Op 20 juli 2025 heb ik via de website van Ryanair een retourvlucht geboekt van Brussel naar Sevilla. De betaling van €243 werd correct verwerkt en het bedrag is ook effectief van mijn bankrekening gegaan (bewijs beschikbaar).
Tot op vandaag heb ik geen boekingsbevestiging ontvangen: geen e-mail, geen reserveringsnummer, geen vluchtinfo. Ryanair heeft dus een bedrag geïnd zonder een dienst te leveren.
Ik heb de klantendienst meermaals gecontacteerd en telkens kreeg ik hetzelfde standaardantwoord: men bevestigt dat het bedrag werd ontvangen, maar weigert te erkennen dat er geen boeking is gebeurd.
Ondertussen heb ik via een ander account een nieuwe boeking gemaakt, want ik moest uiteraard wel reizen. Daardoor heb ik geen behoefte aan een alternatief ticket of voucher, alleen een terugbetaling van de foute transactie.
Ik heb intussen ook klachten ingediend bij ECC Belgium, FOD Economie en de Ombudsdienst voor de Reiziger. Ryanair reageert echter niet inhoudelijk en blijft mij aan het lijntje houden.
Dit is onaanvaardbaar. Ik eis een volledige en onmiddellijke terugbetaling van €243, en vraag Test-Aankoop om deze praktijk mee onder de aandacht te brengen. Een luchtvaartmaatschappij mag geen geld innen zonder de beloofde dienst te leveren, en zich vervolgens verschuilen achter automatische antwoorden.