Terug

Betaling via Maestro (WordLine = aanbieder) is nooit bij bestemmeling terechtgekomen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Worldline

25/04/2024

Geachte,Op 05/01/2024 om 17:49 heb ik een betaling van 4€ uitgevoerd bij mijn huisarts met mijn bankkaart. Die betaling is helaas mislukt (er stond een foutmelding op de betaalterminal van de huisarts)Tot mijn grote verbazing is dat bedrag desondanks aanvaard op 08/01 en is er 4€ van mijn rekening gegaan. (Referentie ...)1. Na maanden van het kastje naar de muur gestuurd te worden en door onderzoek te doen, is het voor 100% zeker dat de transactie gebeurd is via Maestro en dat de betalingsaanbieder van de huisarts WorldLine is (jullie dus).2. Die 4€ is dus van mijn rekening gegaan bij Argenta omdat deze aanvaard is door de aanbieder (WorldLine)3. Het bedrag is daarna ergens blijven hangen. De huisarts heeft het bedrag nooit op zijn KBC rekening zien verschijnen4. Naast deze klacht heeft de huisarts / het secretariaat ook zelf WordLine gecontacteerd maar tot op heden heeft WordLine deze zaak nog niet opgelost.5. U kan altijd de huisarts zelf contacteren indien nodig via het secretariaat (info hebben jullie ondertussen zelf al wel in het dossier zitten maar kan deze info kan altijd bij mij worden opgevraagd)6. Ik weet eigenlijk niet goed wat er verder nog dient te gebeuren om deze zaak op te lossen. Ik vind het best wel straf dat het systeem van Wordline nooit opgemerkt heeft dat de transactie mislukt is en het geld 'ergens blijven hangen' is. Ik zou zeggen dat zo'n systeem goed getest is en dat bij een fout er een automatische terugbetaling zou gebeuren. Helaas is die 4€ na ruim 3 maand nog altijd 'spoorloos'.Dus je kan je wel voorstellen dat ik mij stilaan een beetje begin te ergeren. Nu is het maar 4€ en lig ik er niet echt wakker van. Maar wat als dit 400€ geweest was?Gewenst oplossing:Het geld mag doorgestort worden naar de huisarts zodat hij het nadien kan terugstorten naar mij of het geld mag teruggestort worden naar mijn rekening. Mij is het éénder. Maar nu zit het geld noch bij de verzender, noch bij de ontvanger. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Berichten (1)

P. V.

Naar: Worldline

19/05/2024

Argenta wijst naar World Line. World Line en KBC staan mij niet ter woord (wegens GDPR)? De huisarts kreeg een formulier toegestuurd van World Line waar hij niks van begreep waardoor er blijkbaar géén onderzoek is opgestart ???Het is een triestige bedoening. Ik begrijp ook nog steeds niet hoe 4€ gewoon SPOORLOOS KAN VERDWIJNEN IN HET BETALINGSSYSTEEM? Dat is toch te gek voor woorden? En ik ga hier voor 4€ toch niet om liegen? Het bedrag an sich kan mij niet veel schelen, maar het is het principe dat telt voor mij.Hoe kan ik ooit nog het betalingssysteem vertrouwen vanaf heden? Morgen een technische fout bij de betaling van een TV van 400€ en dat geld geraakt spoorloos? Wat dan ??


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform