Terug

Betaalverzoek met incassokosten, zonder toestemming contract

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. C.

Naar: Seniorenvoordeelkaart.be

17/09/2022

Beste,Ik treed op als vertegenwoordiger voor Chris Gooris, die voor minstens 66% gehandicapt is. Mijn moeder kreeg onderstaande mail van uw bedrijf, alsook kreeg ze het betaalverzoek gisteren via brief. Hierin wordt gesteld dat het om een derde herinnering gaat. Ik heb alles in alle mogelijke mappen van mijn moeder haar mailbox nagekeken waaruit blijkt dat ze nooit eerder een mail van jullie ontving met de vraag om over te gaan tot betaling. Zij ontving eerder ook geen enkele briefwisseling van uw bedrijf. Het is dan ook zeer opmerkelijk dat er gesproken wordt over een derde betalingsherinnering (dan zou dit al de 4e brief en mail zijn) waar incassokosten aangerekend worden ten bedrage van 40 euro.Anderzijds verwacht ik dat u het volgende bezorgt (als bewijs van het afsluiten van een contract tussen mijn moeder en uw bedrijf):1. Een kopie van het papieren contract dat zij ondertekende.2. Of indien zij hierover gebeld werd De opname van het volledige telefoongesprek waarin, voor de sluiting van de overeenkomst duidelijk blijkt dat mijn moeder volgende informatie ontving, overeenkomstig de verplichtingen volgens artikel IV.46, §4 WER (LOI - WET (fgov.be)):a. de identiteit van de onderneming b. de voornaamste kenmerken van de goederen of diensten c. de totale prijs de duur van de overeenkomst d. de voorwaarden om de overeenkomst op te zeggen, in het geval van een overeenkomst voor onbepaalde duur e. de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor het uitoefenen van het herroepingsrecht.4. Alsook, waaruit blijkt dat het voor haar duidelijk was wat er uitgelegd werd en waar ze al dan niet mee akkoord ging.Gezien uw bedrijf bekend is om haar malafide praktijken heb ik u enerzijds bovenstaande ook via mail gestuurd en contacteer ik u ook via het platform van Test Aankoop.Met belangstelling uw antwoord afwachtende,groet ik u,Coekaerts CathiaDochter en vertegenwoordiger van Chris Gooris0479/49.16.83 (dit telefoonnummer mag enkel gebruikt worden in het kader van de communicatie omtrent het door u gestuurde factuur en niet voor reclamedoeleinden. Eveneens verbied ik u om mijn telefoonnummer aan derden door te geven, vb. voor reclamedoeleinden)MAIL SeniorenvoordeelkaartFrom: Seniorenvoordeelkaart.be [betaalverzoek@seniorenvoordeelkaart.be]Sent: Tuesday, August 30, 2022 10:05:53 AMTo: chrisgooris@hotmail.com [chrisgooris@hotmail.com]Subject: Derde herinnering factuur 22714244 Geachte heer/mevrouw,Tot onze spijt heeft u, ondanks eerder(e) verzoek(en), het openstaande betaalverzoekbedrag nog niet voldaan. Hiervoor heeft u inmiddels ruimschoots de tijd gehad. U bent op dit moment met betaling in verzuim en conform onze algemene voorwaarden tevens incassokosten verschuldigd. Betaalverzoek 22714244 Geadresseerde:Chris GoorisBetaalverzoeknummer:22714244Betaalverzoekdatum:13-07-2022Vervaldatum:27-07-2022Betaalverzoekbedrag:€ 29,95Incassokosten:€ 40,00Hoofdsom:€ 69,95Ontvangen betalingen:€ 0,00Openstaand:€ 69,95Wij verzoeken u vriendelijk het totaalbedrag van € 69,95 zo spoedig mogelijk over te maken naarBankrekening:NL63 ABNA 0843 5443 09BICABNANL2At.n.v.Senicom B.V.o.v.v.3220220012069 - 22714244Betaal direct Indien uw betaling niet binnen de eerder genoemde 14 dagen ontvangen is, zal het betaalverzoek als incasso behandeld worden en zullen wij deze uit handen geven aan onze incassopartner. De termijn van 14 dagen vangt aan de dag na bezorging van deze derde herinnering. Wij hopen echter dat u voor een tijdige betaling zorgt en dat hiermee de incassomaatregelen achterwege kunnen blijven. Wilt u de gegevens inzien, downloaden of reageren op het betaalverzoek? Bekijk online het dossier. Mocht uw betaling reeds onderweg zijn, dan verzoeken wij u deze herinnering als niet verzonden te beschouwen. Met vriendelijke groet, Team Seniorenvoordeelkaart

Berichten (2)

Seniorenvoordeelkaart.be

Naar: C. C.

17/09/2022

- Typ uw reactie boven deze regel -Hartelijk bedankt voor uw bericht aan de klantenservice. Uw bericht met ticketnummer 386285 is in goede orde ontvangen. Wij streven er naar u binnen 5 werkdagen van een reactie te voorzien. Indien u iets wenst toe te voegen aan uw bericht, kunt u reageren op deze mail.Voor veelgestelde vragen kunt u terecht op:s:www.seniorenvoordeelpas.nl/veelgestelde-vragen (Nederland)s:www.seniorenvoordeelkaart.be/veelgestelde-vragen (Belgie)--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Seniorenvoordeelpas.[KZK7YV-63Z86]

C. C.

Naar: Seniorenvoordeelkaart.be

04/10/2022

BesteWij ontvingen nog steeds geen antwoord op onze vragen omtrent het aanleveren van bewijs inzake de toestemming van het afsluiten van een contract door mijn moeder, na duidelijke en volledige uitleg over het contract waarvoor jullie een herinnering sstuurden (en waarvoor nooit enige andere factuur werd verzonden.Vandaag echter ontving mijn moeder een brief met een 'eerste ingebrekestelling' door incassobureau Trivion. Wij vragen opnieuw om eerder gevraagd bewijsmateriaal aan te leveren. Zo u dit niet kan aanleveren dient u mijn moeder met rust te laten gezien dit dit een negatieve invloed op haar welbevinden met de nodige risico's voor haar lichamelijke gezondheid.Met vriendelijke groetenCathiaDochter van Chris Gooris


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform