Terug

Betaling gaat door via visa ipv bancontact

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: ZALANDO

02/12/2022

Beste,ik bestelde daarstraks 3 paar items voor mijn kindje bij Zalando. Ik wilde hierbij betalen via bancontact en merkte tot 2x toe dat het systeem het (de stap erna) aanpaste in visa. Aangezien alle bankkaarten ook het visa logo hebben, heb ik uiteindelijk besloten om door te klikken naar de volgende stap. Toen was plots de bestelling afgerond, zonder omgeleid te worden naar mijn bankomgeving en zonder codes in te hebben gegeven. Wel kreeg ik een bevestiging van bestelling.Ik bel hierna naar de klantendienst, waar een vrouw in gebrekkig Nederlands antwoordt dat ik de optie kredietkaart heb gekozen, hetgeen niet correct is maar ze hield voet bij stuk. Ze begreep het technisch betaalproces niet goed en wilde ook niemand anders doorgeven aan de telefoon. Na veel gediscussieer zeg ik dat de bestelling toch doorgegaan is, en ik dan wel zal zien na ontvangst van het pakje. Daarop zegt zij doodleuk dat IK dan EXTRA kosten moet betalen, omdat zij de betaling dan niet tijdig zullen hebben ontvangen, en stappen moeten ondernemen om de betaling alsnog te innen. Onwaarschijnlijk toch :)... Ik heb in 2021 reeds een succesvolle bestelling gedaan met een andere betaalkaart, én naar hetzelfde leveringsadres. Ze kennen me dus al, en mijn email adres etc.De medewerkster van de klantendienst zat nadien gewoon met haar collega's te gniffelen, omdat ik dit gevaarlijk vind voor alle klanten, aangezien er geen enkele melding is dat de betaling niet doorging, of dat het automatisch gedebiteerd wordt van de rekening zonder verdere actie te moeten ondernemen.Misschien is de betaling dus automatisch doorgegaan zonder codes en bakje, maar in dat geval is het een soort automatische domiciliëring, zonder melding ervan. Dat lijkt me evengoed gevaarlijk. Hoe dan ook ligt de onduidelijkheid of eventueel fout op hun website , en niet door mijn toedoen. Ik koos immers wel degelijk voor bancontact, en vulde dan hun verplichte veld in met mijn bankkaartgegevens (wat ik ook niet fijn vind, dat ze dit verplicht opslaan)Ik heb uiteindelijk de bestelling geannuleerd en een nieuwe gedaan, waarbij je met de overschrijving na ontvangst binnen de 7 dagen kan betalen. Naast die optie staat er duidelijk gratis dus mag ik hopen dat hier ook geen addertje onder het gras zit.Hopende dat dit anderen kan helpen om niet in een situatie met incasso verzeild te geraken. groetjesNathalie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform