Terug

Betalen voor niet uitgevoerde herstelling tijdes garantieperiode

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: KREFEL

26/12/2023

Goededag,Op 13 februari 2023 kocht ik een SMEG melkschuimer (MFF11RDEU) bij Krefel. Deze heb ik 5 maanden zonder problemen kunnen gebruiken, maar sinds augustus begon hij regelmatig niet op te starten. Telkens bij het in en uittrekken van de stekker zou het probleem soms wel, soms niet opgelost zijn. Omdat we hem dagelijk gebruiken heb ik het nog wel even volgehouden maar in september dan toch beslist om hem binnen te sturen bij Krefel (expeditienummer 23102800718006), waar ik ook de filmpjes van het probleem liet zien. (https://youtube.com/shorts/dy72clcyJ5Y) Na enkele weken wachten (6) kreeg ik het bericht dat mijn herstelling terug was. Echter als ik dan vroeg wat het probleem was kreeg ik de melding dat ze niets gedaan hebben want dat alles werkt zoals het moet, met goede hoop ging ik terug naar huis maar bij de eerste maal had ik weer hetzelfde probleem, zoals ook in de winkel bevestigd is dit een heel eenvoudig toestel waar je ook heel weinig verkeerd kan doen, toch begin je aan jezelf te twijfelen en probeer je zelfs een ander electriciteits circuit (ook al is het maar 500W en gebruik ik dezelfde stekker voor onze waterkoker zonder problemen). Ik besloot dus om meteen de dag zelf (28 oktober) terug te rijden waar ze hem terug aannamen en opgestuurd hebben, ik heb toen ook extra filmpjes gemaakt om te bewijzen dat ik niet zot ben met alsook de handeling als je de stekker in en uit trekt dat hij dan soms wel wil vertrekken. In de winkel te boortmeerbeek hebben ze steeds heel veel begrip voor de situatie en heb ik ook steeds goede opvolging verkregen. Toen mijn apparaat voor de 2de keer terugkwam (mid december), hadden ze wel een heel onaangename verassing, de winkelbedienden konden hier niets aan doen maar ik moest 40 euro betalen omdat ik een perfect functioneren apparaat voor een 2de maal naar de technische dienst van SMEG heb gestuurd. Ik dacht dat ze dan iets hadden vervangen of dat het roer magneetje mss stuk was, maar neen dit was gewoon een kwartier werk van de technieker omdat ze alles hadden getest de eerste keer en alles perfect werkt. Ik ben hier dan niet mee akkoord gegaan maar 2 weken later kreeg ik dan de melding dat ze niet hebben kunnen onderhandelen met de hersteldienst van SMEG en dat ik anders mijn apparaat niet terugkrijg. Ik ben het dan ook op 23 december gaan halen (expeditienummer 23122300724126) waar ze ook een brief hadden bijgestoken vanuit SMEG hoe je dit apparaat moet gebruiken, vermits ze beweren dat ik dit 5 maanden lang wel goed heb gedaan en ditalles ineens vergeten ben en het slecht ben beginnen gebruiken. (word zelfs enkel voor melk bij ons gebruikt zonder extra toevoegingen, want dat ik ook nog een vraag die ik gekregen heb. Ik kuis het ook steeds meteen met de hand af)Het probleem is er nog steeds, heb dan ook gisteren een filmpje gemaakt waar ik duidelijk niets verander aan de roermagneet (wat blijkbaar de voornaamste oorzaak is dat deze niet juist zou zitten, alsook de hoeveelheid vloeistof is belangrijk maar deze is mooi tussen de MIN en MAX voor het opschuimen), enkel de stekker in en uit trek om het dan wel te doen functioneren. Laatste filmpje van het product na de tweede zogenoemde herstelling kan U hier terugvinden : https://youtu.be/ZyTXJ7taToA?si=tzTXe8KyOQEXfOVNDe bedragen van de tweede herstelling komen ook helemaal niet meer overeen, ik zie eerst 49.58 euro voor 2 eenheden loonkosten, dit is dan doorstreept naar 30 euro TVAC om dan 40 euro te hebben betaald in de krefel. (zie bijlages) Wat ik verwacht is mijn 40 euro terug te krijgen van een niet uitgevoerde herstelling en alsook een oplossing van mijn probleem. Het toestel zelf is bij het functioneren echt een top product.

Berichten (9)

KREFEL

Naar: J. V.

03/01/2024

Beste mijnheer, mevrouw,Bedankt van je mail.Ik ga mij verder informeren bij de desbetreffende dienst wat betreft de opvolging van het dossier van mijnheer Joerie Van Speybroek.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf02jZGc:ref

J. V.

Naar: KREFEL

15/01/2024

Goededag,Heeft U hier enige update? Ik heb al sinds oktober niet de mogelijkheid om het product te kunnen gebruiken dus ik hoop dat hier spoedig een antwoord en actieplan kan bekomen worden.Alvast dank bij voorbaat,Met Vriendelijke Groeten,Joeri Van Speybroek+32 472 72 12 78

KREFEL

Naar: J. V.

18/01/2024

Mijnheer, Mevrouw,Bedankt van je mail.Ik heb het dossier van mijnheer Joeri Van Speybroek even nagekeken en kan het volgende melden De hersteller heeft inderdaad geen defect gevonden, heeft ook de video van de klant nagekeken en heeft onderstaande bevindingen doorgegeven:Met vriendelijke groeten,Indien klant deze instructies eventueel even kan volgen en ons laten weten of hierdoor het euvel is opgelost, horen we het graag van de klant.Vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf03R2jz:ref

J. V.

Naar: KREFEL

02/02/2024

Goededag,Een paar opmerkingen bij de gedeelde afbeeldingen. Ik heb nooit geen offerte ontvangen, dus geen idee waarom er staat dat ik akkoord ben gegaan met de offerte. Daarnaast volg ik nog steeds dezelfde procedure als hoe het toestel voor 7 maanden perfect heeft gewerkt. Ze gaan er dus van uit dat ik ineens na 7 maanden gebruik niet meer de correcte procedure zou volgen. Ik heb het meermaals getest en heb nog steeds (in welke volgorde dan ook) een probleem met het gebruik. Daarnaast zoals jullie op de video kunnen zien is er zonder manupulatie en enkel bij het in en uittrekken van de stekker toch de mogelijkheid dat alles goed loopt, dit wijst bij mij toch eerder op een technische storing binnenin die bij een soort "reset" toch ineens wel wil werken. Ik ben 7 maanden super tevreden geweest van het toestel dat ik nu al 4 maanden niet kan gebruiken. Gelieve een oplossing te bieden. mvg Joeri

KREFEL

Naar: J. V.

09/02/2024

Mijnheer, Mevrouw,Bedankt van je mail.Wij hebben de navraag gedaan bij de betreffende dienst.Aangezien onze instructies niet hebben geholpen, raden we je aan om jouw melkschuimer nogmaals op te sturen in herstelling.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf04BDe5:ref

J. V.

Naar: KREFEL

09/02/2024

Goededag,En ga ik dan deze keer weer een factuur krijgen voor een niet uitgevoerde herstelling? Hoe gaan jullie er deze keer voor zorgen dat er wel naar de machine word gekeken en dat ik deze niet terug 6 weken kwijt ben zonder oplossing? Hoe kunnen jullie mij vergoeden voor hetgeen ik de laatste keer heb moeten betalen om mijn machine terug te krijgen? Hoe gaan jullie mij vergoeden voor de 6 maanden garantie periode die nu verlopen is zonder dat ik de machine heb kunnen gebruiken?mvg Joeri

KREFEL

Naar: J. V.

14/02/2024

Beste,Bedankt van je mail en sorry van de latere reactie,het is momenteel druk waardoor de behandeling van de mails iets langer op zich laat wachten.Ik begrijp dat dit een zeer vervelende situatie is en je nog steeds niet optimaal gebruik kan maken van je toestel.Nochtans werd de laatste keer jouw toestel grondig nagekeken door de hersteldienst die helaas geen defect hebben kunnen vaststellen. Ze hebben de volgende informatie erbij gevoegd:Zoals men in eerder mailverkeer heeft doorgegeven kan je nogmaals het toestel binnenbrengen in herstelling, maar indien de hersteller opnieuw geen defect kan vaststellen worden er opnieuw kosten aangerekend.Met vriendelijke groeten,HildeCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf04TafK:ref

J. V.

Naar: KREFEL

12/03/2024

Goededag,Kan de winkel dan eerst ownership nemen van het probleem, want dit is een toestel waar geen enkele complexiteit aan vasthangt en ze beweren dat ik na 6 maanden gebruik het ineens verkeerd begin te gebruiken. Ik verwacht dus als ik het terug binnenbreng dat de winkel zelf ook de test doet en dat zij mij dan ook gaan verdedigen richting de hersteller. Daarnaast verwacht ik mijn reeds betaalde kosten, die ook op de facturen helemaal niet overeen komen terug te vorderen. Dit is totaal oncorrect en zonder enige communicatie worden er kosten aangerekend voor een herstelling tijdens de garantieperiode terwijl ze niet eens iets hebben hersteld aan mijn niet functionerende machine.Gelieve ook te verklaren waarom de aangerekende kosten helemaal niet rechtlijnig zijn met de papieren en alsook een persoon aan te duiden in de winkel van Krefel die eerst zelf de machine zal testen (ik zal melk meebrengen) alvorens deze op te sturen en zogezegd enkel brievenbus te spelen.mvg Joeri

KREFEL

Naar: J. V.

14/03/2024

Beste,Bedankt van je mail.Ik begrijp dat dit een zeer vervelende situatie is en je nog steeds niet optimaal gebruik kan maken van je toestel.Zie onderstaande info van de hersteller:Zoals men in eerder mailverkeer heeft doorgegeven kan je nogmaals het toestel binnenbrengen in herstelling, maar indien de hersteller opnieuw geen defect kan vaststellen worden er opnieuw kosten aangerekend.Met vriendelijke groeten,LauraCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------- Oorspronkelijk bericht --------------- ref:!00D5I03dQ0g.!500Sf05fsUd:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform