services Mediation Service known as Ombudsfin (North Gate II, Boulevard du Roi Albert II, n° 8, bte. 2, 1000 Brussels:www.ombudsfin. be ombudsman@ombudsfin.be), a qualified entity for out-of-court settlement of consumer disputes in financial matters.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform