Terug

Betaling premie 1 jaar TA-contract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Mega

05/03/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 1 juli 2024 kreeg ik het recht op de premie (korting) van €265 op basis van het verlopen van het éénjarige contract via Test-Aankoop. Ik stel echter vast dat deze nu nog steeds niet uitbetaald is, vanuit het argument dat uitbetaling hiervan gekoppeld is aan een afrekening. Gezien er een afrekening overgemaakt is door FLUVIUS d.d. 9/6/2024 zou deze maar uitgekeerd worden d.d. 9/6/2025. Eerder ging ik akkoord met koppeling aan de volgende afrekening maar de volgende elementen doen me onmiddellijke betaling van de korting vragen : -de premie is gekoppeld aan de duur van het contract, niet aan een "debiet"; -mijn aanvankelijke verwachting was dat de afrekening "na een jaar" binnen een redelijke termijn na beëindiging van het éénjarige contract d.d. 30/6/2024 zou gebeuren; -zeker gezien ik d.d. 1/7/2024 het contract verlengd heb en momenteel nog steeds klant bij jullie ben; -en mij d.d. 9/1/2025 (factuurnummer 2250005948) een correctie van de afrekeningsfactuur van 9/6/2025 gezonden is (die de kortingspremie niet omvat). Ik wens niet -zoals jullie helpdesk me vandaag voorstelde- over te schakelen naar een maandelijkse betaling van mijn facturen of aan Fluvius te vragen jullie een recente meterstand over te maken. Naar mijn mening moeten jullie gewoon zelf de nodige stappen zetten om me de verschuldigde €265 over te maken. Jullie beschikken over het bankrekeningnummer waar jullie deze kunnen storten (cfr. reeds teruggestorte correcties op voorgaande facturen). Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 14 maart e.k. de korting van € 265 te storten. Met vriendelijke groeten, Jo Van Driessche Bijlage: - Kopie correctie afrekeningsfactuur d.d. 9/1/2025

Berichten (1)

Mega

Naar: J. V.

06/03/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste meneer Van Driessche, We hebben uw klacht via Test-aankoop met referentienummer @@REF_ID@af58c65e7134eec9c0@REF_ID@@ in goede orde ontvangen en sturen u onderstaande reactie. Het Test-aankoop tarief waarop een korting van toepassing was van €132,50 inclusief BTW voor elektriciteit en €132,50 inclusief BTW voor aardgas was van toepassing over de periode van 01/07/2023 -01/07/2024. Deze korting wordt op een afrekening toegepast en dit op de eerstvolgende afrekening nadat het volledige jaar verstreken is omdat u dan aan de voorwaarden van de korting voldoet. Wanneer uw afrekening opgemaakt wordt hangt af van wanneer de meteropname bij jou plaatsvind, dit is afhankelijk van uw woonplaats en wordt uitgevoerd door uw netbeheerder. Wij als leverancier bepalen dus met andere woorden niet wanneer u uw afrekening zal ontvangen. Zo kregen wij uw laatste meterstanden door van uw netbeheerder op 10/06/2024 doormiddel van de omschakeling naar een digitale meter en werd uw afrekening opgemaakt tot 09/06/2024. Doordat op dat moment uw Test-aankooptarief nog geen geheel jaar liep kon de korting jammer genoeg niet toegekend worden op deze afrekening aangezien op dat moment nog niet aan de voorwaarden voldaan werd. Doordat de korting steeds verrekend wordt op een afrekening zoals ook gesteld wordt in de tariefvoorwaarden (zie tariefkaarten in bijlage) dienen we hier de volgende afrekening dus af te wachten. Uw volgende meteropname zou plaatsvinden in de maand mei en u zal rond deze periode dan ook uw volgende afrekening ontvangen, hierop zal de korting dan ook zichtbaar zijn. Indien u niet op uw volgende meteropname in de maand mei wenst te wachten is er inderdaad een mogelijkheid uw meetregime aan te passen en te opteren voor maandelijkse afrekeningen, op deze manier zal u versnelt een afrekening ontvangen en zal u hierop de korting kunnen vaststellen. Indien u deze optie verkiest volstaat het dit te reageren als antwoord op deze e-mail en breng ik dit verder voor u in orde. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Nicky Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [NK39J1-N222N]

Bemiddeling door Testaankoop 07 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform