Klacht
M. S.
Naar: VANDEN BORRE
bij levering van mijn bestelling bleek dat ik niet kon betalen met bancontact of elektronische ecocheques, terwijl dit duidelijk de afspraak was. Wegens een aandoening (vestibulaire hyperacuse) ben ik niet bij machte mijn woning te verlaten, dus kan ik niet naar een winkel gaan om daar met ecocheques te betalen. Ik voeg de betreffende mails bij:vdb. : Ecocheques kunnen enkel in de winkel aanvaard worden.Wij vragen om dan binnen de 5 dagen na jouw levering in één van onze winkels langs te komen. ik : Zou u even kunnen verduidelijken op welke manier u uw antwoord (ecocheques kunnen enkel in de winkel aanvaard worden) rijmt met wat zowel op de website als in uw eigen mail verzekerd wordt (nl dat bij levering met ecocheques kan betaald worden)?De reden dat ik (in het vertrouwen waar u mee schermt) bij Vandenborre besteld heb, is namelijk net dat ik bij levering kan betalen. Met ecocheques.Ik kan eenvoudigweg niet naar een winkel gaan, zoals ik al schreef, vermits ik als gevolg van een hersentrauma met hyperacuse kamp.Als er inderdaad alleen in de winkel met ecocheques kan betaald worden, is de website misleidend, en is de informatie die gegeven wordt een leugen.Persoonlijk heb ik weinig behoefte daar het slachtoffer van te worden.Normaal zou ik hier waarschijnlijk niet moeilijk over doen, maar vermits ik niet in de mogelijkheid verkeer om naar een winkel te gaan, is het nogal een'big deal' voor mij.Ik hoop dat u dit begrijpt.vdb. : Onze chauffeur kon zijn terminal niet gebruiken wegens een technische storing met het toestel.Onze excuses alvast voor het ongemak.De oplossing die wij kunnen aanbieden is om langs de winkel te komen om met jouw ecocheques te kunnen betalen.Fijne dagik : Het is ondertussen wel duidelijk dat u niet bereid bent enige inspanning te doen om het door u veroorzaakte probleem op te lossen. Het is even duidelijk dat u geen enkele rekening wenst te houden met het feit dat ik zwaar invalide ben. Dat uw chauffeur 'wegens een technische storing zijn terminal niet kon gebruiken' is een leugen. De man reed in een gehuurde Dockx-bestelwagen, en zei dat hij nooit een terminal meekreeg. Misschien moet u overwegen de slogan 'in alle vertrouwen' verder niet meer te gebruiken.Ik weet niet in welke realiteit het een oplossing is wanneer iemand, die niet in staat is naar een winkel te gaan, naar een winkel moet gaan. In de nabije toekomst zal er wel een van uw chauffeurs (die wel een terminal heeft) ergens hier in de buurt een levering moeten doen hij zou kunnen langskomen.vdb. : geen antwoordik : Aangezien u niet reageert op mijn berichten, neem ik maar aan dat u akkoord gaat met mijn voorstel.Voor alle duidelijkheid, en voor eventuele derde partijen, zetten we de feiten nog eens op een rijtje:De tussen ons gemaakte afspraak was dat u een vaatwasser levert, en ik die bij levering betaal met ecocheques.U is die afspraak niet nagekomen. 'De dag voor de levering geven we je een tijdspanne van 2 uur waarbinnen je bestelling geleverd wordt'. Dat is niet gebeurd. 'Onze chauffeur belt je op wanneer hij onderweg is naar jou'. Dat is evenmin gebeurd. Maar hier doe ik niet moeilijk over. Dingen kunnen foutlopen. Waar ik wel moeilijk over doe, is dat ik niet kon betalen zoals afgesproken was: bij levering, met elektronische ecocheques. Ik kan namelijk niet naar een winkel gaan wegens invaliditeit.Onze afspraak was gebaseerd op uw verzekering dat ik bij levering kon betalen met ecocheques. Ik reken er op dat u zich alsnog aan die afspraak houdt. Dat zou geen probleem mogen zijn, vermits een van de garanties die u geeft in uw 'akte van vertrouwen' net is dat de klant betaalt hoe hij dat wenst.
Berichten (4)
VANDEN BORRE
Naar: M. S.
Bonjour,Nous avons bien reçu votre email. Nous avons besoin d'un peu plus de temps pour vous répondre. Nous reprenons contact avec vous dès que nous avons plus d'informations.Merci pour votre patience.Bonne journée,L'équipe Vanden Borre_________________________Beste klant,We hebben jouw mail goed ontvangen.We hebben wat meer tijd nodig om je vraag te beantwoorden. Zodra wij meer nieuws hebben, contacteren we je opnieuw.Bedankt voor je geduld.Fijne dag verder,Het Vanden Borre-teamCe message et toutes les pièces jointes qu'il contient sont uniquement destinés aux personnes auxquelles ils sont adressés et sont strictement confidentiels. A moins qu'il en ait été explicitement convenu autrement, son contenu ne reflète que la pensée personnelle de son auteur et ne saurait donc représenter la vision officielle de l'Entreprise. Si vous avez reçu ce message par erreur, nous vous remercions de bien vouloir en informer l'expéditeur immédiatement par retour d'email et supprimer définitivement le message de vos répertoires. Toute utilisation de ce message non conforme à sa destination, toute diffusion ou toute publication, totale ou partielle, est interdite, sauf autorisation expresse. L'internet ne permettant pas d'assurer l'intégrité de ce message, l'Entreprise décline toute responsabilité au titre de ce message, dans l'hypothèse où il aurait été modifié.This message including any attachments is confidential and intended solely for the addressees. Unless explicitly mentioned, its content reflects only the personal thoughts of the author, and therefore cannot represent the official view of the Company. If received by error, please inform immediately the sender by return e-mail and delete definitely the message from any and all directories. Any use, dissemination or disclosure not in conformity with the intended purposes is strictly prohibited. The integrity of messages via Internet cannot be guaranteed and the Company accepts no liability for any changes which may occur.
M. S.
Naar: VANDEN BORRE
heeft u een idee wanneer ik een antwoord kan verwachten?
VANDEN BORRE
Naar: M. S.
Bonjour,Nous avons bien reçu votre email. Nous avons besoin d'un peu plus de temps pour vous répondre. Nous reprenons contact avec vous dès que nous avons plus d'informations.Merci pour votre patience.Bonne journée,L'équipe Vanden Borre_________________________Beste klant,We hebben jouw mail goed ontvangen.We hebben wat meer tijd nodig om je vraag te beantwoorden. Zodra wij meer nieuws hebben, contacteren we je opnieuw.Bedankt voor je geduld.Fijne dag verder,Het Vanden Borre-teamCe message et toutes les pièces jointes qu'il contient sont uniquement destinés aux personnes auxquelles ils sont adressés et sont strictement confidentiels. A moins qu'il en ait été explicitement convenu autrement, son contenu ne reflète que la pensée personnelle de son auteur et ne saurait donc représenter la vision officielle de l'Entreprise. Si vous avez reçu ce message par erreur, nous vous remercions de bien vouloir en informer l'expéditeur immédiatement par retour d'email et supprimer définitivement le message de vos répertoires. Toute utilisation de ce message non conforme à sa destination, toute diffusion ou toute publication, totale ou partielle, est interdite, sauf autorisation expresse. L'internet ne permettant pas d'assurer l'intégrité de ce message, l'Entreprise décline toute responsabilité au titre de ce message, dans l'hypothèse où il aurait été modifié.This message including any attachments is confidential and intended solely for the addressees. Unless explicitly mentioned, its content reflects only the personal thoughts of the author, and therefore cannot represent the official view of the Company. If received by error, please inform immediately the sender by return e-mail and delete definitely the message from any and all directories. Any use, dissemination or disclosure not in conformity with the intended purposes is strictly prohibited. The integrity of messages via Internet cannot be guaranteed and the Company accepts no liability for any changes which may occur.
M. S.
Naar: VANDEN BORRE
Op zaterdag 12 februari ben ik naar de winkel gegaan om de vaatwasser met ecocheques te betalen. Of beter (omdat ik zelf niet naar een winkel kan gaan), is mijn vrouw gegaan, ook al is ze revaliderende van een zware kankeringreep, en is dit soort zaken het laatste waar ze mee bezig zou moeten zijn.Op dit punt wordt de zaak een echte klucht het bleek namelijk niet mogelijk de rekening te betalen. Niet met ecocheques of niet met geld. De verkoper (Eric, Kessel-Lo) kon de bestelbon namelijk niet openen (of iets van die strekking). Hij heeft dan hulp aan de IT-afdeling gevraagd, en uiteindelijk kon de bon wel geopend worden, maar kon hij niet ‘bewerkt’ worden. Betalen was dus niet mogelijk. Er moest iemand van boekhouding aan te pas komen, maar niemand van boekhouding was blijkbaar aan het werk.Ik heb dus gedaan wat volgens u moest gebeuren om de zaak op te lossen (niet volgens mij, tenslotte heeft u het probleem veroorzaakt). En dan blijkt dat u daar ook een puinhoop van maakt. U laat iemand, die volledig in zijn recht staat, zelf naar uw winkel komen om een fout recht te zetten die door u gemaakt is, en dan lukt dat niet omdat uw administratie blijkbaar even gesmeerd loopt als uw leveringen.U kunt onmogelijk verwachten dat we nog eens naar de winkel komen (waarschijnlijk weer zonder succes). Er zijn grenzen aan hoe u een mens kan behandelen. Ik zal met ecocheques betalen zoals we dat afgesproken hebben, en zoals op de bestelbon staat: bij mij thuis. U laat maar weten wanneer u iemand met een (hopelijk functionerende) terminal langsstuurt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten