Terug

betaaltermijn ongeval ten laste van De Lijn

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: De Lijn

09/12/2016

Op 7 sept 2016 veroorzaakte De Lijn een kop-staart ongeval in Beernem. De aansprakelijkheid was duidelijk en werd door De Lijn ook erkend. De Lijn houdt er een vertragingsstrategie op na qua afhandeling. Pas op 30 sept stuurden ze me in te vullen papieren (kwijtschrift schaderegeling, BTW formulier,...) Mijn verzekeringsmaatschappij (ING) stuurde herhaaldelijk aanmaning naar De Lijn tot uitkering van 6093.04€. Zonder enig antwoord of reactie... Mijn vermoeden dat ze een betalingstermijn van liefst 3 maanden hanteren kan kloppen, want pas op 8 december stond het bedrag op mijn rekening. Dat betekent dat ik liefst 3 maanden bankier ben geweest en die som heb moeten voorschieten aan de garage die de herstelling deed. Als wij onze premie laattijdig betalen worden er maatregelen genomen...als bij een ongeval zonder discussie over aansprakelijkheid de betalingstermijn dag op dag 3 maanden bedraagt, dan klopt er iets niet...

Berichten (3)

De Lijn

Naar: E. D.

13/12/2016

Beste,Het ongeval gebeurde op 7/09/2016.Op 12/09/2016 hebben wij een eis binnengekregen van ING.Op 30/09/2016 werd er een kwijting opgestuurd naar ING die wij pas op 24/11/2016 terugkregen.Op 28/11/2016 werd dit bedrag gestort op rekening van de heer D'Hespeel.Ik denk niet dat de trage afhandeling van dit dossier de schuld van De Lijn is.Wij gaan daarom niet akkoord met de schadevergoeding van Eur 30,00Met vriendelijke groeten,___Evi De MaeyerMedewerker CC Verzekeringen(op woensdag ben ik niet op kantoor)De Lijn Centrale Diensten - SSC Financiele AdministratieMotstraat 20 2800 MechelenTel.: 015-408 728 - Fax: 015-408 995___Pbefore printing this email, think about the environment ____________________:www.delijn.be/disclaimer/email.htm

E. D.

Naar: De Lijn

13/12/2016

geachte,Ik stuur jullie antwoordmail door naar ING-autoverzekering. Ik betaal mijn premies correct en heb hier geen verantwoordelijkheid in. Hopelijk krijgen we hier geen ping-pong-verhaal tussen ING en De LIJN !

E. D.

Naar: De Lijn

28/12/2016

Geachte De Lijn,Op mijn vraag naar de datum van terugsturen kwijting door ING, ontving ik onderstaand maitlje van ING.Daaruit blijkt dat ofwel De Lijn ofwel ING niet de juiste datum doorgeven... De Lijn heeft het over 24 nov, ING heeft het over 03 nov!mvgE.D.(schade 100-43-26943) Uw referte : 26872791Beste Meneer ,U ontvangt deze brief in verband met het schadegeval van 7 september 2016.Wij bevestigen u goede ontvangst van uw mail van 19/12/16 en noteren dat u de schadevergoedingvan de Lijn hebt ontvangen. Onze tussenkomst kan hiermede worden beëindigd.Voor de volledigheid geven wij nog mee dat de ondertekende kwitantie op 03/11/16 aan tegenpartijwerd toegestuurd.Als uw schaderegelaar wens ik u zo snel en efficiënt mogelijk in dit schadegeval te helpen. Aarzeldus zeker niet om een beroep op mij te doen.Als u nog vragen of opmerkingen hebt, kunt u mij altijd mailen (myclaim@nn.be), schrijven of bellen.Met vriendelijke groet,Shari de VriesUw schaderegelaar


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform